بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

چرا کلرید کلسیم؟
کلرید کلسیم در جذب رطوبت از هوای اطراف بسیار موثر و یکی از مرطوب‌ترین مواد است.

کلرید کلسیم یک ترکیب معدنی - نمکی با فرمول شیمیایی CaCl2 است. در دمای اتاق پوسته یا گلوله سفید رنگ است و در آب بسیار محلول است. خشک کننده های کلرید کلسیم در محدوده دمایی از نقطه انجماد تا 80 درجه سانتیگراد یا بیشتر به خوبی عمل می کنند. کلرید کلسیم ترکیب فعال تمام محصولات Absortech است.

کلرید کلسیم اغلب برای یخ زدایی یا کنترل گرد و غبار در جاده های شن، در غذا یا به عنوان عامل جذب کننده در خشک کننده ها استفاده می شود. در بسیاری از نقاط جهان، کلرید کلسیم از سنگ آهک به عنوان محصول جانبی فرآیند Solvay به دست می آید. کلرید کلسیم را می توان از تصفیه آب نمک نیز به دست آورد.

کلرید کلسیم برای محیط زیست خطرناک نیست اما بر اساس GHS به عنوان H319 طبقه بندی می شود (باعث تحریک جدی چشم می شود).

کارت نتیجه تصویر What is calcium chloride and what is its use?

کلرید کلسیم در غلظت های مختلف موجود است و اغلب بسته به سطح خلوص 74-77٪ یا 94-97٪ مشخص می شود. هر چه غلظت بالاتر باشد، ظرفیت جذب بهتر است. به این معنی که یک ماده خشک کننده با 94-97٪ CaCl2 توانایی جذب رطوبت بیشتر از 74-77٪ CaCl2 را دارد.

Absortech از کلرید کلسیم به عنوان عامل جذب کننده در خشک کن های ما به دلیل کارایی بالا در مقایسه با سایر انواع خشک کننده ها مانند سیلیکاژل و خشک کننده های خاک رس استفاده می کند.

ذاتا برتر
کلرید کلسیم (CaCl2) رطوبت هوا را به طور موثر جذب می کند. این می تواند چندین برابر وزن خود در آب جذب کند و در صورتی که هوا به اندازه کافی مرطوب باشد و دما به اندازه کافی بالا باشد در آب نمک حل می شود. آب نمک مایع یا در داخل یک کلکتور به دام می افتد یا با یک نشاسته اصلاح شده مخلوط می شود و در نتیجه به صورت ژل در داخل بسته بندی آن تشکیل می شود.

ظرفیت جذب
هنگامی که رطوبت نسبی (RH) هوای اطراف بیشتر باشد، خشک کننده کلرید کلسیم رطوبت بیشتری را جذب می کند. و جذب آن با افزایش RH به طور تصاعدی افزایش می یابد که در مقایسه با سایر مواد خشک کننده مانند سیلیکاژل و خاک رس نتیجه قابل توجهی است.

گزینه پایدار
سایر مواد خشک کننده ممکن است شامل مواد سمی باشند. به عنوان مثال، سیلیکاژل با شاخص، می تواند شامل ماده سمی کبالت باشد. در حالی که کلرید کلسیم یک محصول طبیعی و بدون تأثیر منفی بر محیط است. اما مزیت اصلی زیست محیطی استفاده از خشک کننده های کلرید کلسیم در مقایسه با سایر انواع خشک کننده ها، البته این است که این خشک کننده ها کارایی بسیار بیشتری دارند و در نتیجه مقدار و وزن مواد خشک کننده مورد استفاده برای محافظت مشابه بسیار کمتر است. با انتخاب کارآمدترین خشک کننده ها، صرفه جویی زیادی در پلاستیک، حمل و نقل و در نتیجه ردپای CO2 حاصل می شود. و کاهش CO2 یکی از مهم ترین چالش هایی است که برای آینده داریم.

منبع

https://bismoot.com/blog/%da%a9%d9%84%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%84%d8%b1%db%8c%d8%af/

https://absortech.com/knowledge/why-calcium-chloride/

  • ۰۱/۰۸/۲۹
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی