بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید شال

خرید اینترنتی روسری ساتن

یکی از بهترین روش های خرید روسری برای خانم ها مخصوصا برای هدیه و سورپرایزخرید اینترنتی ازکانال های شناخته شده ومعتبرمی باشد. فروشگاه اینترنتی شال مد از جمله فروشگاه های اینترنتی است که با تنوع بسیار بالا از انواع روسری ها وشال های برند وشناخته شده داخلی و خارجی کارما را برای خریدی ایده ال وباکیفیت راحت کرده، کافیست با چند کلیک ساده وارد سایت فروشگاه شال مد بشویم وخرید اینترنتی روسری ساتن که از روسری های محبوب برای خانوم های شیک پوش وباسلیقه است را انجام بدهیم. خرید اینترنتی روسری ساتن به خاطر تنوع بی نظیراین روسری های جذاب وپرطرفداردر فروشگاه اینترنتی شال مد خریدی راحت و مقرون به صرفه وخوش جنس وباکیفیت را برای دوست داران مد وزیبایی فراهم آورده است.

در فروشگاه اینترنتی شال مد ما با هر بودجه وتوان مالی قدرت خرید روسری مورد نظرمان را خواهیم داشت زیرا در کنار روسری های خاص و گران قیمت این مجموعه روسری های ارزان والبته باکیفیت و زیبا نیز یافت می شود. در این مجموعه خرید اینترنتی روسری ساتن ارزان برای عزیزانی که مایلند تعداد و رنگ بندی های مختلف این روسری ها را برای ایجاد ست های متنوع وزیبا با لباس هایشان داشته باشند شرایط ایده الی به حساب می آید. خرید اینترنتی روسری ساتن ارزان در فروشگاه شال مد با کیفیتی عالی و جنسی مرغوب ارائه میشود واین بدین معناست که ارزان بودن این روسری ها چیزی از مرغوبیت وجذابیت آن ها کم نمیکند

آدرس عمده فروشی روسری در مشهد

 قطعا بسیاری از مغازه داران روسری فروشی به دنبال آدرس عمده فروشی روسری در مشهد هستند تا بتوانند علاوه بر خرید ارزانتر و به صرفه تر روسری ،تنوع بیشتری از آن ها را مشاهده کنند و بهترین وزیباترین آن ها را با توجه به رنگ و نقش و طرح وسایزروسری ها خریداری نمایند.

با توجه به اینکه افراد زیادی به عنوان مسافر به شهر مشهد مراجعه میکنند و ممکن است بخواهند برای عزیزانشان شال ویا روسری های زیبا و رنگارنگ را به عنوان سوغاتی با قیمتی مناسب تهیه نمایند پس بهتر است به آدرس عمده فروشی روسری در مشهد مراجعه کنند تا بتوانند نمونه های زیباتر و خوش جنس تر آن ها را به صورت عمده و با قیمتی مناسب تر تهیه نمایند وبا توجه به اینکه آدرس عمده فروشی شال و روسری در مشهد در مناطق متفاوتی واقع شده اند بهتر است به مغازه ای مراجعه کنند که علاوه بر نزدیک بودن به محل اقامتشان از نظر قیمت هم فروشگاهی باشد که فروش عمده شال و روسری در مشهد را علاوه بر داشتن جنس وکیفیت عالی و داشتن تنوع زیادی در مدل ها و طرح و رنگ شال و روسری ها با قیمتی مناسب تر و به صرفه تر ارائه میکند.

فروشگاه اینترنتی شال مد برای شما همراهان و دوستان مشهدی شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید بدون آنکه به مراکز عمده فروش روسری درمشهد مراجعه کنید،از منزل و یا محل کارتان،با صرف وقت اندکی وتنها با مشاهده ی نمونه های بسیارمتنوع و زیبایی از روسری ها در رنگ بندی های جذاب وسایزهای مختلف و جنس های متنوع وهمچنین طرح ونقش های دوستداشتنی و چشم نواز در سایت اینترنتی فروشگاه بزرگ و مجهز شال مد هر کدام از روسری هایی که مورد پسندتان است وبا سلیقه شما و یا مشتری  مغازه های شما همخوانی و هماهنگی بیشتری دارد را با قیمت هایی استثنائی وبسیار مناسب به صورت عمده و تکی انتخاب کرده و سفارش بدهید تا فروشگاه اینترنتی شال مد در کوتاهترین زمان ممکن آن ها را به صورت پست کاملا رایگان و با خدمات پس از فروش ویژه ای که ارائه میکند به شما عزیزان تحویل نماید.

