بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سیر تکاملی مواد شیمیایی

سیر تکاملی مواد شیمیایی طی 50 سال گذشته ، سبک زندگی ما را کاملاً تغییر داده است. محصولاتی که ما استفاده می کنیم در بهبود مداوم عملکرد ، کاهش خطرات بهداشتی و از بین بردن اثرات زیست محیطی از جمله عوامل مثبت توسعه محصول هستند. متاسفانه همه شرکت ها از این مجموعه پیروی نمی کنند. در واقع برخی از محصولاتی که می توانید از قفسه خریداری کنید در 50 سال گذشته هیچ تغییری نکرده اند و در صورت عدم استفاده و دفع صحیح آنها خطرات جدی برای سلامتی و محیط زیست به همراه دارند. از دیدگاه پیمانکاران ، در مورد مواد شیمیایی مرز محدودی بین خطر و هزینه وجود دارد. یکی از خطرناک ترین محصولات موجود در بازار که هنوز هم برای خرید غیرقانونی بدون پیش فروش در دسترس است ، مواد پاک کننده رنگ شیمیایی است. برخی از کشورها اولین قدم را برای تنظیم بهتر مواد شیمیایی قابل استفاده در این محصولات برداشته اند مانند انگلیس و اخیراً ایالات متحده آمریکا. ممنوع کردن متیلن کلراید و N-متیل-2-پیرولیدون (NMP) برای استفاده مصرف کننده اولین قدم عالی بود!

A chemical account of evolution | Feature | Chemistry World

متأسفانه مواد پاک کننده رنگ می توانند حاوی بسیاری از مواد شیمیایی دیگر مانند تولوئن ، استون ، متیل استات ، هیدروکسید سدیم ، کربنات پروپیلن ، دی متیل فرمامید ، دستگاه های نفتی و سایر مواد شیمیایی خطرناک باشند که می توانند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشند و بدون کنترل و کنترل باقی بمانند. این مواد شیمیایی می توانند مسائل مختلف سلامتی از جمله سوختگی شدید پوست ، ناراحتی تنفسی ، سمیت اندام تولید مثل ، آسیب عصبی و حتی در برخی موارد مرگ را ایجاد کنند. در حالی که برخی از شرکت ها هنوز در عصر تاریک زندگی می کنند ، برخی دیگر در حال راه اندازی مراتع سبزتر هستند. آنها به راحتی قابل تجزیه و حل شدن هستند ، بوی کم ، VOC کم دارند و در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و خاص استفاده می شوند. استرهای دیباستیک جایگزین های عالی حلال در بسیاری از موارد تمیز کردن و سلب کردن هستند. پذیرش تجاری و استفاده از استرهای دی متیل و استرهای دو پایه به دلیل ویژگی های اقتصادی ، زیست محیطی و عملکرد مثبت آنها همچنان در حال افزایش است. شرکتی که این تکامل شیمیایی را طوفان می کند ارائه راه حل های ایمن برای سلب مواد شیمیایی ، تمیز کردن و توسعه فن آوری های جدید حذف که می تواند صنعت نوسازی و مرمت را همانطور که ما می شناسیم تغییر دهد. استریپرهای رنگی که بدون نیاز به تهویه اجباری در فضاهای کوچک قابل استفاده هستند. تمیزکننده های همه منظوره به اندازه کافی سخت برای پاک کردن نشت رنگ و چربی و در عین حال ژنتیکی روی پوست شما و بدون دود شدید. ببینید که این شرکت چگونه بازی را در مورد بازسازی و مرمت تغییر می دهد! این محصولات نه تنها راه حل های ایمنی برای سلامت شخصی / مشتری و محیطی نیستند که ترور بانک نیستند!

هر تأمین کننده ای که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. ما در شیلی به آن نیاز داریم. ما به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات به 1.33 دلار دلار نیاز داریم. ما فروشندگان هند را انتخاب خواهیم کرد. من می خواهم عرضه پتاسیم پرمگانتانت کنم. محل حمل و نقل ما استرالیا است. 0.82 در هر کیلوگرم ، لطفا بهترین قیمت خود را برای پرمگانتان پتاسیم ذکر کنید. هر تأمین کننده ای از هند. می خواهید پتاسیم پرمنگنات KmnO4 بخرید. ما می خواهیم در شیلی حمل و نقل کنیم. 0.72 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات KmnO4. انتخاب مورد نظر ما از هند است. به دنبال تأمین پتاسیم پرمنگنات هستید. ما در استرالیا وارد می کنیم. 0.86 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات. ما بیشتر علاقه مند به خرید از چین هستیم. می خواهید پتاسیم پرمنگنات خریداری کنید. من آن را به استرالیا وارد می کنم. به دنبال 1.26 دلار برای هر کیلوگرم دلار پتاسیم پرمنگنات هستید. انتخاب مورد نظر ما از آفریقای جنوبی است. من به پتاسیم پرمنگنات نیاز دارم. من وارد کویت می شوم. انتظار 1.24 دلار برای هر کیلوگرم دلار پتاسیم پرمنگنات.

انتظار قیمت از فروشندگان در چین. ترشحات پتاسیم یا Kmno4 بخواهید. محل واردات شیلی خواهد بود. لطفاً به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات یا Kmno4 1.26 دلار دلار ارائه دهید. هر تأمین کننده ای از هند. برای تهیه پتاسیم پارمانگنات به شرکت نیاز دارم. من آن را به استرالیا وارد می کنم. برای سفارشات عمده پتاسیم پارمانگنات به قیمت هر کیلوگرم 1.31 دلار نیاز دارید. ما فروشندگان را از چین انتخاب خواهیم کرد. هر شرکتی که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. ما محموله را در کویت می خواهیم. به دنبال 1.2 دلار برای هر کیلوگرم کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات. انتظار قیمت از فروشندگان در چین.  محل واردات استرالیا خواهد بود. تأمین کنندگان ارجح از آفریقای جنوبی هستند. به دنبال خرید کریستال پتاسیم پرمنگنات هستید. نیاز به دریافت این در استرالیا. لطفا 1.13 دلار دلار به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای کریستال پتاسیم پرمنگنات تهیه کنید. تامین کننده مورد نظر ما از چین است. من می خواهم پتاسیم پرمنگنات بخرمکریستال نیاز به حمل این در کویت دارید.

Evolution of Chemical Production [INFOGRPAHIC] - Infographic Plaza

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

سولفات آمونیوم
سولفات آمونیوم [(NH₄)SO بنابراین]] یکی از اولین و به طور گسترده استفاده از نیتروژن (N) کود برای تولید محصول بود. این در حال حاضر کمتر رایج است اما به خصوص با ارزش که در آن هر دو N و گوگرد (بازدید کنندگان) مورد نیاز است. حلالیت بالا آن تطبیق پذیری برای تعدادی از برنامه های کاربردی کشاورزی فراهم می کند.

تولید

سولفات آمونیوم (گاهی اوقات به اختصار as یا AMS) بیش از 150 سال تولید شده است. در ابتدا ، آن را از آمونیاک منتشر شد در طول تولید گاز زغال سنگ (مورد استفاده برای روشن شهرستانها) و یا از زغال سنگ کک مورد استفاده برای تولید فولاد ساخته شده است. امروز ، تولید کنندگان آن را با واکنش اسید سولفوریک با آمونیاک گرم می کنند. برای به دست آوردن اندازه کریستال بهترین راه حل برای برنامه مناسب ، آنها کنترل شرایط واکنش های غربالگری و خشک کردن ذرات تا رسیدن به اندازه مورد نظر. برخی از مواد با تهویه برای کاهش گرد و غبار و caking پوشش داده شده است.

See the source image

محصولات جانبی از صنایع مختلف بیشتر تقاضای فعلی برای سولفات آمونیوم را تامین می کنند. به عنوان مثال ، فرایند تولید نایلون سولفات آمونیوم را به عنوان یک محصول مشترک تولید می کند. در یکی دیگر از محصولات جانبی خاصی که حاوی آمونیاک یا اسید سولفوریک صرف معمولا برای استفاده در کشاورزی به سولفات آمونیوم تبدیل می شوند.

اگر چه رنگ می تواند از سفید تا بژ متغیر باشد، سولفات آمونیوم به طور مداوم به عنوان یک کریستال بسیار محلول با خواص ذخیره سازی عالی فروخته می شود. همانطور که قبلا توضیح داده شد ، اندازه ذرات نیز می تواند بسته به هدف مورد نظر متفاوت باشد.

استفاده کشاورزی

آمونیوم سولفات-خواص شیمیایی
تولید کنندگان سولفات آمونیوم عمدتا جایی که آنها نیاز به مکمل N و S برای دیدار با نیاز تغذیه ای گیاهان در حال رشد اعمال می شود. از آنجا که سولفات آمونیوم حاوی تنها 21 درصد N ، دیگر منابع کود بیشتر متمرکز و مقرون به صرفه برای رسیدگی و حمل و نقل اغلب یک انتخاب بهتر برای زمینه های کمبود N را. با این حال ، آن را فراهم می کند یک منبع عالی از بازدید کنندگان, است که پشتیبانی و یا درایوهای توابع گیاهی ضروری متعدد, از جمله سنتز پروتئین.

از آنجایی که کسر N در فرم آمونیوم سولفات آمونیوم وجود دارد ، کشاورزان برنج اغلب آن را به خاک های آب گرفتگی اعمال می کنند ، زیرا کودهای مبتنی بر نیترات به دلیل تلفات نیتروژن ، انتخاب ضعیف هستند.

محلول حاوی سولفات آمونیوم محلول اغلب به اسپری های علف کش پس از ظهور برای بهبود اثربخشی آنها در کنترل علف های هرز اضافه می شود. این عمل افزایش اثر علف کش با سولفات آمونیوم کار می کند به خصوص زمانی که تامین آب حاوی غلظت قابل توجهی از کلسیم (Ca) ، منیزیم (میلی گرم) یا سدیم (Na). درجه خلوص بالا سولفات آمونیوم اغلب بهترین کار برای این منظور برای جلوگیری از متصل کردن نازل اسپری.

شیوه های مدیریت

پس از افزودن به خاک ، سولفات آمونیوم به سرعت در اجزای آمونیوم و سولفات آن حل می شود. اگر آن را بر روی سطح خاک باقی می ماند ، آمونیوم ممکن است مستعد ابتلا به از دست دادن گاز در شرایط قلیایی. در این شرایط ، کشاورزان توصیه می کنند که مواد را در اسرع وقت به خاک اضافه کنند. گزینه های دیگر شامل یک برنامه سولفات آمونیوم قبل از آبیاری و یا بارش پیش بینی شده است.

اکثر گیاهان می توانند از فرم های آمونیوم و نیترات N برای رشد استفاده کنند. در گرم خاک میکروب ها به سرعت شروع به تبدیل آمونیوم به نیترات در روند nitrification [2 NH₄⁺ + 3O₂ → 2NO₃⁻ + 2H₂O + 4H⁺]. در طی این واکنش میکروبی ، اسیدیته [h⁺] آزاد می شود که در نهایت pH خاک را پس از استفاده مکرر کاهش می دهد. سولفات آمونیوم اثر اسیدی بر خاک با توجه به روند نیتریفیکاسیون ، نه از حضور سولفات ، که دارای اثر ناچیز در pH. اسید تولید بالقوه آمونیوم سولفات بیشتر از همان نرم افزار N از نیترات آمونیوم به عنوان مثال از آنجا که همه از N در سولفات آمونیوم تبدیل به نیترات در مقایسه با تنها نیمی از N از نیترات آمونیوم است که تبدیل به نیترات است.

استفاده غیر کشاورزی

شرکت های مواد غذایی معمولا سولفات آمونیوم به محصولات نان به عنوان تهویه خمیر اضافه کنید. این نیز یک جزء در پودر آتش نشانی و عوامل ضد شعله است. و آن را در خدمت اهداف بسیاری در صنایع شیمیایی ، خمیر چوب ، نساجی و دارویی.

منبع: ویژگی های منبع مواد مغذی ، شماره 12 ، موسسه تغذیه گیاهی بین المللی. 


 

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰


آیا نیترات و نیتریت اشتباه گرفته?
نیترات ها و نیتریت ها برای چندین دهه به سلامت انسان سمی بوده اند ، اما ارتباط آنها با نتایج بهداشتی ضعیف ممکن است بی اساس باشد.
مجله فناوری مواد غذایی / مقاله


چند سال پیش ، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که گوشت فرآوری شده-بیکن ، هات داگ ، سوسیس ، گوشت دلی ، و غیره—می تواند باعث سرطان شود. توجیهی برای این نتیجه گیری تا حد زیادی تاسیس شده در این واقعیت است که بسیاری از گوشت های فرآوری شده در حال درمان با نیترات و نیتریت که به حال شهرت بودن و سمی برای سلامت, برای چند دهه. اما اگر همه هشدارها و پیوندهای مربوط به نتایج بهداشتی ضعیف بر اساس علم غیرقابل اطمینان باشد چه ؟  علاوه بر این اگر نیترات و نیتریت در واقع برای سلامت انسان خوب و اجتناب از آنها ممکن است باعث سلامت دیگر بحران ؟  به همین دلیل ، نیترات و نیتریت ممکن است به سادگی مورد نهایی دانشمندان جنجال آفرینی (و گیاهخواران و گیاهخواران) گریه گرگ.

See the source image


BaconNitrates (NO3) و نیتریت (NO2) در ترکیبات شیمیایی حاوی نیتروژن و اکسیژن اتم و پس از 1940s و 1950s آنها مرتبط شده اند با سمی نتایج از جمله انواع سرطان تیروئید مشکلات و مسائل باروری. در اکتبر 26, 2015 سازمان بهداشت جهانی و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان با صدور یک بیانیه مطبوعاتی بیان کرد که گوشت قرمز است که احتمالا سرطان زا برای انسان طبقه بندی آن به عنوان یک گروه 2A سرطان زا و بیکن و دیگر گوشت های فرآوری شده سرطان زا هستند به انسان و قرار دادن آنها در همان دسته (گروه 1) به عنوان توتون و تنباکو و آزبست. این طبقه بندی به احتمال زیاد برخی از مردم را به اجتناب از گوشت فرآوری شده در دسترس نباشد می ترسم, اما آن است که در مطالعات اپیدمیولوژیک و مطالعات حیوانی بر اساس. مطالعات انسانی ارتباط سرطان با نیترات و نیتریت متمرکز شده اند که عمدتا در نامتناسب قرار گرفتن در معرض نیترات از منابع آب حاوی سطوح بیش از حد نیترات یا مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که ارتباط نه علیت. در مطالعات حیوانی درگیر در معرض موش به مقادیر بیش از حد نیترات ها و موش ها طراحی و توسعه انواع سرطان ها رخ می دهد که خود به خود در جوندگان گونه است و هرگز نمی تواند توسعه در انسان است.

ریچارد لین ، متخصص سم شناسی می گوید:" ما به طور فعال نادیده می گیریم که چه چیزی در پارادایم فرهنگی ما مناسب نیست." "هر ماده شیمیایی پارادوکس خود را دارد."لین می گوید که زمینه را برای داده های سم شناسی در نیترات و نیتریت است و نه فقط از دست رفته; آن را به زور سرکوب. معمولا, به دلیل داده های سم شناسی, مواد شیمیایی تعیین دریافت-مانند سمی—سرطان زا, یا مخل غدد درون ریز—و در یک لیست قرار داده و محکوم. ترکیبات زیادی وجود دارد (به عنوان مثال ، ویتامین A ، B6 ، C ، D و E ؛ کلسیم; و آهن) که برای سلامتی خوب در دوزهای کوچک ضروری است ، اما در مقادیر بیش از حد ، آنها باعث مشکلات جدی ، از جمله مرگ می شوند. و این مفهوم "دوز باعث می شود سم" قطعا به نیترات و نیتریت اعمال می شود.

VegetablesNitrates و نیتریت رخ می دهد به طور طبیعی در خاک و آب و در فرم نیترات سدیم و نیتریت سدیم معمولا استفاده می شود برای درمان گوشت های فرآوری شده: این ترکیبات در جلوگیری از بیماری زا کشتن میکروب ها—مانند کلستریدیوم بوتولینوم است که می تواند باعث بوتولیسم از رشد در پردازش و درمان گوشت و نگه داشتن گوشت از تبدیل نامطلوب رنگ (به عنوان مثال از صورتی به قهوه ای). سلیمان ماتارنه ، استادیار دانشگاه ایالتی یوتا می گوید:" ما از نیترات ها و نیتریت ها در محصولاتی مانند تشنجی ، ژامبون و بیکن استفاده می کنیم ؛ ما همچنین از [آنها] در سوسیس استفاده می کنیم." "ما از آنها در بسیاری از محصولات گوشت فرآوری شده استفاده می کنیم ، زیرا آنها رنگ بسیار خوبی برای محصولات می دهند. آنها همچنین طعم متمایز می دهد."نیترات و نیتریت نیز معمولا در گیاهان یافت می شود. در واقع نیترات برای تامین گیاهان با نیتروژن که گیاهان نیاز به رشد ضروری است. علاوه بر این سبزیجات بزرگترین منبع نیترات در رژیم غذایی انسان: تقریبا تمام سبزیجات حاوی مراتب بیشتر نیترات از گوشت های فرآوری شده و تشکیل حداقل 85 درصد از مصرف نیترات در انسان; درمان گوشت های فرآوری شده حساب برای تنها 6 درصد از مصرف نیترات.

نیترات و نیتریت با مخفف کاهش اکسیژن مرتبط; نیتریت محصول شکست نیترات است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نیترات نسبتا بی ضرر هستند تا زمانی که آنها را به نیتریت شکستن. پنج درصد از مصرف نیترات تبدیل شده است در داخل بدن به نیتریت است که می تواند با اتصال به آهن هموگلوبین به شکل فریک هموگلوبین (methemoglobin) و یا می توان آن را تبدیل به اکسید نیتریک (نیترات → نیتریت → نیتریک اکسید). نیتریت همچنین می توانید با آمین در آب معده از معده ترکیب به شکل نیتروزامین. متهموگلوبین نمی تواند اکسیژن را حمل کند و حضور آن باعث قطع انتقال طبیعی اکسیژن به اندام ها و بافت ها می شود که منجر به سمیت می شود و نیتروزامین ها در حیوانات سرطان زا هستند. چکمه های نیتریک اکسید یک مولکول است که جدایی ناپذیر است و برای سلامت انسان به دلیل آن حفظ سلامت رگ های خونی باعث کاهش فشار خون و محافظت در مقابل حمله قلبی و سکته مغزی را تنظیم تحرک روده به عنوان یک انتقال دهنده عصبی در مغز است و نقش مهمی در آپوپتوز سلول های سرطانی است. "نیتریک اکسید است که یکی از مهم ترین مولکول های تولید شده در بدن انسان می گوید:" ناتان Bryan یک کمکی دستیار استاد در کالج پزشکی بیلور و جهانی قدرت در نیتریک اکسید است. باعث می شود بدن نیتریک اکسید از طریق دو مسیر: یکی از آنزیم (نیتریک اکسید سنتاز) که تبدیل اسید آمینه L-arginine به اکسید نیتریک و از سوی دیگر از طریق تجزیه مواد غذایی که حاوی نیترات و نیتریت از طریق باکتری های موجود در دهان است.

کاربرد نیتریت سدیم در گوشت بسیار متداول است. برای کسب اطلاعات و خرید می توانید با شرکت بیسموت تماس حاصل فرمایید.

با توجه به برایان ، بیشتر (اگر نه همه) اختلالات قلبی عروقی و بیماری های مزمن مربوط به از دست دادن تولید نیتریک اکسید است. او می گوید که اکسید نیتریک برای وازودیلاسیون و سایر مزایای بهداشتی ضروری است و از دست دادن اکسید نیتریک منجر به آترواسکلروز می شود. برایان همچنین معتقد است که تقریبا هر بیماری مزمن است که همراه با کاهش میزان تولید نیتریک اکساید; او 17 سال از تحقیقات نشان می دهد که نیتریک اکسید است که پایه و اساس چگونه بدن انسان کار می کند. پنجاه درصد یا بیشتر از اکسید نیتریک زیست سازگاری مصمم است با مصرف غذاهای حاوی نیترات یا نیتریت و بخش عمده ای از نیترات و نیتریت در رژیم غذایی انسان می آید از غذاهای گیاهی. یک مطالعه در 2010 نشان داد که نیترات غذایی وزن بدن ، فشار خون و مشکلات بهداشتی مرتبط را کاهش می دهد. نیترات و نیتریت رخ می دهد به طور طبیعی در شیر مادر (به طور خاص آغوز) که مسلما طبیعت کامل ترین مواد غذایی; اما آنها اجازه ندارند در نوزاد فرمول فرمولاسیون به دلیل نگرانی های ایمنی. برایان ادعا می کند که برخی از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه نمی توسعه انتروکولیت نکروزه و که این یک نتیجه مستقیم از عدم وجود نیترات و نیترات در رژیم غذایی نوزادان است.

برایان تخمین می زند که بسیاری از جمعیت ایالات متحده است کمبود نیترات مصرف تنها در حدود 150 میلی گرم نیترات در هر روز; او می گوید که نیترات مصرف باید 300 میلی گرم 400 میلی گرم در روز است. این بدان معنی است که مردم باید غذاهای غنی از نیترات مانند سبزیجات برگ سبز ، چغندر ، تربچه و حتی گوشت های فرآوری شده (در حد اعتدال) را بخورند. از آنجا که رشد مرسوم غذاهای گیاهی سطوح بالاتر از نیترات های آلی از غذاهای گیاهی انجام برایان می گوید که افرادی که خوردن تنها آلی میوه ها و سبزیجات می تواند تاثیر منفی بر عملکرد خود را به سلامت قلب و عروق. در واقع ارتباط بین کاهش سطح نیترات و نیتریت در بدن و بیماری های قلبی عروقی و دیگر فقیر سلامت بسیار مهم برایان معتقد است که ممکن است زمان برای دستورالعمل های غذایی که توصیه می شود از مصرف غذاهای حاوی نیترات و نیتریت.

