بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه غذاهایی حاوی اسید لاکتیک هستند؟

ماست
ماست حاوی اسید لاکتیک است.
اسید لاکتیک موجود در غذا ممکن است به طور طبیعی یا به عنوان بخشی از فرآیند تخمیر برای ایجاد غذاهایی مانند ماست ، ترشی و کلم ترش ایجاد شود. اسید لاکتیک علاوه بر تخمیر ، به عنوان نگهدارنده غذا برای افزایش طول عمر مفید است.

نکته
اسید لاکتیک در طی فرآیند تخمیر بسیاری از غذاهای سالم از جمله ماست ، کیمچی و میسو تولید می شود. همچنین به عنوان نگهدارنده غذا برای پنیر ، زیتون و دسر استفاده می شود.

درباره اسید لاکتیک
هنگام جستجوی غذاهای سالم برای افزودن به سبد خواربار ، ممکن است لیست مواد اولیه را بخوانید تا به شما در پیدا کردن اقلام "طبیعی" بیشتر کمک کند. اگرچه بسیاری از مواد نگهدارنده مواد غذایی برای سلامتی شما مضر هستند و باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان می شوند ، اما مواد نگهدارنده و مواد افزودنی موجود در لیست مواد موجود در واقع ممکن است شما را از بیماری محافظت کند.

به عنوان مثال ، اسید لاکتیک یک افزودنی غذایی است که به کنترل pH یا اسیدیته و قلیائیت یک غذا کمک می کند تا عمر مفید آن را افزایش داده و از خراب شدن غذا جلوگیری کند. اگر اسید لاکتیک را به عنوان یکی از اجزای موجود در شیشه ترشی ترش خود ببینید ، ممکن است دوبار فکر کنید ، اما افزودنی غذایی هزاران سال بخشی از فرآیند ترشی بوده است.

اسید لاکتیک محصول نهایی تخمیر است ، یعنی زمانی که مخمر یا باکتری ها کربوهیدرات ها را به اسید یا الکل تبدیل می کنند. در مورد اسید لاکتیک ، میکروارگانیسم های خاصی که باکتری اسید لاکتیک نامیده می شوند ، کربوهیدرات های غذا را به اسید تبدیل می کنند تا طعم را تغییر دهند ، عمر مفید را افزایش داده و کیفیت تغذیه را بهبود بخشد.

نکته
اسید لاکتیک همچنین در طول تمرین شدید توسط بدن شما تولید می شود و اغلب علت درد عضلات بعد از تمرین است. اگرچه اسید لاکتیک مستقیماً باعث درد و درد شما نمی شود ، اما منجر به اسیدوز لاکتیک می شود که PH بدن شما را تغییر می دهد. تغییر PH چیزی است که باعث می شود ماهیچه های شما احساس ضعف و درد کنند.

اسید لاکتیک در غذا
ممکن است اسید لاکتیک را در غذاهای بسیاری از مناطق خواربار فروشی پیدا کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، اسید لاکتیک یک محصول جانبی تخمیر است و ممکن است در بسیاری از غذاهای سالم مانند ماست و کیمچی یافت شود. این نگهدارنده غذا هنگام تهیه سبزیجات ترشی شامل خیار ، تره فرنگی و حتی زنجبیل نیز تولید می شود. برخی از فرهنگ ها همچنین میوه ها مانند انبه یا پاپایا را با استفاده از باکتری های اسید لاکتیک تخمیر می کنند.

See the source image

بیشتر بخوانید: بدون شک ، ترشی برای سلامت شما عالی است

به گفته مرکز علوم برای منافع عمومی (CSPI) ، اسید لاکتیک همچنین اسیدیته غذاهایی مانند زیتون ، پنیر ، دسرهای منجمد و نوشیدنی های گازدار را کنترل می کند. CSPI اسید لاکتیک را یک افزودنی غذایی ایمن می داند که به برخی غذاها تندی می بخشد و در غذاهای دیگر به تعادل مزه کمک می کند ، در حالی که از فساد غذا جلوگیری می کند.

USDA خاطرنشان می کند که اسید لاکتیک برای حفظ میوه ها و سبزیجات بریده از تغییر رنگ و بهبود طعم ماهی های کنسرو شده استفاده می شود. تولید کنندگان آبجو همچنین از اسید لاکتیک برای افزایش فرآیند تخمیر (به ویژه تعادل میکروبی) و افزایش طعم استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذای پروبیوتیکی که به سلامت روده شما کمک می کند

فواید لاکتیک اسید برای سلامتی
اسید لاکتیک که به دسرها و نوشیدنی های گازدار اضافه می شود ممکن است فواید زیادی برای سلامتی نداشته باشد ، اما اسید لاکتیک طبیعی تولید شده در غذاهای تخمیر شده ممکن است از سلامت کلی شما حمایت کند. باکتری های اسید لاکتیک نوعی باکتری پروبیوتیک یا دوستدار هستند.