شما عزیزان با خرید روسری از شال مد میتوانید مطمئن باشید که اجناسی که خریداری کرده اید علاوه بر اینکه کاملا به روز و زیبا و خوش جنس و باکیفیت هستند از نظر قیمت نیزممکن است هیچ تفاوتی با خرید روسری از عمده فروشی روسری در مشهد نداشته باشند و حتی ممکن است قیمت بعضی از آن ها از روسری هایی که از عمده فروش روسری مشهد خریداری میکنید مناسب تر و ارزان تر باشند.

پس اگر میخواهید تجربه ی یک خرید به صرفه وعالی را بدون صرف وقت وانرژی زیاد درمراکزعمده فروشی شال و روسری مشهد داشته باشید کافیست به سایت اینترنتی فروشگاه شال مد مراجعه کنید وبعد از مشاهده ی نمونه کارهای متنوع و زیبا و جذابی که در سایت وجود دارد یک مقایسه ی کوچکی با سایت های اینترنتی دیگر مثل کانال عمده فروشی روسری مشهد از نظر کیفیت و تنوع و قیمت جنس هایی که عرضه میکنند داشته باشید تا بتوانید با اطمینان بیشتری اجناس مورد نظرتان را خریداری نمایید.

فروشگاه اینترنتی شال مد به خاطر وسعت کاریش و تنوع بی نظیر محصولاتش به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی فروش شال و روسری های زیبا و کاملا به روز و مطابق با هر نوع سلیقه وسن و تیپ و استایل و پوششی، محصولاتش را با قیمت هایی کاملا مناسب و به صرفه و ارزان عرضه میکند و با وجود شرایط ایده الی که برای فروش محصولاتش گذاشته است برای شما عزیزانی که از شهر مشهد خرید شال و روسری های عمده و یا تکی خود را از این مجموعه تهیه مینمایید احساس راحتی و رضایت بیشتری را به نسبت خرید از مراکز عمده فروشی شال وروسری درمشهد ایجاد میکند.

منبع :https://shalmod.com/products/%D8%B4%D8%A7%D9%84

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

پراکسید به عنوان آنیون پلیاتومیک با فرمول مولکولی O22- تعریف می شود. این ترکیبات معمولاً به عنوان یونی یا کووالانسی یا آلی یا معدنی طبقه بندی می شوند. گروه O-O گروه پراکسو یا گروه پراکسید نامیده می شود.

Hydrogen Peroxide
پراکسید همچنین به هر ترکیب حاوی آنیون پراکسید اطلاق می شود.

نمونه هایی از پراکسیدها
پراکسید هیدروژن ، H2O2 ، یک ترکیب پراکسید ساده است.
سایر پراکسیدهای معدنی (جدا از پراکسید هیدروژن) شناخته شده اند. اینها به عنوان پراکسیدهای یونی یا پراکسیدهای کووالانسی طبقه بندی می شوند. پراکسیدهای یونی به عنوان کاتیونهای خود دارای یون های فلز قلیایی یا یونهای قلیایی هستند. پراکسیدهای کووالانسی شامل پراکسید هیدروژن و همچنین اسید peroxymonosulfuric (H2SO5) هستند.
از نظر فنی سوپراکسیدها ، ازنها ، ازونیدها و دیوکسیژنیلها ترکیبات پراکسید هستند ، اما به دلیل ویژگیهای خاص آنها تمایل به جدا بودن در نظر گرفته می شوند.

http://bio-chemistry.blog.ir/1399/03/11/%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86