لین می گوید نیترات و نیتریت برای چندین دهه مورد آزار قرار گرفته اند. مصرف کنندگان که هنوز هم ممکن است مشاهده نیترات و نیتریت در گوشت فرآوری شده با احتیاط می توانید به راحتی در این واقعیت است که وزارت کشاورزی ایالات متحده با دقت کنترل سطح نیترات و نیتریت در محصولات گوشت. این ترکیبات به عنوان با دیگر ترکیبات غذایی از جمله ریز مغذی و فیتوکمیکال ها هستند که در نظر گرفته مفید برای سلامتی خطرناک هستند تنها زمانی که مصرف مقادیر بیش از حد (به عنوان مثال 3 تا 5 گرم از نیترات است که معادل آن به 6000–10,000 نفر از گوشت درمان در یکی نشسته). "شما باید به مصرف زیادی برای آنها را وادار به سرطان, ... ماتارنه می افزاید:" اما به میزان مصرف ما ، این امکان وجود ندارد." "من نمی بینم یک مشکل با این صادقانه به دلیل به منظور رسیدن به ناامن از حد تعیین شده توسط [ایالات متحده وزارت کشاورزی] شما را مجبور به غذا خوردن شاید یک ظرف بیکن از روز است. کی اینکارو میکنه ؟  هیچکس”

بنابراین به نظر می رسد که آن را خوب به یک ساندویچ بیکن—فقط مطمئن شوید که آن را با یک طرف اسفناج یا سبزیجات دیگر می آید.

منبع:

https://www.ift.org/news-and-publications/food-technology-magazine/issues/2019/january/features/are-nitrates-and-nitrites-misunderstood?gclid=CjwKCAjw2ZaGBhBoEiwA8pfP_rj6L22o6IbUc3_QklBsTCYvRM4TZtTBNO8KYnx2eXi2pjcsUYPHLBoCt6QQAvD_BwE

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

فسفات دیامونیوم
دیامونیوم فسفات (DAP) کود فسفر (P) به طور گسترده استفاده می شود در جهان است. این است که از دو مشترک ساخته شده
ترکیبات در صنعت کود و آن را به دلیل محتوای مواد مغذی نسبتا بالا و عالی آن محبوب است
خواص فیزیکی.
تولید
کود آمونیوم فسفات برای اولین بار در 1960s در دسترس قرار گرفت و DAP به سرعت در حال محبوب ترین در این شد
کلاس از محصولات. این است که در یک واکنش کنترل شده از اسید فسفریک با آمونیاک ، که در آن دوغاب گرم است و سپس فرموله شده است
سرد, گرانول, و الک. Dap دارای خواص عالی و ذخیره سازی است. درجه استاندارد DAP 18-46-0 است
و محصولات کود با محتوای مواد مغذی پایین تر ممکن است به عنوان DAP برچسب.
ورودی های مورد نیاز برای تولید یک تن کود DAP تقریبا 1.5 تا 2 تن سنگ فسفات ، 0.4 تن از
گوگرد( ها) ، برای حل کردن سنگ و 0.2 تن آمونیاک. تغییرات در عرضه یا قیمت هر یک از این ورودی ها تاثیر خواهد گذاشت
قیمت DAP و در دسترس بودن. محتوای مواد مغذی بالا DAP در کاهش هزینه های حمل و نقل ، حمل و نقل و کاربرد مفید است.
DAP در بسیاری از نقاط جهان تولید می شود و یک کالا کود به طور گسترده ای معامله می شود.

See the source image
استفاده کشاورزی
کود DAP یک منبع عالی از P و نیتروژن (N) برای تغذیه گیاهی است. این بسیار محلول است و بنابراین به سرعت حل می شود
در خاک برای انتشار گیاه-فسفات و آمونیوم موجود است. ویژگی قابل توجه DAP pH قلیایی است که توسعه می یابد
در اطراف گرانول حل.
همانطور که آمونیوم از گرانول های DAP حل می شود ، آمونیاک فرار می تواند برای نهال ها و ریشه های گیاهی مضر باشد
نزدیکی فوری. این آسیب بالقوه شایع تر است که pH خاک بیشتر از است 7, یک بیماری است که معمولا
در اطراف گرانول DAP حل شده وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب نهال ، باید از قرار دادن آن اجتناب کرد
غلظت بالایی از DAP در نزدیکی جوانه زنی دانه.
آمونیوم موجود در dap یک منبع عالی N است و به تدریج با باکتری های خاک به نیترات تبدیل می شود و در نتیجه
در یک افت پس از آن در Ph. بنابراین ، افزایش pH خاک اطراف گرانول DAP یک اثر موقت است. این افزایش اولیه در
pH خاک dap همسایه می تواند واکنش های میکرو سایت فسفات و مواد آلی خاک را تحت تاثیر قرار.
شیوه های مدیریت
تفاوت در واکنش شیمیایی اولیه بین کودهای مختلف تجاری P در خاک وجود دارد, اما این تفاوت ها
تبدیل شدن به جزئی در طول زمان (در عرض چند هفته یا چند ماه) و حداقل تا آنجا که تغذیه گیاهی نگران است. ترین مقایسه درست
بین dap و monoammonium فسفات (نقشه) نشان می دهد تنها تفاوت جزئی و یا هیچ در رشد گیاه و عملکرد با توجه به
منبع P با مدیریت مناسب.
استفاده غیر کشاورزی
DAP در بسیاری از برنامه های کاربردی به عنوان یک بازدارنده آتش استفاده می شود. به عنوان مثال ، مخلوطی از DAP و مواد دیگر می تواند گسترش یابد
پیش از آتش سوزی برای جلوگیری از سوختن جنگل. پس از گذشت خطر آتش سوزی ، یک منبع مواد مغذی می شود.
DAP در فرآیندهای مختلف صنعتی مانند تکمیل فلز استفاده می شود. معمولا به شراب برای حفظ تخمیر مخمر اضافه شده است
و به پنیر برای حمایت از فرهنگ پنیر.
 

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d8%af%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d9%86%db%8c%d9%88%d9%85-%d9%81%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%aa/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

واردکنندگان پرمنگنات پتاسیم - خریداران پرمنگنات پتاسیم

هر تأمین کننده ای که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. ما در شیلی به آن نیاز داریم. ما به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات به 1.33 دلار دلار نیاز داریم. ما فروشندگان هند را انتخاب خواهیم کرد. من می خواهم عرضه پتاسیم پرمگانتانت کنم. محل حمل و نقل ما استرالیا است. 0.82 در هر کیلوگرم ، لطفا بهترین قیمت خود را برای پرمگانتان پتاسیم ذکر کنید. هر تأمین کننده ای از هند. می خواهید پتاسیم پرمنگنات KmnO4 بخرید. ما می خواهیم در شیلی حمل و نقل کنیم. 0.72 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات KmnO4. انتخاب مورد نظر ما از هند است. به دنبال تأمین پتاسیم پرمنگنات هستید. ما در استرالیا وارد می کنیم. 0.86 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات. ما بیشتر علاقه مند به خرید از چین هستیم. می خواهید پتاسیم پرمنگنات خریداری کنید. من آن را به استرالیا وارد می کنم. به دنبال 1.26 دلار برای هر کیلوگرم دلار پتاسیم پرمنگنات هستید. انتخاب مورد نظر ما از آفریقای جنوبی است. من به پتاسیم پرمنگنات نیاز دارم. من وارد کویت می شوم. انتظار 1.24 دلار برای هر کیلوگرم دلار پتاسیم پرمنگنات.

China Potassium Permanganate, Potassium Permanganate Manufacturers,  Suppliers, Price | Made-in-China.com

انتظار قیمت از فروشندگان در چین. ترشحات پتاسیم یا Kmno4 بخواهید. محل واردات شیلی خواهد بود. لطفاً به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات یا Kmno4 1.26 دلار دلار ارائه دهید. هر تأمین کننده ای از هند. برای تهیه پتاسیم پارمانگنات به شرکت نیاز دارم. من آن را به استرالیا وارد می کنم. برای سفارشات عمده پتاسیم پارمانگنات به قیمت هر کیلوگرم 1.31 دلار نیاز دارید. ما فروشندگان را از چین انتخاب خواهیم کرد. هر شرکتی که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. ما محموله را در کویت می خواهیم. به دنبال 1.2 دلار برای هر کیلوگرم کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات. انتظار قیمت از فروشندگان در چین. به دنبال خرید IP پتاسیم پتاسیم هستم. محل واردات استرالیا خواهد بود. 0.71 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای IP پتاسیم پتاسیم. تأمین کنندگان ارجح از آفریقای جنوبی هستند. به دنبال خرید کریستال پتاسیم پرمنگنات هستید. نیاز به دریافت این در استرالیا. لطفا 1.13 دلار دلار به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای کریستال پتاسیم پرمنگنات تهیه کنید. تامین کننده مورد نظر ما از چین است. من می خواهم کریستال پرمنگنات پتاسیم را خریداری کنم. نیاز به حمل این در کویت دارید.

0.69 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای کریستال پرمنگنات پتاسیم. هر تأمین کننده ای از آفریقای جنوبی. هر شرکتی که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. ما در کانادا واردات می کنیم. 0.91 به ازای هر کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات. ترجیح می دهید از هند وارد کنید. بدنبال پتاسیم پرمنگنات هستید. مقصد مورد نیاز ما کویت است. 0.75 به ازای هر کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات. ما بیشتر علاقه مند به خرید از چین هستیم. من به پتاسیم پرمنگنات نیاز دارم. تامین کننده هایی را می خواهید که بتوانند به کویت صادر کنند. لطفاً 1.16 دلار برای هر کیلوگرم دلار پتاسیم پرمنگنات تهیه کنید. ما فروشندگان هند را انتخاب خواهیم کرد. ما به پتاسیم پرمنگنات نیاز داریم. محل واردات شیلی خواهد بود. لطفاً به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات 1.09 دلار دلار تهیه کنید. انتظار قیمت از فروشندگان در چین. تامین کننده ای می خواهید که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. به تأمین کنندگانی نیاز دارید که بتوانند به استرالیا ارسال کنند. انتظار 1 دلار27 کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات. نیاز به انتخاب تامین کنندگان در آفریقای جنوبی است. به تأمین کننده ای نیاز دارید که بتواند بلورهای پرمنگنات پتاسیم را تهیه کند. من این را به شیلی وارد می کنم.

TOP 3 Biggest permanganate buyers in 🇹🇷 Turkey

ما برای بلورهای پرمنگنات پتاسیم به 1.26 دلار دلار به ازای هر کیلوگرم نیاز داریم. هر تأمین کننده ای از هند. به دنبال خرید پتاسیم پرمنگنات هستید. نیاز به حمل این موارد در استرالیا دارید. ما به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم پتاسیم پرمنگنات به 1.15 دلار دلار نیاز داریم. ترجیح می دهید از چین وارد کنید. من به دنبال پتاسیم پرمنگنات هستم. من آن را به شیلی وارد می کنم. 0.7 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات. اولویت ما شرکت های چین است. به دنبال خرید پتاسیم پرمنگنات هستید. نیاز به این است که در شیلی دریافت کنید. 0.87 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای پتاسیم پرمنگنات نوتلاجارا. ما از هند نیاز داریم. هر شرکتی که بتواند پتاسیم پرمنگنات را تهیه کند. به تأمین کنندگانی نیاز دارید که بتوانند به استرالیا ارسال کنند. 0.95 به ازای هر کیلوگرم کیلوگرم برای سفارشات عمده پتاسیم پرمنگنات. ترجیح می دهید از هند وارد کنید. پتاسیم پرمنگنات بخواهید. ما در استرالیا به آن نیاز داریم. در جستجوی 1.14 دلار برای هر کیلوگرم دلار پتاسیم پرمنگنات. تامین کننده مورد نظر ما از چین است. هر کسی که پتاسیم پرمنگنات می فروشد.