سیستم گوارشی شما مملو از میلیون ها باکتری است که مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کند ، ویتامین K را تولید می کند ، به هضم مواد فیبری کمک می کند و از سلامت و رشد عصب در روده شما پشتیبانی می کند. بر اساس مقاله ای که در آوریل 2015 در مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شد ، اگرچه روده شما مملو از بسیاری از باکتری های مفید است ، اما منبع باکتری هایی است که ممکن است به سلامت شما آسیب برساند و منجر به بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده ، چاقی و سرطان شود.

از جمله غذاهای تخمیر شده که به طور طبیعی غنی از باکتری هایی هستند که از سلامت خوب پشتیبانی می کنند ، ممکن است سلامت کلی روده را بهبود بخشد. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم درمانی ، افزودن غذاهای غنی از پروبیوتیک به رژیم غذایی شما ممکن است سلامت سیستم ایمنی و مدیریت اختلالات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر را بهبود بخشد.

منابع
مردم در حال مطالعه هستند
1
غذاهای حاوی اسید سیتریک
2

https://www.livestrong.com/article/322340-what-foods-contain-lactic-acid/

https://asemantejarat.com/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

آیا این برای شما خوب هست؟
خلاصه
باکتریها ، از جمله برخی از باکتریهای موجود در روده فرد ، هنگام تخمیر ، اسید لاکتیک می سازند. تولیدکنندگان برای افزایش ماندگاری اسید لاکتیک به غذا اضافه می کنند ، اگرچه در برخی از غذاها ، به طور طبیعی وجود دارد. بیشتر اوقات گیاهخواری است.

علاوه بر این ، تولید کنندگان مواد غذایی برای افزایش طعم ، اسید لاکتیک را به غذا اضافه می کنند. همچنین به عنوان یک عامل ژل کننده عمل می کند. مواد ژل کننده غذاها مانند ژله و سایر دسرها را غلیظ و تثبیت می کند.

این مقاله در مورد اینکه اسید لاکتیک چیست و چرا تولید کنندگان آن را به غذا اضافه می کنند بحث خواهد کرد.

اسید لاکتیک چیست؟
لوسی لمبریکس/گتی ایماژ
اسید لاکتیک یک نگهدارنده طبیعی است که در غذاها ، از جمله سبزیجات ترشی ، ماست و محصولات پخته یافت می شود. این یک نگهدارنده ارزان و با حداقل پردازش منبع معتبر است.

لاکتوباسیلوس و استرپتوکوکوس از طریق تخمیر اسید لاکتیک تولید می کنند. باکتری ها قند را برای استخراج انرژی تجزیه کرده و اسید لاکتیک را به عنوان محصول جانبی تولید می کنند.

اسید لاکتیک به تنظیم سطح pH کمک می کند و از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند و عمر مفید را افزایش می دهد.

چرا اسید لاکتیک در غذا قرار می گیرد؟
دلیل اصلی افزودن اسید لاکتیک به مواد غذایی توسط تولیدکنندگان مواد غذایی به دلیل خاصیت ضد میکروبی و افزایش طول عمر است. همچنین طعم را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، تولید کنندگان مواد غذایی از اسید لاکتیک در غذا استفاده می کنند ، زیرا اینها عبارتند از:

افزودنی طبیعی
حلال
عامل درمان
عامل ژل ساز
حامل غذا
بازدارنده تغییر رنگ
FDA استفاده از اسید لاکتیک در اکثر غذاها را تأیید می کند. با این حال ، این امر در مورد شیرخشک یا غذاهای نوزاد صدق نمی کند.


آیا اسید لاکتیک گیاهی است؟
گروه منابع گیاهخواری اظهار می کند که تولید کنندگان مواد غذایی هنگام کشت اسید لاکتیک از قند چغندر یا نشاسته ذرت استفاده می کنند ، به این معنی که این گیاه گیاهی است.

غذاهای گیاهی حاوی اسید لاکتیک عبارتند از:

ترشی سبزیجات
محصولات تخمیر شده سویا
غلات
حبوبات
چه غذاهایی سطح اسید لاکتیک بالایی دارند؟
برخی از غذاهای رایج که حاوی سطوح بالای اسید لاکتیک و باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک هستند عبارتند از:

ترشی سبزیجات
کلم ترش
کیمچی
ماست
کفیر
ماهی درمان شده
باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک - به عنوان مثال لاکتوباسیلوس - نوعی پروبیوتیک هستند.