وقوع پراکسید و موارد استفاده
پراکسیدها به طور طبیعی در مقادیر کمی در گیاهان و حیوانات ، آب و جو رخ می دهند. در انسان و حیوانات دیگر ، پراکسید هیدروژن یک محصول جانبی از واکنشهای بیوشیمیایی است. این ماده شیمیایی کوتاه مدت است اما به دلیل توانایی اکسیداسیون DNA ، پروتئین ها و چربی های غشایی برای سلول ها سمی است. این سمیت باعث می شود که پراکسید به عنوان یک ضد عفونی کننده ، برای از بین بردن باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا مفید باشد. با این حال ، تقریباً تمام سلولهای یوکاریوتی عمداً پراکسید را در اندامک هایی به نام پراکسیزوم تشکیل می دهند. پراکسیزومها برای کاتابولیسم اسیدهای چرب ، اسیدهای آمینه D و پلی آمین ها و برای بیوسنتز ترکیبات ضروری برای عملکرد طبیعی ریه و مغز مورد استفاده قرار می گیرند.
آنزیم کاتالاز از پراکسید برای اکسیداسیون بسترها برای خنثی سازی سموم در سلول های کلیه و کبد استفاده می کند. به این ترتیب ، به عنوان مثال ، انسان قادر به متابولیسم اتانول به استالدهید است.
گیاهان از پراکسید هیدروژن به عنوان یک ماده شیمیایی سیگنالینگ استفاده می کنند که نشان دهنده دفاع در برابر پاتوژن ها است.
بعضی از پراکسیدها می توانند مولکولهای آلی را سفید کنند و یا تجزیه کنند ، بنابراین به مواد تمیز کننده و رنگ موها اضافه می شوند.
پراکسیدها به طور گسترده در ترکیب داروها و سایر مواد شیمیایی استفاده می شوند.
سوسک بمب افکن هیدروکینون و پراکسید هیدروژن را در مخازن شکمی ذخیره می کند. هنگامی که سوسک تهدید می شود ، مواد شیمیایی را با هم مخلوط می کنند ، در نتیجه واکنش گرمایی ایجاد می شود که سوسک را قادر می سازد تا مایعات بو ، گرم و گرم را در معرض تهدید قرار دهد.

انتقال ایمن پراکسید
بیشتر افراد با محلول پراکسید هیدروژن خانگی که یک محلول رقیق پراکسید هیدروژن در آب است ، آشنا هستند. نوع پراکسید فروخته شده برای ضد عفونی و تمیز کردن حدود 3 درصد پراکسید در آب است. هنگامی که برای سفید کردن مو استفاده می شود ، این غلظت V10 نامیده می شود. غلظت های بالاتر ممکن است برای سفید کردن مو یا برای تمیز کردن صنعتی استفاده شود. در حالی که 3٪ پراکسید خانگی یک ماده شیمیایی ایمن است ، پراکسید متمرکز بسیار خطرناک است!

پراکسیدها اکسید کننده های قوی هستند ، قادر به ایجاد سوختگی های شیمیایی جدی هستند.

برخی از پراکسیدهای آلی مانند TATP (تری استون تری اکسید) و HMTD (هگزامتیلن تری اکسید دی آمین) بسیار انفجاری هستند. درک این ترکیبات بسیار ناپایدار ممکن است به طور تصادفی با مخلوط کردن استون یا سایر حلال های کتون با پراکسید هیدروژن ساخته شود. به همین دلیل و دلایل دیگر ، مخلوط کردن پراکسیدها با سایر مواد شیمیایی غیر منطقی است ، مگر اینکه شما از واکنش حاصل از آن آگاهی کامل داشته باشید.

ترکیبات پراکسیدی باید در ظروف مات ، در مکانهای خنک و بدون لرزش ذخیره شود. گرما و نور واکنش های شیمیایی را با پراکسیدها تسریع می کنند و باید از آن جلوگیری کرد.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_peroxide

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

پراکسید هیدروژن ، مانند بسیاری از ترکیبات ، می تواند منقضی شود. اگر تاکنون محلول پراکسید هیدروژن را برش داده اید و فیروز مورد انتظار را تجربه نکرده اید ، به احتمال زیاد بطری پراکسید هیدروژن شما به یک بطری آب ساده تبدیل شده است.

Bottle of hydrogen peroxide next to two beakers filled with water


عمر مفید پراکسید هیدروژن
می توان از محلول پراکسید هیدروژن 3٪ که در دمای اتاق در شرایط عادی نگهداری می شود ، انتظار می رود که با سرعت 0.5٪ در سال پوسیده شود. 1) پس از شکستن مهر و موم ، باید در اسرع وقت استفاده شود زیرا وقتی محلول پراکسید را در معرض خود قرار می دهید. هوا ، سریعتر شروع به تجزیه شدن در آب می کند. به همین ترتیب ، اگر بطری را آلوده کنید - با فرو بردن یک سواب یا انگشت در آن ، به عنوان مثال - می توانید اثر مایعات باقیمانده را به خطر بیاندازید.

برای مطالعه بیشتر درباره هیدروژن پراکساید نیز به سایت بیسموت نیز میتوانید مراجعه کنید


بنابراین ، اگر یک بطری پراکسید هیدروژن دارید که چند سال در کابینت پزشکی شما نشسته است ، و به خصوص اگر بطری را باز کرده اید ، فرض کنید که این ترکیب جزئی یا کاملاً پوسیده است و دیگر به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده مؤثر نیست.