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

شش عادت غذایی سلامتی شما را از بین می برد - بیماری ها

یک رژیم غذایی ناسالم می تواند باعث بیماری های مختلف مزمن مانند دیابت و فشار خون شود. امروزه ، بسیاری از افراد با رژیم غذایی نگران کننده نگران هستند. به طور کلی ، شش عادت غذایی نادرست می تواند سلامت شما را به طور جدی از بین ببرد. اولین عادت بد جذب گرمای بیش از حد است. جذب بیش از حد گرمای زیاد به دلیل مهمی در ایجاد سرطان تبدیل شده است. جذب گرمای متوسط ​​در زندگی روزمره برای شما ضروری است. یک روش مهم برای کنترل میزان مصرف گرما تعادل در مصرف سبزیجات ، میوه ها ، غلات ، گوشت و غیره است. یک رژیم غذایی سالم باید از غلات ، لوبیای سویا ، سبزیجات ، میوه ها و گوشت ، همراه با غلات و لوبیای سویا تشکیل شود. به عنوان غذاهای اصلی ، سبزیجات و میوه ها به عنوان غذاهای اصلی و گوشت به عنوان غذای زیرمجموعه. دومین عادت بد این است که غذاها را به روش های نادرست بپزید. امروزه ، فست فود بسیار محبوب شده است. بسیاری از افراد دوست دارند غذاها را در روغن سرخ کنند.

100 Unhealthiest Foods On the Planet | Eat This Not That

آنها فکر می کنند سرخ کردن غذاها در روغن گیاه سالم است. با این حال ، اسید چرب اشباع نشده در روغن گیاه می تواند در دمای بالا اکسید شود و مواد سمی مختلفی مانند رادیکال های آزاد تولید کند. این مواد سمی در بدن شما می توانند به طور جدی باعث تصلب شرایین شده و پیری زودرس را تسریع کنند. در عین حال ، آنها می توانند سرطان را القا کنند. بنابراین ، شما نباید در زندگی روزمره خود مرتباً غذاهای سرخ شده روغنی بخورید. سومین عادت بد مصرف زیاد غذاهای تصفیه شده است. امروزه بسیاری از افراد از خوردن غذاهای درشت خودداری می کنند ، زیرا فکر می کنند غذاهای درشت برای سلامتی آنها مفید نیست. در واقع ، غذاهای درشت می توانند مواد مغذی فراوانی را برای بدن انسان فراهم کنند. به عنوان مثال ، غذاهای درشت می توانند سلولز فراوانی برای بدن شما فراهم کنند. بنابراین ، شما باید غذاهای درشت را به طور متوسط ​​بخورید تا سلولز مفید را جذب کنید. عادت چهارم ، نادیده گرفتن آلودگی مواد غذایی است. برای مقاومت در برابر حمله آفات و باکتری ها ، کشاورزان دوست دارند مواد شیمیایی کشاورزی را به سبزیجات و میوه ها بمالند و آنتی بیوتیک را به خوک ها و مرغ ها تزریق کنند.

خرید مواد غذایی تمیز در بازار برای شما دشوار است. آلودگی مواد غذایی سلامتی انسان را تهدید کرده است. به منظور جلوگیری از خطر ناشی از آلودگی مواد غذایی ، بسیاری از کشاورزان شروع به تولید سبزیجات و میوه های طبیعی کرده اند که حاوی عناصر کمیاب ، سلولز و ویتامین هایی مانند ویتامین E هستند. خوردن غذاهای سالم و تمیز راهی مهم برای پیشگیری از بیماری ها و کاهش آنها است. خطرات ابتلا به سرطان. بنابراین ، باید از خوردن غذاهایی که توسط مواد شیمیایی کشاورزی آلوده شده اند خودداری کنید. پنجمین عادت ، خوردن غذاهایی غیاباً ذهن است. به دلیل فشار زیاد کار و زندگی ، بسیاری از افراد شام را سریع و غیبت می خورند. اگر غذاها را ناخودآگاه می خورید ، آب معده و بزاق نمی تواند به اندازه کافی ترشح شود تا غذاهایی که می خورید هضم شود. در زندگی روزمره خود باید یاد بگیرید که از غذاها قدردانی کنید. باید رایحه غذاها را بو کنید ، از رنگ های زیبا لذت ببرید و غذاها را به آرامی بجوید تا طعم های خوب را حس کنید. ششمین عادت بد ، کوتاهی در تمرینات است. شاید شما نتوانید رابطه بین تمرینات و رژیم غذایی را درک کنید. در حقیقت ، تمرینات متوسط ​​می توانند سرعت معده و روده را تسریع کرده و سموم را از بدن خارج کنند. بسیاری از افراد از چاقی و یبوست رنج می برند. در حقیقت ، اگر افراد در زندگی روزمره خود ورزش های متوسط ​​انجام دهند ، می توان به طور موثر چاقی و یبوست را کاهش داد. می توانید تمرین های مناسبی مانند شنا و دویدن را برای خود انتخاب کنید. هر بار باید 10 تا 20 دقیقه تمرین کنید. علاوه بر این ، شما همیشه باید از بهبود اساسی سلامتی خود راضی باشید.

بیایید واقعیت را بخوانیم ، تعمیر و نگهداری استخر هیچ پیاده روی در پارک نیست ، به ویژه هنگامی که صحبت از فرآیند ها و مواد تشکیل دهنده ای است که به استخر تمیز و دوستانه کمک می کند. اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً می دانید که کلر یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده آن است - بنابراین درک اینکه این ماده چیست ، چگونه کار می کند ، چرا به آن احتیاج دارید و چگونگی استفاده موثر از آن از اولویت بالایی برخوردار است. این راهنما شما را با تمام دانش کلر استخر مورد نیاز برای نگه داشتن آب استخر در شرایط بکر مسلح خواهد کرد ، بنابراین بیایید وارد آن شویم. دقیقاً کلر استخر چیست؟ دقیقاً کلر استخر چیست؟ کلر یک ماده ضدعفونی کننده شیمیایی است که به صورت قرص ، پودر یا مایع وجود دارد و سپس به منظور تمیز نگه داشتن آب استخر و ایمن بودن در شنا ، به استخر شنا اضافه می شود. تا اینجا بسیار ساده است ، اما در واقع چگونه کار می کند؟

هنگامی که کلر به آب شما اضافه شود ، ماده جدیدی به نام "اسید هیدروکلریک" تشکیل می دهد که با ترکیب با آنها باکتری های مضر ، ویروس ها و سایر خطرات میکروسکوپی را از کار می اندازد. کلر ترکیبی با نام کلرامین نیز شناخته می شود. و جای نگرانی نیست ، دوزهای اسید کلریدریک که در اینجا توصیف می شود برای ما انسانها بسیار مضر است و مطمئناً مضرتر از اجازه دادن به زندگی و تولید مثل آزادانه استخرهای میکروسکوپی است. سرانجام ، این واکنش در شرایط مناسب PH به بهترین وجهی کار می کند بنابراین شما می خواهید هنگام استفاده از کلر ، سطح خود را کاملاً تحت نظر داشته باشید. نور خورشید روند کار را نیز تسریع می کند ، به این معنی که اگر استخر شما دائماً در معرض آفتاب باشد کلر بیشتری می سوزانید. قبلاً اشاره کردم که کلر مورد استفاده در استخرها به صورت قرص ، پودر یا مایع است ، اما برخی از تفاوت های ظریف وجود دارد که باید قبل از کشیدن ماشه در خرید از آنها مطلع باشید. هر فرم مزایا و معایبی دارد ، همچنین دارای امتیازات مختلف ، کاربردها و به طور کلی استاثربخشی در شرایط خاص.

The top 10 benefits of eating healthy

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

چرا آسپارتام بد است؟

با توجه به کمبودهای ارزیابی ریسک آسپارتام توسط EFSA و کاستی های ارزیابی ریسک سم شناسی رسمی قبلی آسپارتام ، نتیجه گیری اینکه ایمن آن قابل قبول است زودرس است. این مقاله شواهد کمی و کیفی قانع کننده ای از معیارهای نامتقارن تفسیر و ارزیابی از طرف پانل ANS ارائه می دهد ، اما توضیحی درباره چرایی اتخاذ چنین رویکرد نامتقارن ارائه نمی دهد. این فرضیه که ممکن است برخی از اعضای پانل ANS با منافع تجاری برخورد داشته باشند مطرح شده است ، اما از آنجا که جلسات هیئت در پشت درهای بسته برگزار می شود ، آزمایش چنین فرضیه هایی دشوار است. نکته کمی نیاز به آزمایش حیوانات دارد و همانطور که گفته می شود ، "قربانی کردن" حیوانات است مگر اینکه این مطالعات انجام شود و تفسیر شود تا از سلامت عمومی محافظت کند. منابع کلیه داده های مورد استفاده برای ارزیابی ، از جمله داده های منتشر نشده و ارتباطات شخصی ، برای تعیین کیفیت و ارتباط آنها به درستی ارزیابی نشده است.

Aspartame

آسپارتام برای اولین بار در سال 1965 ساخته شد و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 1981 برای استفاده در محصولات غذایی تأیید شد. آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید می شود. این شیرین کننده وقتی کالری را به غذا یا نوشیدنی خود اضافه می کنید ، مقداری کالری تأمین می کند ، اما احتمالاً مقدار بسیار کمی از آن را استفاده می کنید زیرا 200 برابر شیرین تر از قند است. در سال 2013 ، کارشناسان ملی اداره ایمنی غذایی اروپا گزارشی در مورد ایمنی آسپارتام نوشتند. وزن فعلی شواهد حاصل از این گزارش این است که آسپارتام در سطح فعلی مصرف به عنوان یک شیرین کننده غیر مغذی بی خطر است ، مگر اینکه از PKU رنج ببرید.

موقعیت هایی که آسپارتام ایمن است

نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک در مورد ارتباطات احتمالی بین آسپارتام و سرطان (از جمله سرطان های مرتبط با خون) ثابت نبوده است. آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است ، با نام های تجاری مانند NutraSweet® و Equal® به فروش می رسد ، که از اوایل دهه 1980 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیار شیرین تر از شکر است ، بنابراین مقدار بسیار کمتری از آن می تواند به همان میزان شیرینی بدهد. آسپارتام نسبت به شیرین کننده های دیگر کمتر برای پخت مناسب است ، زیرا با گرم شدن از بین می رود و مقدار زیادی شیرینی خود را از دست می دهد. بررسی ها مطالعاتی را بررسی کرده اند که مصرف آسپارتام را در کشورهای جهان ، از جمله ایالات متحده ، کشورهای اروپا و استرالیا ، و دیگران بررسی کرده اند.