اینجا درباره غذاهای تخمیر شده که دارای پروبیوتیک زیاد هستند بیشتر بدانید.

اخبار پزشکی امروز خبرنامه
دانش قدرت است. دریافت خبرنامه روزانه رایگان ما.
به موضوعات بهداشتی که بیشتر به آن اهمیت می دهید عمیق تر بپردازید. امروز در خبرنامه حقایق ما مشترک شوید-اولین خبرنامه امروز.

ایمیل خود را وارد کنید
حریم خصوصی شما برای ما مهم است. هرگونه اطلاعاتی که از طریق این وب سایت به ما ارائه می دهید ممکن است توسط ما بر روی سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر با چنین موقعیتی موافقت نمی کنید ، اطلاعات را ارائه ندهید.

آیا اسید لاکتیک برای شما مفید است؟
اسید لاکتیک و باکتری های تولید کننده آن ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشند ، مانند:

حفاظت در برابر عفونت
پشتیبانی سیستم ایمنی
افزایش جذب ویتامین ها و مواد معدنی
اثرات آنتی اکسیدانی
محققان دریافتند که باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک می توانند چندین مزیت برای سلامتی داشته باشند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است:

جلوگیری از سرطان روده بزرگ
کاهش عدم تحمل لاکتوز
اسهال را تسکین دهد
تسکین زخم های گوارشی
تحریک سیستم ایمنی بدن
خلاصه
اسید لاکتیک یک نگهدارنده طبیعی است که تولید کنندگان به برخی از محصولات غذایی اضافه می کنند. غذاهایی مانند ترشیجات و ماست حاوی اسید لاکتیک هستند.

اسید لاکتیک و باکتری های تولید کننده آن ممکن است فواید بیشماری برای سلامتی داشته باشند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کنند.

باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک نوعی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک ها چندین مزیت برای سلامتی دارند ، از جمله بهبود سلامت روده.

منبع

https://www.medicalnewstoday.com/articles/lactic-acid-in-food

https://asemantejarat.com/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

آیا ستیل الکل برای موهای مجعد مضر است؟

برخی از الکل ها ممکن است باعث خشک شدن و وز شدن موهای مجعد ظریف ما شوند و ما در اکثر موارد از این موارد اجتناب می کنیم. با این حال ، الکلهای دیگر ، مانند استیل الکل ، می توانند به حالت موهای ما کمک کرده و آنها را نرم و قابل کنترل کنند.


جستجوی: آیا استیل الکل برای موهای مجعد مضر است؟
الکل سیتاریل با موها چه می کند؟
الکلهای چرب زنجیره بلند ، مانند الکل سیتاریل ، خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارند. آنها "لغزش و سر خوردن" را برای سهولت جدا شدن و شانه کردن اضافه می کنند. علاوه بر این ، آنها به موهای شما هیدراته ، قوی تر و نرم تر کمک می کنند.


الکل سیتاریل با موها چه می کند؟
چه نوع الکلی برای موهای شما مضر است؟
برخی از رایج ترین الکلهای زنجیره ای کوتاه که در محصولات مراقبت از مو پیدا می کنید عبارتند از اتانول ، الکل SD ، الکل بدون رنگ ، پروپانول ، پروپیل الکل و ایزوپروپیل الکل - اینها بهترینهایی هستند که بهتر است از آنها اجتناب کنید.

جهت کسب اطلاعات درمورد خواص و کاربرد ستیل الکل به Asemantejarat.com مراجعه نمایید.


 چه نوع الکل هایی برای موهای شما مضر است؟
تفاوت بین استیل الکل و استئاریل الکل چیست؟

الکل استئاریل به دلیل طول زنجیره کربنی طولانی تر ، یک محصول سفیدتر و مات تر تولید می کند. استیل الکل در صورت استفاده راحت تر می شکند و باعث پخش سریعتر می شود و می تواند آب بیشتری را نسبت به الکل استئاریل در خود نگه دارد زیرا آب دوست تر است. این منجر به فاز ژل بالاتر می شود که به معنی گرانروی بیشتر است


 تفاوت بین استیل الکل و استئاریل الکل چیست؟
تفاوت بین استیل الکل و سیتاریل الکل چیست؟

تفاوت اصلی بین استیل الکل و سیتاریل الکل این است که استیل الکل یک ترکیب شیمیایی واحد است ، در حالی که الکل سیتاریل ترکیبی از ترکیبات شیمیایی است. ... الکل سیتاریل به عنوان یک تثبیت کننده امولسیون ، یک عامل مات کننده و یک سورفکتانت تقویت کننده کف مهم است.

-...