نکاتی برای افزایش عمر پراکسید
تا زمانی که آماده استفاده از آن هستید ظرف جدیدی از پراکسید هیدروژن را باز نکنید و آن را به یک ظرف روشن منتقل نکنید. مانند هوا ، نور با تسریع در سرعت تجزیه آن با پراکسید واکنش می دهد. با ذخیره کردن آن در یک مکان خنک و در یک ظرف تاریک می توانید به ماندگاری پراکسید هیدروژن خود کمک کنید.

چرا حباب های پراکسید
پراکسید هیدروژن حتی قبل از باز شدن تجزیه در آب و اکسیژن شروع می شود. معادله شیمیایی برای این واکنش عبارت است از:

2 H2O2 → 2 H2O + O2 (گرم)
حبابهای تشکیل شده در هنگام تجزیه پراکسید از گاز اکسیژن ناشی می شوند. به طور معمول ، واکنش خیلی آهسته پیش می رود تا درک شود ، اما وقتی پراکسید هیدروژن را روی یک برش یا سطح دیگری که دارای یک کاتالیزور است بریزید ، خیلی سریعتر اتفاق می افتد. کاتالیزوری که واکنش تجزیه را سرعت می بخشد شامل فلزات انتقال مانند آهن موجود در خون و آنزیم کاتالیز می باشد.

کاتالاز آنزیمی است که تقریباً در تمام موجودات زنده از جمله انسان و باکتری وجود دارد و با غیرفعال کردن سریع ترکیب باعث محافظت سلول ها از پراکسید می شود. پراکسید حتی در صورت تولید توسط سلولهای بدن به عنوان بخشی از چرخه اکسیژن ، باید قبل از اینکه خنثی شود باعث خنثی شدن اکسیداتیو شود.

اما هرچه پراکسید دچار اکسیداسیون شود ، سلول ها را از بین می برد. این را می توان حباب دانست. وقتی پراکسید هیدروژن را به صورت بریده بریزید ، با حمله پراکسید هیدروژن و میکروب ها ، بافت سالم و میکروب ها کشته می شوند و شروع به تجزیه می کنند. آسیب به بافت سالم به طور معمول ترمیم می شود.

چگونه آزمایش کنیم اگر پراکسید هنوز خوب است
اگر مطمئن نیستید که آیا آن بطری پراکسید ارزش نگهداری دارد ، یک روش ایمن و آسان برای آزمایش آن وجود دارد: کمی آب را درون سینک ظرفشویی کنید. اگر لکه دار شود ، باز هم خوب است. اگر این کار را نکرد ، وقت آن است که بطری را تعویض کنید.

https://www.thoughtco.com/hydrogen-peroxide-shelf-life-3975974

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

مواد اولیه صنایع غذایی

تضمین ایمنی مواد غذایی در بازار مصرفی کشور ، منطقه ، شهر یکی از اولویت های فعالیت در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم است. برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات غذایی در بازار مصرف کشور نیاز به کار مداوم دارد. اجرای لازم اقدامات در زمینه شکل گیری فرهنگ غذایی سالم ، امنیت غذایی ، بهبود وضعیت تغذیه ای جمعیت و حمایت از سلامت. اکثر مشاغل محصولاتی را تولید می کنند که مطابق با الزامات موجود در اسناد هنجاری-فنی فعلی باشند ، اگرچه این اسناد و مدارک ، از نظر کارشناسان سؤالاتی دارند. اما با وجود این ، در بازار مصرف محصولات غذایی کم کیفیت ، غیر استاندارد و فشرده وجود دارد. یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مسئولان عمومی ، تولید کنندگان ، خرده فروشان ، سازمان های عمومی و البته مشتریان ، جلوگیری از جعل و جعل است. هنگام اعمال کنترل دولت بر رعایت الزامات مقررات فنی در مورد مواد غذایی در سراسر فدراسیون روسیه ، مجموعه اقدامات با هدف مهار تولید و قاچاق محصولات غذایی تقلبی. تمرکز بیشتر روی صنایع لبنی ، مراقبت از کودکان ، سازمانهای بهداشت و درمان ، شرکتهای تجاری است. و نیاز به سفت شدن بیشتر ، به طوری که برای حل کامل مسئله جعل و جعل ، حل آن غیرممکن نیست. به منظور جلوگیری از دریافت بازار مصرف کشور ، منطقه ، مواد اولیه با کیفیت پایین مواد غذایی و فرآورده های غذایی لازم جهت تشدید کار انجمن های عمومی (تولید کنندگان ، توزیع کننده ، عمده فروشان) ، برای اطمینان از تبلیغات عمومی کیفیت محصول از تولید کنندگان ، برای دستیابی به یک ارزیابی معتبر از کیفیت محصولات خود توسط تولید کنندگان یا انجمن