هیئت ANS تصمیم گرفت بسیاری از 15 مطالعه قبلی را معتبر قلمداد کند ، علیرغم این واقعیت که نقص آنها بسیار بیشتر از مواردی است که کار رامازینی را مشخص می کند. هنگام بررسی آزمون (E78 / 79) در مورد DKP ، این گزارش کمتر از 52 اختلاف عمده را در مقاله Searle ذکر نکرد. یکی از مشکلات اصلی مربوط به مقادیر DKP بود که گویا توسط موش ها مصرف می شود. محققان FDA کمتر از 3 سند جداگانه با مشخصات مختلف برای محتوا و خلوص ماده آزمایش یافته یافتند و آنها نتوانستند دقیقاً مشخص کنند که در صورت وجود کدام مشخصات صحیح است. سازگاری مقدار ماده شیمیایی مورد نیاز فروشگاه ها با مقادیری که ظاهرا به حیوانات خورانده شده غیرممکن بود.

NutraSweet توانست آسپارتام را برای استفاده به صورت عمده در سال 1992 تأیید کند. هنوز هم ، توسط آژانس هایی که برای محافظت از ما طراحی شده اند ، به ما می گویند که آسپارتام برای افراد در هر سنی بی خطر است. تنها استثنا در این مورد کسانی است که از بیماری نادر فنیل کتونوریا رنج می برند ، نقص مادرزادی که توانایی بدن در پردازش فنیل آلانین را مختل می کند. آسپارتام اکنون به منظور گمراه کردن بیشتر مصرف کنندگان ، با نام های جدیدی به بازار عرضه می شود.

این ماده در انواع محصولات غذایی و سلامتی مانند جوش شیرین ، صمغ ، آب نبات و ویتامین ها استفاده می شود. این ممکن است واضح باشد ، اما وقتی صحبت از داروی طبیعی و فقط مصرف غذاهایی می شود که بدن را تغذیه و بهبود می بخشند ، آسپارتام باعث برش نمی شود. در واقع ، آسپارتام یکی از بدترین شیرین کننده های مصنوعی است که می توانید بخورید و با ده ها خطر بالقوه برای سلامتی همراه است. از آنجا که دکتر فلفل با شربت ذرت با فروکتوز بالا شیرین می شود ، دکتر پپر صفر قند از شیرین کننده مصنوعی آسپارتام استفاده می کند. سرانجام ، نویسندگان یک آزمایش جامع بدون تعصب را برای ارزیابی ایمنی آسپارتام در طول زمان بر روی مجموعه ای از جمعیت های مختلف با شرایط بالینی متفاوت پیشنهاد می کنند.

در این مقاله شواهد بسیاری ارائه شده است که نشان می دهد معیارهای ضمنی با استناد به آن که پانل ANS مطالعات سم شناسی در مورد آسپارتام را ارزیابی کرده حتی دستی نبوده است. برعکس ، آنها به طور مشخص نامتقارن بودند و بین مطالعات ظاهرا مثبت و منفی بودند. این عدم تقارن منافع تجاری و صنعتی را نسبت به حمایت از مصرف کنندگان ترجیح می داد. برای کامل بودن ، تجزیه و تحلیل ما شامل برآورد تعداد مطالعاتی است که در آن اثرات سو effects فقط در سطح قرار گرفتن در معرض بالاتر از 4000 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن در روز مشهود بود. داده های این تجزیه و تحلیل تنها با تمرکز بر مطالعات ذکر شده و بحث شده در بخش 3.2 گزارش دسامبر 2013 ، تحت عنوان "داده های سم شناسی آسپارتام" به دست آمد. بنابراین این تجزیه و تحلیل بخشهایی از سند را شامل نمی شود ، مانند بخش 2.8 ، که شواهد مربوط به "ارزیابی قرار گرفتن در معرض" یا بخش 3.1 را در مورد "جذب ، توزیع ، متابولیسم و ​​دفع آسپارتام" بررسی کرده است.

در سال 2002 ، مارک گلد ، فعال ضد آسپارتام ، نتایج سمیت آسپارتام را بررسی کرد و آنها را برای بررسی به FDA گزارش داد. شکایات فردی شامل 49 علامت بود ، از جمله سردرد ، افسردگی شدید ، تشنج بزرگ و از دست دادن حافظه یا گیجی. طلا همچنین به ده ها مطالعه که تأثیرات منفی آسپارتام را منعکس می کنند ، اشاره کرد ، از جمله هشدارهای زیادی که در آزمایش خلبانی وجود دارد تا خلبانان را از مصرف آن به دلیل تشنج و سرگیجه ای که می تواند ایجاد کند ، منصرف کند.

در دسترس بودن داده ها و مواد

این ماده به طور کلی برای کاهش کالری در غذاها برای کمک به کنترل وزن یا برای بیماران دیابتی برای جلوگیری از افزایش قند خون استفاده می شود. FSA ایمنی آسپارتام را تأیید می کند و اکثر شواهد گسترده تر غیرقابل نتیجه است. آنچه ما می دانیم این است که اگرچه استفاده متوسط ​​از شیرین کننده های غیر مغذی ممکن است به عنوان یک کمک کوتاه مدت در رژیم غذایی مفید باشد ، اما در دراز مدت فقط مقدار کمی قند یا شیرین کننده باید مصرف شود. دکتر سوئینی گفت: "این بدان معناست که ، برای یک فرد به طور متوسط ​​150 پوند ، مقدار قابل قبول آسپارتام تقریباً 3400 میلی گرم در روز است" ، که برابر با بیش از 17 قوطی نوشابه رژیمی یا 97 بسته شیرین کننده رومیزی است.

با توجه به کمبودهای ارزیابی ریسک آسپارتام توسط EFSA و کاستی تمام ارزیابی های قبلی ریسک سم شناسی رسمی آسپارتام ، نتیجه گیری اینکه از نظر قابل قبول ایمن است زودرس است. آنها همچنین حاکی از آن هستند که نحوه عملکرد پانل های EFSA باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد. قبل از بازاریابی آسپارتام ، مطالعات زیادی برای ارزیابی متابولیسم و ​​تحمل آن در افراد سالم و زیرمجموعه های مختلف از جمله هتروزیگوتهای فنیل کتونوریک ، کودکان ، زنان شیرده و باردار و افراد مبتلا به بیماری کلیوی و کبدی انجام شده است. پس از بازاریابی ، مطالعات اضافی متعددی انجام شد ، از جمله ارزیابی حساسیت ادعا شده به آسپارتام.

محصولات عمده تجزیه آسپارتام ، دیپپتید حلقوی آن است (به صورت 2،5-diketopiperazine یا DKP) ، دیپپتید غیراستری شده و اجزای تشکیل دهنده آن ، فنیل آلانین ، اسید اسپارتیک و متانول است. در دمای 180 درجه سانتیگراد ، آسپارتام تحت تجزیه قرار می گیرد و مشتق دیکتوپیپرازین را تشکیل می دهد. در انگلستان ، غذاهای حاوی آسپارتام توسط آژانس استاندارد مواد غذایی ملزم به ذکر این ماده به عنوان یک ماده تشکیل دهنده با هشدار "حاوی منبع فنیل آلانین" است. همچنین تولیدکنندگان ملزم به چاپ "" با شیرین کننده "بر روی برچسب نزدیک به نام اصلی محصول بر روی غذاهایی هستند که حاوی" مواد شیرین کننده مانند آسپارتام "یا" همراه با شکر و شیرین کننده "بر روی" مواد غذایی حاوی قند و شیرین کننده "باشند.

  • به نظر می رسد افرادی که از شیرین کننده در قهوه خود استفاده می کنند تمایل دارند با داشتن یک تکه کیک که در غیر این صورت از آن اجتناب می کردند ، به خود پاداش دهند.
  • و طبق EFSA ، برای رسیدن به ADI 40 میلی گرم در کیلوگرم در روز ، یک فرد بالغ با وزن 60 کیلوگرم باید هر روز 12 قوطی نوشابه غیر رژیمی بنوشد.
  • علاوه بر این ، آزمایش دوزهای سو abuse مصرف آسپارتام در موش و موش صحرایی هیچ دلیلی بر تومور مغزی یا هر نوع تومور نشان نداد.
  • FDA به عنوان یک آژانس دولتی متهم به حفاظت از تأمین غذای آمریکایی ، به این نتیجه رسیده است که آسپارتام برای عموم مردم ، از جمله بیماران دیابتی ، زنان باردار و پرستار و کودکان بی خطر است.

EFSA’s ADI برای آسپارتام 10 میلی گرم کمتر از مقداری است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را بی خطر می داند. قضاوت در مورد ارتباط برون فزاینده با قضاوت درباره وجود ، میزان و پیامدهای عدم قطعیت و نحوه تخصیص سود شکات ناشی از آن ارتباط نزدیک دارد. با وجود یک لیست منفی ، مواد شیمیایی تا زمانی که مضر به نظر نرسد بی خطر هستند ، در حالی که سیستم لیست مثبت فرض می کند که ممکن است خطرناک باشد ، مگر اینکه و مدارک کافی از ایمنی ارائه شود.

آیا آسپارتاماکس واکنشهای آلرژیک دارد

یک نمونه امیدوار کننده از این روشهای جدید با نام SYRCLE شناخته می شود که نسخه اقتباسی از ابزار Cochrane Risk of Bias است. یک رویکرد جایگزین به نام CAMARADES شناخته می شود ، که مخفف کلمه "رویکرد مشترک به فراتحلیل و بررسی داده های حیوانات از مطالعات تجربی" است. هر دو SYRCLE و CAMARADES بر روی تلاش برای شناسایی "خطر سوگیری" در مطالعات حیوانی متمرکز هستند ، اگرچه کاربرد آنها به مطالعات اپیدمیولوژیک یا بالینی گسترش نمی یابد ، اگرچه رهنمودهای همکاری کوکرین را می توان برای این مطالعات استفاده کرد.

این امر افزایش قابل توجهی از وقوع حوادث قلبی - حتی هنگام کنترل مطالعه برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف مرتبط - را در افرادی که هر روز از نوشابه های رژیمی استفاده می کنند ، مشاهده کرد. مانند خطرات سرطان زای آسپارتام ، به نظر می رسد خطر ابتلا به بیماری های قلبی هنگامی که حیوانات در رحم در معرض آن قرار می گیرند نیز افزایش می یابد. حیواناتی که در معرض بارداری با آسپارتام قرار دارند ، در بزرگسالی غذاهای شیرین بیشتری می خورند ، در معرض خطر چاقی قرار دارند و اغلب قند خون بالا ، کلسترول LDL بالا و تری گلیسیرید بالا دارند. آسپارتام در دستگاه گوارش به مقدار کمی از اجزای معمول رژیم غذایی از جمله اسیدهای آمینه ، اسید آسپارتیک و فنیل آلانین تجزیه می شود. ما همین مواد را در غذاهای رایج مانند شیر ، گوشت ، میوه ها و سبزیجات به میزان بسیار بیشتری مصرف می کنیم.

منابع مطالعاتی دیگر درباره آسپارتام: 

https://bismoot.com/blog/%d8%a2%d8%b3%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%85/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

انواع مختلف پاک کننده های صنعتی و کاربردهای آنها

این که آیا این یک دفتر کارخانه ، خرده فروشی ، فروشگاه کتاب گوشه ای یا یک واحد بزرگ صنعتی است ، ضروری است که محل کار خود را مرتب و مرتب نگه دارید. از طریق جذابیت زیبایی و فضاهای اداری بی عیب و نقص مشتری بیشتری را به شرکت شما جذب می کند. این امر همچنین به بالا بردن روحیه کارگران کمک می کند ، و باعث می شود کارایی بیشتری داشته باشند و بیشتر اوقات بیمار نمی شوند. حفظ ساختمان تجاری خود در شرایط بی عیب و نقص مستلزم داشتن دانش کافی در مورد انواع مواد تمیز کننده صنعتی است. تقریباً همه با کاربردهای محصولات تمیز کننده در مقیاس کوچک آشنا هستند. بیشتر ما از اسپری های تمیز کننده ، پاک کننده های پایه شیمیایی و دستمال مرطوب ضد باکتری برای تمیز کردن غرق و توالت استفاده می کنیم. اما ، تفاوت زیادی بین تمیز کردن محل اقامت شما و یک مکان تجاری وجود دارد. باید اطمینان حاصل شود که بهترین خدمات شستشوی صنعتی را برای حفظ یک محیط تمیز در همه مکان ها انجام می دهد. این نه تنها شامل ضد عفونی کردن مناطق فنی یا عملیاتی کارخانه ، همچنین مناطق اداری نیز می باشد.

Different Types of Industrial Cleaners and their Uses

بسیاری از مشاغل برای تمیز کردن محصولات م fromثر از محصولات تمیزکننده صنعتی معتبر که در منطقه خود فعالیت می کنند ، محصولات تمیزکنندگی تخصصی خریداری می کنند. اما ، قبل از خرید این مواد شوینده ، باید تفاوت بین انواع تمیز کننده های صنعتی و زمان استفاده از آنها را بدانید. محصولات با پایه آب به صورت مایع در می آیند و ماده اصلی آنها آب است. آنها معمولاً در یک ظرف بزرگ قرار می گیرند و نیاز به فرو بردن یک پارچه ، پارچه یا برس در آن دارند. عوامل تمیز کننده بر پایه آب از نظر سطح pH مربوطه متفاوت و اندازه گیری می شوند که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ضد عفونی کننده های اسیدی صنعتی (pH از صفر تا 7) به طور کلی برای از بین بردن لکه های معدنی مانند لکه های زنگ زدگی و تجمع آب سخت استفاده می شود. اسیدها برای برش این تجمع ها ، شکستن این لکه ها و جدا شدن آنها از سطح ، کاملاً مشهور هستند. یکی از نمونه های خوب محلول های اسیدی بر پایه تمیز کننده کاسه توالت است. آنهایی که در سمت قلیایی مقیاس pH هستند ، یعنی از 7 تا 14 ، برای از بین بردن چربی هایی مانند جرم ، آلودگی ، روغن ، موم و روغن استفاده می شوند.

مواد قلیایی با چنین ترکیبات شیمیایی واکنش داده ، آنها را تجزیه کرده و در نهایت آنها را از سطح خارج می کنند. برخلاف محلول های پایه آب ، محلول های پایه حلال حاوی یک یا چند ماده شیمیایی به عنوان مواد اصلی در مقایسه با فقط آب هستند. با این حال ، بسته به ماهیت مواد شیمیایی موجود در آنها ، آنها هنوز اسیدی یا قلیایی هستند. مواد ضد عفونی کننده بر پایه حلال بیشتر به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. برخی از محصولات برای پاکسازی سطح خاصی مانند فولاد ، چوب یا کروم استفاده می شوند. سایر موارد به صورت کلی مشخص می شوند ، که برای انواع مواد و سطوح اعمال می شود. به این نوع محلولها محلولهای ترکیبی گفته می شود که هم آب و هم مواد شیمیایی را برای تمیز کردن سطوح مختلف در بر می گیرد. این نوع پاک کننده ها به عنوان یک قسمت مهم از عوامل تمیز کننده تجاری در نظر گرفته می شوند و باید برای استفاده منظم به صورت انبوه تهیه شوند ، از این رو مواد تمیز کننده "همه منظوره" نیز نامیده می شوند. مواد شوینده یکی از محبوب ترین محصولات تمیز کننده برای تمیز کردن محیط است. آنها به دو صورت اسیدی و قلیایی موجود هستند.

در موارد نادر ، هر دو خاصیت (اسیدی و قلیایی) نیز در یک محیط کنترل شده مخلوط می شوند و یک شوینده جدید تشکیل می شود. آنها به عنوان برش گریس تیز در مکانهای نشستن عمومی و همچنین در حمام عمل می کنند. ساینده ها مواد شیمیایی هستند که برای شستشوی خاک از سطح سخت آشپزخانه ها و کف های تجاری استفاده می شوند. آنها باید با دقت زیادی استفاده شوند زیرا می توانند انواع خاصی از مواد مورد استفاده در تجهیزات آشپزخانه مانند مواد ضد زنگ یا پلاستیک را خراشیده یا حتی بشکنند. انواع مختلفی از محصولات تمیز کننده صنعتی در بازار وجود دارد که از خواص مختلفی مانند اسیدی ، قلیایی یا ترکیبی تشکیل شده است. همیشه قبل از استفاده از مواد تمیز کننده با تولیدکنندگان مانند Sunrise مشورت کنید یا برچسب را با دقت بخوانید تا بهترین نتیجه را بگیرید. تکامل مداوم فناوری ، بشریت را با ابزارها و منابع گوناگونی به وجود آورده است که امروزه نقش اساسی در جهان دارند.

اما برای همگام شدن با این پیشرفت سریع و همچنین جلو ماندن از معاصران بازار ، باید بتوان پیشنهاداتی را ارائه داد که به نیازهای مشتری متمایل هستند. داشتن تردید در مورد احتمال دوجمله ای و چگونگی استفاده از آن در ماشین حساب. شما می دانید که برخلاف آنچه برخی افراد خواهند داشت ، مهندسی عملکرد یک قسمت مهم از سخت افزار و همچنین نرم افزار است. با این حال ، قبل از اینکه بیشتر به موضوع بپردازیم ، به ما اجازه دهید ابتدا سریعاً مهندسی عملکرد را بررسی کنیم - این به شما کمک می کند تا شک و تردید را برطرف کنید. اگر صاحب مشاغل هستید بهره وری برق باید اولویت اصلی شما باشد. اگر نمی خواهید منابع خود را به اتمام برسانید ، صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مهمترین کارهایی است که باید به عنوان صاحب مشاغل انجام دهید. شما باید اقدامات کافی را انجام دهید تا مطمئن شوید که در مصرف بیش از حد برق و یا هدر رفتن برق اقدام نمی کنید.

 
  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

اسیدهای هومیک

اسیدهای هومیک

گیاهانی که دارای سه کاربرد HA و NPK بودند دارای بیشترین سنبله بودند ، در حالی که کوتاهترین سنبله ها در گیاهان بدون کاربرد HA یا NPK ثبت شدند که از نظر آماری دارای طول مشابه با گیاهان دارای یک برنامه HA یا NPK بودند. ساقه های 'Fado' دارای سنبله های طولانی تر و ساقه های 'Eminence' سنبله های کوتاه تری نسبت به سایر ارقام داشتند. تحریک رشد گیاه با تسریع تقسیم سلولی ، افزایش سرعت تشکیل در سیستم های ریشه ای ، که منجر به عملکرد بالاتر ماده خشک می شود. لئوناردیت به عنوان نرم کننده خاک و به عنوان بیوکاتالیزور و محرک بیولوژیکی گیاه عمل می کند (عکس 1.10).

بلکه یک مخلوط پیچیده از اسیدهای مختلف حاوی گروه های کربوکسیل و فنولات است به طوری که این مخلوط عملکردی به عنوان یک اسید دوبازیک یا گاهی اوقات به عنوان یک اسید تریابازیک دارد. اسید هیومیک مورد استفاده برای اصلاح خاک با استفاده از همین روش های کاملاً ثابت تولید می شود. اسیدهای هیومیک می توانند مجتمع هایی را با یون هایی تشکیل دهند که معمولاً در محیط ایجاد می شوند و کلوئیدهای هیومیک ایجاد می کنند.

حتی اگر اسیدهای هیومیک به شدت به خاک متصل شوند و در برابر متابولیسم میکروبی مقاوم باشند ، و بنابراین نیمه عمر زیادی در خاک دارند ، با فرسایش باد و آب و شسته شدن آب از خاک تخلیه می شوند. بنابراین ، پر کردن آنها برای حفظ یا بهبود حاصلخیزی خاک مهم است. با پیشرفت مطالعه اسیدهای هیومیک از سال 1786 (زمانی که برای اولین بار از بته های ذغال سنگ نارس در آلمان استخراج می شد) ، اهمیت آنها بیشتر مشخص شد. آنها نه تنها برای حاصلخیزی خاک مهم هستند ، بلکه همچنین پیش ماده کروژن ، ذغال سنگ نارس ، آسفالت ، قیر ، نفت و ذغال هستند. آنها با ایجاد ترکیبات با فلزات و مواد آلی ، که می توانند سمیت فلزات سنگین ، سموم دفع آفات و علف کش ها را اصلاح کنند ، بر محیط کشاورزی تأثیر می گذارند. دو خاصیت اسید هیومیک که ممکن است در کشت چمن مفید باشد ، ظرفیت تبادل کاتیونی آن در تشکیل کلات با ریز مغذی های فلزی ، آهن ، مس ، روی و منگنز است.

  • اولین آزمایشات برای کنترل تجزیه دنباله دار 14C-HA توسط قارچ های پوسیدگی سفید با P. chrysosporium انجام شد.
  • در میان ارقام گلادیولس ، "فادو" زودترین جوانه زنی را داشت و گیاهانی که در زمان کاشت دارای سه کاربرد HA و NPK بودند ، مراحل 3 و 6 برگ زودترین جوانه را داشتند.
  • نتایج نشان داده است که تعداد برگها در بوته به طور قابل توجهی تحت تأثیر HA قرار گرفتند.
  • به صورت محلول ، آنها را می توان در سیستم های آبی مانند رودخانه ها و دریاچه ها نیز یافت.
  • اسید هیومیک به طور سنتی در آزمایشگاه تولید می شود ، یک اسید نیست.

قارچ حدود 35٪ از 14C-HA استخراج شده از کمپوست کاه گندم U-14C را در کشت مایع ظرف 18 روز کانی کرد. بعداً از همین گونه قارچ برای تخریب 14C-melanoidine مصنوعی تهیه شده از 14C- گلوکز و گلیسین با روش واکنش میلارد استفاده شد. روند معدنی سازی در حضور الکل وراتریل (23/5٪ 14CO2) تحریک شد ، که برای افزایش فعالیت LiP و در نتیجه تخریب ملانوئیدین پیشنهاد شده بود. در همان مطالعه ، نویسنده همچنین از رنگ زدایی و دپلیمریزاسیون HA طبیعی جدا شده از خاک جنگل توسط P. chrysosporium خبر داد.