بیسموت نیز یکی از تامین کننده های مواد اولیه شیمیایی به خصوص مواد اولیه غذایی است که میتوان از اسید فسفریک و دیگر مواد نام برد : 

در 30 سال گذشته ، شیوع کلی جمعیت روسیه به طور مداوم در حال رشد است ، که از یک سو ، افزایش جمعیت سالخوردگان و تشخیص بهتر بیماری ها از طریق روش های جدید تشخیص ، و با دیگر - بدتر شدن سلامتی جمعیت و ناکارآمدی سیستم پیشگیری و درمان بیماری ها. غذا می تواند منبع و حامل مقادیر قابل توجهی برای سلامتی انسان مواد سمی باشد. رشد سریع تولید ، مشکلات زیست محیطی ، گسترش طیف وسیعی از محصولات و نگرش ناعادلانه تولیدکننده نسبت به آنچه او تولید می کند باعث شده است که کیفیت مواد غذایی به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد. این عوامل به مشکلات اقتصادی و اقتصادی اولویتی مربوط می شود که روند منفی در وضعیت سلامت و مرگ و میر ایجاد می کند.

استفاده غیرمجاز در فرآیند تولید محصولات کشاورزی داروهای دامپزشکی ، عمداً به ارگانیسم از حیوانات مولد وارد شده و منجر به آلودگی مواد غذایی و عواقب منفی برای سلامتی انسان (ظاهر عوامل عفونی با خواص جدید ، افزایش شدت و عواقب آن می شود) عفونت ، مقاومت آنتی بیوتیکی ، واکنش های آلرژیک) ، نیاز به افزایش هزینه های درمان آنها ، از جمله ارائه خدمات پزشکی پیشرفته [4].

تضمین ایمنی مواد غذایی در بازار مصرفی کشور ، منطقه ، شهر یکی از اولویت های فعالیت در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم است. برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات غذایی در بازار مصرف کشور نیاز به کار مداوم دارد.

https://food-raw-materials.tebyan.net/newindex.aspx

2. روش شناسی

مبانی نظری و روش شناختی پژوهش مفاهیم و فرضیه های ارائه شده در آثار دانشمندان داخلی و خارجی در زمینه ایمنی ، امنیت غذایی ، اقتصاد منطقه ای ، بازارهای مصرفی منطقه ای ، تحقیقات در مورد کیفیت کالا بود.

استدلال روش شناختی تحقیق در مورد موضوع انتخابی بر اساس اصول رویکرد سیستم و نظریه عمومی سیستمها ، نظریه سیستمهای کیفیت ، نظریه تدارکات و مدیریت تجارت شکل گرفته است. به منظور اثبات گزاره های مطرح شده در مطالعه و حل این مشکلات ، از روش های مدل سازی اقتصادی-ریاضی ، تجزیه و تحلیل سیستم ، تجزیه و تحلیل ساختاری ، آماری ، کارشناسی-تحلیلی ، جامعه شناختی استفاده شده است که امکان آشکار کردن جوهره موضوعات مورد مطالعه را فراهم می آورد ، به دست آوردن نتایج قابل اعتماد و ارائه توجیه کافی برای برآوردها و نتیجه گیری های موجود در تحقیق.

3. نتایج مطالعه

در ساختار علل مرگ و میر در منطقه کیروف مانند کل فدراسیون روسیه (براساس داده های عملیاتی روزستات) هنوز هم بخش عمده ای از بیماری های سیستم گردش خون (48.5٪) ، نئوپلاسم ها (15.7٪) ، تصادفات ، مسمومیت ها و صدمات ترافیکی (9/9٪).

مرگ و میر ناشی از علل خارجی مرگ بیش از حد متوسط ​​1.3 برابر ، از بیماری های سیستم گردش خون و نئوپلاسم ها 1.2 برابر است. علیرغم روند مداوم کاهش سالانه مرگ و میر ناشی از مسمومیت با الکل تصادفی در سال 2016 ، این رقم در منطقه همچنان 3.3 برابر فراتر از میانگین ملی است.

در ساختار مرگ و میر ناشی از علل خارجی در منطقه کیروف توجه به میزان بالای مرگ و میر ناشی از خودکشی را به خود جلب می کند (بالاتر از میانگین برای روسیه در دو برابر)

https://www.sunopta.com/ingredients

  • biochemistry biochemistry