طی دوره های زمانی زمین شناسی ، لیگنیت ، ذغال قهوه ای و ذغال های قیری با بلوغ فزاینده تشکیل می شوند .1 ذغال سنگ به ویژه ذغال سنگ درجه پایین ، یکی از منابع غنی از اسیدهای هیومیک شناخته شده است. اسیدهای هیومیک را می توان در محیط های مختلف مانند خاک ، آبهای طبیعی ، رودخانه ها ، دریاچه ها ، گیاهان رسوب دریا ، ذغال سنگ نارس و کمپوست یافت ، اما هیچ یک از این منابع به اندازه ذغال سنگ درجه پایین فراوان نیست. ذغال سنگ کم عیار 40-85٪ از مواد هیومیک را در مقایسه با ذغال سنگ نارس سیاه ، 10-40٪ ثبت کرده است.

ماده هومیک

هسته های معطر متراکم ، متصل به زنجیره ها با یک ترکیب عادلانه کربن-کربن و سایر پیوندها ، حامل خواص خاص اسیدهای هیومیک هستند. در نتیجه ، ساختار ماکرومولکولهای HA ناپایدار بوده و تحت نوسانات آماری قرار می گیرد. به طور کلی ، ماکرومولکول های HA با طیف آماری پیوسته واحدهای ساختاری مختلف مشخص می شوند. بنابراین ، یک ویژگی مشخص از ماکرومولکول های HA ، پراکندگی چندگانه آنها است. ترکیبات هومیکی تعداد گلیکوپروتئین هایی را که بر تعادل لنفوسیت های Т- و В تأثیر می گذارند تنظیم می کنند.

این روش خشک کردن زمان بر است ، به انرژی قابل توجهی نیاز دارد و برای انجام آن به تجهیزات اضافی نیاز دارد. همچنین ، در طی فرآیند کارچر ، pH ممکن است به قدری پایین باشد که ترکیباتی که برای زندگی گیاهان مفید هستند از بین بروند. بنابراین این روش کاربر پسندتر و مناسب برای استفاده معمول آزمایشگاهی است. بعلاوه ، وجود مصنوعات ساختاری ناشی از آسیب شیمیایی به کوتیکول نسبت به موارد شیمیایی شدیدتر در اسید کلریدریک احتمال کمتری دارد. از طرف دیگر ، روش آنزیمی در مقایسه با جداسازی شیمیایی به طور قابل توجهی زمان بر است. در مطالعه ما ، با این حال ، هر دو روش منجر به جداسازی کوتیکول هایی شد که قوی و دستکاری آسان بودند.

توضیح ساده است؛ جداسازی کوتیکولهای معده منجر به غشایی با سوراخهایی می شود که به راحتی از چند میکرون عبور می کنند. نفوذ لیگنوهومات از طریق این غشاها با اندازه و تراکم سوراخ ها و با سرعت انتشار آزاد لیگنوهومات در محلول و نه با خاصیت سدی منطقه کوتیکول لیپوفیل همسایه کنترل می شود. هسته اصلی آزمایشی روش انتشار پیشنهادی براساس مطالعات قبلی ما است.

Water Sa Vol 35 N.1 پرتوریا ژانویه 2009

ویژگی های طیفی اشعه ماورا بنفش اسیدهای هیومیک تفاوت قابل توجهی را برای فعال کردن این پارامتر به عنوان شاخص درجه رطوبت نشان نمی دهد. اسید فولویک نوع دیگری از ماده هیومیک با ساختار مولکولی پیچیده کمتر است. آنها با تفاوت در محتوای کربن و اکسیژن و وزن مولکولی کمتر شبیه اسیدهای هیومیک هستند. اسید فولویک برخلاف اسید هیومیک که فقط در pH بالا محلول است ، در تمام سطوح pH محلول است. اسیدهای فولویک به دلیل محتوای اکسیژن که تقریباً دو برابر میزان اسید هیومیک است ، از اسیدهای هیومیک فعال ترند. اسید فولویک موثرترین ترکیب کیلیت آلی است و می تواند از طریق محلول پاشی به دلیل اندازه کوچک مولکولی و بار الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد که گیاه می تواند بلافاصله جذب کند.

Humic acid

به عنوان مثال ، اسید فولویک موثرترین ترکیبات آلی کیلیت است که می تواند مواد مغذی بیشتری را در فرم های موجود برای جذب گیاهان کلات کند. از طرف دیگر ، اسید هیومیک می تواند ساختار خاک را برای نگه داشتن آب و مواد مغذی بیشتر بهبود بخشد. Geosmin و 2-MIB با وجود اسیدهای هیومیک توسط پلیمرهای پلی اورتان سیکلودکسترین به طور مlyثر جذب شدند.

یک فرآیند جداگانه حیاتی که شایسته توصیف دقیق تر است ، جذب هومات در سطح کوتیکول است. ارزیابی پارامترهایی مانند ظرفیت جذب کل و ایزوترم جذب ، یا توضیحی در مورد مکانیسم جذب و سینتیک منجر به درک بهتر اثرات خاص و حالت های عملکرد محرک های زیستی مبتنی بر هومات پس از استفاده بر روی گیاهان می شود. کوتیکول اساساً نقش بیولوژیکی خود را به عنوان سدی برای کنترل حرکت گازها ، آب و املاح و ایجاد مقاومت در برابر عوامل بیماری زا ایفا می کند. بعلاوه ، این گیاه از گیاه در برابر عوامل غیر زنده مانند باران ، یخ زدگی و نور ماوراlet بنفش و همچنین در برابر اثرات بیوتیکی جانبی حشرات ، آفات ، میکوز و غیره محافظت می کند.

آنها همچنین برای استخراج مالچ نیشکر از عصاره های کلم دریایی موجود در بازار با همان روش استخراج شدند. اسیدهای هیومیک به آرامی در الکلهایی مانند اتانول و n-بوتانول حل می شوند و پس از اجازه دادن به اسیدهای هیومیک استخراج شده به مدت حداقل 12 ساعت در چنین حلالهایی بمانند ، محلول پیوند داده شده و برای مطالعات بیشتر استفاده می شود. برای اندازه گیری فلورسانس ، با طول موج تحریک 340 نانومتر و اسکن انتشار از 400 تا 600 نانومتر ، از فلورمتر Perkin Elmer LS 45 همراه با کووت کوارتز استفاده شد. اسیدهای هیومیک مالچ نیشکر تقریباً یکسان با اسیدهای هیومیک خاک محلول در اتانول هستند ، به این معنی که مالچ نیشکر حاوی بسیاری از اجزای اسید هیومیک خاک است.

لینک را به اشتراک بگذارید

همچنین ، از آنجا که ثابت شده گیاهان مولکولهای آلی پیچیده حشره کشهای سیستمیک را جذب و جابجا می کنند ، دیگر نمی توانند این ایده را که گیاهان قادر به جذب فرمهای محلول هوموس هستند ، بی اعتبار کنند. این ممکن است در واقع یک فرایند اساسی برای جذب اکسیدهای آهن غیر محلول در غیر این صورت باشد. ماده هومیک به طور جداگانه نتیجه استخراج شیمیایی از مواد آلی خاک یا مواد آلی محلول است و نشان دهنده مولکول های هومیک توزیع شده در خاک یا آب است.

به منظور محاسبه غلظت لیگنوهومات از طیف UV-VIS مربوطه ، ما همچنین طیف نمونه های مرجع ژل آگارز را اندازه گیری کردیم که در آن غلظت دقیق لیگنوهومات توزیع شده همگن با پراکندگی مقدار مشخصی از لیگنوهومات در محلول آگارز حاصل شد. قبل از ژل شدن آن همچنین از شکل 4 مشخص است که لیگنوهومات یک طیف جذب پیوسته را فراهم می کند که طیف گسترده ای از طول موج ها را به جای هر اوج جذب جداگانه در بر می گیرد. این یک ویژگی طیف سنجی معمولی برای مواد هیومیک است و نتیجه ماهیت ساختاری پیچیده آنهاست. بنابراین ، ما از یک روش کالیبراسیون چندگانه استفاده کردیم که در آن غلظت لیگنوهومات به عنوان میانگین مقادیر محاسبه شده برای سه طول موج مختلف تعیین شد.

بنابراین ، اثر متقابل گلبول های قرمز و HA باعث ایجاد حداکثر تغییرات طیفی در گلبول های قرمز غاز می شود و حداقل موارد در گلبول های قرمز مرغ مشاهده می شود. 0.3 ، 0.5 ، 1 و 1.5 میلی لیتر در یک لوله ریخته شد ، و محلول HA اضافه شد تا 10 میلی لیتر بدست آید. اسیدهای هیومیک عملکرد هورمون های استرس تولید شده توسط غده فوق کلیه را تنظیم می کنند. سطح بالای آدرنالین و نورآدرنالین نشان دهنده افزایش سطح اضطراب است. هورمون های اضافی توسط اسیدهای هیومیک مسدود شده و نمی توانند به گیرنده های خود در سلول برسند. علاوه بر این ، توانایی اسیدهای هیومیک در تأثیر اشباع گلبول های قرمز خون با اکسیژن سلامت کلی را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت می شود.

شرایط فیزیکی و شیمیایی در خاک اغلب در دسترس بودن مواد مغذی را برای جذب گیاه محدود می کند. محرک های زیستی گیاهی ، که توانایی تأثیر غیر مستقیم بر در دسترس بودن مواد مغذی و جذب و اصلاح فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاهان را دارند ، بنابراین محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. تحریک کننده های زیستی می توانند از تعدادی منابع آلی یا میکروبی تولید شوند و نشان داده شده است که باعث بهبود ساختار خاک ، رشد ریشه و جذب عناصر غذایی در تعدادی از محصولات مهم کشاورزی می شود. در حالی که از آنها در کشاورزی برای افزایش عملکرد ، بیماری و مقاومت به خشکی بسیار استفاده می شود ، استفاده از آنها در تولید گیاهان دارویی پیچیده تر است. این باور گسترده وجود دارد که گیاهان رشد یافته در محیط های ارگانیک از نظر متابولیت های ثانویه غنی تر از گیاهان رشد یافته سنتی هستند. اسید هیومیک به طور سنتی در آزمایشگاه تولید می شود ، یک اسید نیست.

این را می توان به تفاوت اندازه ترکیبات آلی اسیدهای هیومیک بزرگتر از ژئوسمین و 2-MIB نسبت داد. اسید هیومیک مدل خوبی از NOM در سیستم آب است و بر خلاف کربن فعال نیست. عملاً ، یافته های این مطالعه نشان می دهد که این پلیمرها برای آخرین مرحله از قطار تصفیه آب پس از ازن سازی ، فیلتراسیون UV و کربن فعال برای حذف NOM مناسب هستند. پلیمرهای CD ، در مراحل اخیر ، آلاینده های میکروارگانیک را که در مراحل اولیه تصفیه آب حذف نمی شدند ، جذب می کنند. هدف شور کردن خاک یکی از شدیدترین تنشهای غیرزیستی است که کشاورزی پایدار را در مناطق خشک و نیمه خشک از جمله مراکش تهدید می کند. استفاده از اصلاحات آلی مانند کمپوست در خاک های شور برای کاهش تنش شوری خاک تأیید شده است.

مواد شیمیایی درجه تحلیلی از Ajax Chemicals ، استرالیا و سیگما-آلدریچ ، ایالات متحده آمریکا (اسید سولفوریک ، اتانول و n-بوتانول) خریداری شده است. اسید هیومیک درجه فنی از سیگما-آلدریچ ، ایالات متحده خریداری شد و با روش قبلاً خالص سازی شد. مالچ نیشکر از یک تامین کننده کشاورزی محلی خریداری شد و عصاره جلبک دریایی از گروه WNK ، چین به دست آمد. زغال سنگ لئوناردیت از طریق تماس های شخصی از نیوزیلند به دست آمده است. از مالچ خشک شده این را باید حداقل در نظر گرفت ، زیرا به نظر می رسید که اسیدهای هیومیک بیشتر نمی توانند استخراج شوند زیرا آنها به شدت به مواد گیاهی متصل شده اند - احتمالاً پروتئین ها و غیره.

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

متخصص در زمینه فناوری سولفات آمونیوم

دومین کاربرد سولفات آمونیوم (15 ، 30 ، 35 ، 40 ، 50 ، 60 ، 70 و 80 درصد) برای بارش TSP انجام شد. سولفات آمونیوم ، سولفات دی آمونیوم یا نمک دی آمونیوم اسید سولفوریک نیز نامیده می شود ، یک ماده جامد بلوری سفید و بدون بو است. این ترکیب به راحتی در آب حل می شود اما محلول الکل استات حل نمی شود. به راحتی آب را جذب می کند ، بنابراین اگر در معرض هوای مرطوب قرار بگیرد ، روی سطوح مرطوب "پوسته" می شود. وقتی سولفات آمونیوم با مواد قلیایی واکنش می دهد ، گاز آمونیاک می دهد. سرانجام ، سولفات آمونیوم کودی است که گاهی اوقات در ساخت مواد منفجره خانگی استفاده می شود.

Ammonium sulfate

غلظت های بیشتر از 1800 میلی گرم در لیتر 1 منجر به اسهال مداوم می شود. هیچ عارضه رشد نامطلوبی به دنبال تجویز 2800mgkg-1day-1 سولفات به موش های باردار ICRISIM در روزهای حاملگی 8-12 مشاهده نشد. پس از مصرف آب آشامیدنی حاوی حداکثر 5000mgl-1 سولفات توسط موش های ICRISM و 3298mgl-1 سولفات توسط خوک های همپشایر ، یورکشایر ، دوروک هیچ اثر تولیدمثلی مشاهده نشد. بر اساس این مطالعات ، به نظر نمی رسد سولفات یک ماده سمی تولید مثل یا رشد باشد. بلورهای سولفات آمونیوم با گردش محلول از طریق اواپراتور در جایی که غلیظ می شود ، تشکیل می شوند. بلورها حاوی 1٪ -2.5٪ رطوبت هستند و در بستر سیال یا خشک کن درام دوار خشک می شوند.

سرانجام ، این نقش مهمی در تولید واکسن در طی فرآیند تصفیه بازی می کند. واکسن DTap که از کودکان در برابر دیفتری ، کزاز و سرفه بزرگ محافظت می کند ، از سولفات آمونیوم برای این منظور استفاده می کند. بیشترین کاربرد به عنوان کود خاک است زیرا این ماده شیمیایی حاوی 21٪ (وزنی / وزنی) نیتروژن و 24٪ (وزنی وزنی) گوگرد است.

علاوه بر این ، بیان پروتئین نوترکیب GA733-FcK در یک سیستم گیاهی موفقیت آمیز بوده است (لیم و همکاران ، 2015). برای خالص سازی پروتئین های نوترکیب برچسب خورده ، TSP ها باید از بقایای زیست توده گیاه استخراج ، جدا و در نهایت جدا شوند (Desai et al.، 2002). به طور کلی ، 35٪ سولفات آمونیوم اغلب برای رسوب TSP از عصاره های گیاهان استفاده می شود (Lim et al.، 2015). با این حال ، غلظت سولفات آمونیوم برای بارش TSP های پناهگاه GA733-FcK بهینه نشده است. در این مطالعه ، یک پروتئین همجوشی کاندیدای واکسن سرطان روده بزرگ نوترکیب GA733-FcK که در گیاهان تراریخته Nicotiana tabacum بیان شد ، توسط کروماتوگرافی میل ترکیبی پروتئین-G خالص شد.

برای به دست آوردن مناسب ترین اندازه کریستال برای کاربرد ، شرایط واکنش با غربالگری و خشک شدن کنترل می شوند (سانتریفیوژها) سولفات تجویز شده به خوک های جوان در 1800 میلی گرم در آب 1 در آب آشامیدنی به مدت 28 روز مدفوع شل و آبکی ایجاد می کند. مطالعه ای در مورد تأثیر سولفات معدنی بر عملکرد روده در گوسفندها گزارش کرد که غلظت های بیشتر از 1200mgl-1 بروز اسهال را افزایش می دهد.

درباره این موضوع در این مقالات اطلاعات کسب کنید:

گازهای خروجی خشک کن برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای و بازیابی محصول باقیمانده به سیستم جمع آوری ذرات (مثلاً اسکرابر مرطوب) ارسال می شوند. گرانولهای درشت و ریز قبل از ذخیره یا حمل ، با غربالگری جدا می شوند. ذرات موجود در هوا از سولفات آمونیوم تبخیر شده تقریباً 30٪ آلودگی ریزگردها را در سراسر جهان تشکیل می دهد.

این ماده شیمیایی در مواد شیمیایی بازدارنده شعله نیز استفاده شده است زیرا بعنوان یک بازدارنده شعله باعث افزایش دمای احتراق مواد ، کاهش حداکثر میزان کاهش وزن و افزایش تولید پسماند یا ذغال سنگ می شود. سولفات آمونیوم ، 2SO4 یک نمک غیر آلی است که دارای چندین استفاده تجاری است. همچنین از این ماده به عنوان کمکی اسپری کشاورزی برای حشره کش ها ، علف کش ها و قارچ کش های محلول در آب استفاده می شود. در آنجا عملکرد آن اتصال کاتیونهای آهن و کلسیم است که هم در آب چاه و هم در سلولهای گیاه وجود دارد.

هنگامی که هیپوبرومیت قلیایی در خلا به نمک آمونیوم اضافه شد ، آمونیاک شروع به تولید می کند ، مگر اینکه قبل از فرار از محلول ، هیپوبرومیت کافی برای اکسید کردن آمونیاک وجود داشته باشد. استفاده از تله های نیتروژن خنک شده ممکن است باعث اثرات حافظه شود ، مخصوصاً اگر ذرات کوچک یخ نیز به دام بیفتند. استفاده اولیه از سولفات آمونیوم به عنوان کود خاکهای قلیایی است. در خاک یون آمونیوم آزاد می شود و مقدار کمی اسید تشکیل می دهد و تعادل pH خاک را کاهش می دهد ، در حالی که ازت ضروری برای رشد گیاه کمک می کند. مهمترین عیب استفاده از سولفات آمونیوم مقدار نیتروژن کم آن نسبت به نیترات آمونیوم است که هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد. نمودار شماتیک پردازش پایین دستی پروتئین نوترکیب GA733-FcK از زیست توده برگ گیاه.

به ویژه به عنوان کمکی برای علف کش های 2،4-D ، گلیفوسیت و گلوفوزینات موثر است.

ژل پروتئین با تکان دادن در دمای اتاق به مدت 30 دقیقه با محلول رنگ آمیزی Coomassie blue (10٪ اسید استیک [v / v] ، 30٪ متانول [v / v] ، 0.01٪ Coomassie blue [w / v]) رنگ آمیزی شد. پس از حذف کلروپلاست ها ، pH محلول با افزودن 3 M Tris-HCl تا 7.0 افزایش یافت و سولفات آمونیوم به اشباع 15٪ در 4 درجه سانتی گراد اضافه شد. پس از سانتریفیوژ در دمای 9000 for گرم به مدت 30 دقیقه در دمای 4 درجه سانتیگراد ، ماده مایع رویی جمع آوری شد.

موارد استفاده از آمونیاک

در سال 2018 ، سولفات آمونیوم عمدتا (95٪ از مصرف جهانی) به عنوان ماده کود ازته مورد استفاده قرار گرفت و حدود 4.8٪ از بازار جهانی کودهای ازت را به خود اختصاص داد. استفاده صنعتی از سولفات آمونیوم تنها حدود 5٪ از مصرف جهانی را تشکیل می دهد. در ابتدا ، این ماده از آمونیاک آزاد شده در هنگام تولید گاز ذغال سنگ یا از کک زغال سنگ استفاده شده برای تولید فولاد ساخته می شد. امروزه ، تولیدکنندگان آن را با واکنش اسید سولفوریک با آمونیاک گرم شده تولید می کنند.

سپس مایع رویی نمونه استخراج شده از طریق فیلتر 0.45 میکرومتر فیلتر شد. رشد گیاهان تراریخته که GA733-FcK را در یک گلخانه و تجزیه و تحلیل ایمونوبلوت از GA733-FcK (GA733P-FcK) و GA733-Fc (GA733M-Fc) مشتق از گیاهان نشان می دهند. نمونه های برگ گیاه در 1 × PBS همگن شدند ، با 10 SDS SDS-PAGE جدا شدند و به غشای نیتروسلولز منتقل شدند.

  • برای خالص سازی پروتئین های نوترکیب برچسب خورده ، TSP ها باید از بقایای زیست توده گیاه استخراج ، جدا و در نهایت جدا شوند (Desai et al.، 2002).
  • اطلاعات از داده های حاصل از ثبت مواد REACH ارائه شده توسط صنعت جمع می شود.
  • در مطالعه قبلی ما ، از 25-30٪ سولفات آمونیوم برای رسوب پروتئین های محلول کل در فرآیند تصفیه پروتئین های نوترکیب از زیست توده برگ گیاه استفاده شده است که بهینه نشده است.
  • استفاده از تله های نیتروژن خنک شده ممکن است باعث اثرات حافظه شود ، مخصوصاً اگر ذرات کوچک یخ نیز به دام بیفتند.
  • باقیمانده در 1 میلی لیتر آب مقطر حل شده و به یک لوله شیشه ای منتقل شد.

در صورت امکان استفاده از محلول های گردگیری یا پاشش ، از عینک های ایمنی شیمیایی و / یا محافظ ایمنی کامل صورت استفاده کنید. همچنین پوشیدن چکمه ، دستکش و پیش بند یا روپوش روتختی ساخته شده از ماده غیر قابل نفوذ مانند PVC از تماس پوست جلوگیری می کند. در صورت قرار گرفتن در معرض تصادف ، هر منطقه کاری باید دارای ایستگاه شستشوی چشم و دوش اضطراری باشد. نسبت معادلات کاتیونی به آنیونی از 0.74 تا 1.21 در اندازه گیری ها در مکان های جهانی متغیر بود.

لایه جامد تر ، باعث آبگیری سریع می شود ، اما ممکن است منجر به تولید بیشتر شود شکستن ذرات و از بین رفتن مواد جامد بالاتر. اطلاعات مربوط به استفاده در هر مرحله چرخه حیات ماده (استفاده مصرف کننده ، در مقالات ، توسط کارگران حرفه ای ، در فرمولاسیون یا بسته بندی مجدد ، در سایت های صنعتی یا تولید) نمایش داده می شود. اطلاعات از داده های حاصل از ثبت مواد REACH ارائه شده توسط صنعت جمع می شود.

  • biochemistry biochemistry