آیا استیل الکل طبیعی است؟
الکل سیتاریل یک جامد پوسته پوسته ، مومی و سفید است که ترکیبی از الکل های استیل و استئاریل است که به طور طبیعی در گیاهان و حیوانات وجود دارد. الکلهای استیل و استئاریل اغلب از روغن نارگیل ، نخل ، ذرت یا سویا ، به طور معمول از درختان نخل نارگیل ، نخل ها ، گیاهان ذرت یا گیاهان سویا مشتق می شوند. 

 

منبع

https://www.natulique.com/is-cetearyl-alcohol-bad-for-your-hair/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

چرا ستیل الکل در مرطوب کننده های مورد علاقه شما وجود دارد؟
ممکن است به نظر برسد که الکل در یک محصول آبرسان برای مراقبت از پوست جایی ندارد ، اما متخصصان پوست علت ضروری بودن آن را بیان می کنند.

 

ستیل الکل دقیقا چیست؟
به گفته مارینا پریدو متخصص پوست متخصص نیویورک ، استیل الکل یک جامد مومی شکل است که به لوسیون ها و کرم ها اضافه می شود و به تثبیت و اتصال مواد آنها به یکدیگر "برای جلوگیری از جدا شدن آنها به روغن یا مایع" کمک می کند.

یکی دیگر از عملکردهای الکل استیل ، افزایش مدت ماندگاری محصول و همچنین افزایش ویسکوزیته آن برای احساس ثروتمندتر و متمرکزتر است ، شیمیدان لوازم آرایشی Ginger King اضافه می کند.

تفاوت آن با الکل های دیگر چیست؟
الکلهایی که معمولاً در مراقبت از پوست استفاده می شوند را می توان به سه نوع مختلف تقسیم کرد: ساده ، چرب و معطر. الکلهای ساده ، مانند ایزوپروپیل (معروف به الکل مالش) ، اتانول یا متانول ، همان چیزی هستند که ما عادت داریم در حالی که رایحه قوی و سوزاننده بینی داریم ، چهره خود را تحریک کرده و خشک می کنیم. میچل می گوید: آنها به طور معمول به عنوان "عامل چربی زدایی که پس از تمیز کردن پوست و قبل از استفاده از لایه برداری شیمیایی برای جذب بهتر استفاده می شود" به محصولات مراقبت از پوست اضافه می شوند.

الکلهای چرب ، مانند استیل الکل ، برعکس عمل می کنند. (به زودی بیشتر). کینگ می گوید ، به طور معمول ، آنها از روغن های گیاهی ، به ویژه نخل و نارگیل مشتق شده اند. با این حال ، در گذشته ، استیل الکل اصلا گیاهی نبود - از روغن نهنگ اسپرم استخراج شده بود.

به پادکست Allure's Science of Beauty گوش دهید: اپ. 14 | هیدراتاسیون
میشل و جنی از کلر چانگ متخصص پوست استفاده کردند تا توضیح دهند که چرا هیدراتاسیون کلید چاق شدن پوست و بهترین ترکیبات برای دستیابی به آن است.

See the source image

الکل ستیل چگونه برای پوست مفید است؟
به غیر از این که به عنوان امولسیفایر یا ضخیم کننده در محصولات مراقبت از پوست عمل می کند ، استیل الکل نیز یک عامل انسداد دهنده است ، شبیه به نفت. لیندسی زوبریتسکی ، متخصص پوست تأیید شده در پیتسبورگ توضیح می دهد که "در محافظت از سد پوستی در برابر خشک شدن و جلوگیری از از دست دادن آب بسیار عالی است."

خواص و روش تولید ستیل الکل را نیز مطالعه نمایید.

به همین دلایل ، استیل الکل همچنین می تواند پوست را از باکتری ها و آلرژن ها محافظت کند. این ماده همچنین دارای اثرات نرم کننده است تا از خشکی ، خشن و خارش پوست جلوگیری کند.

با توجه به این مزایا ، استیل الکل اساساً برای هر نوع پوستی بی خطر است ، هر دو Peredo و Zubritsky موافق هستند. به طور کلی بدون خطرات و ایمن در نظر گرفته می شود. زوبریتسکی توصیه می کند تنها نکته مهم مواردی است که سابقه پوست حساس ، اگزما ، درماتیت تماسی آلرژیک یا روزاسه دارند ، قبل از لکه گیری روی محصولاتی که دارای این ماده هستند ، باید وصله کنند.

ستیل الکل در چه محصولاتی برتری دارد؟
پریدو به بافت سبک کرم مرطوب کننده صورت First Aid Beauty Ultra Repair قسم می خورد که به آرامش و رفع خشکی پوست کمک می کند. او می افزاید: "من همچنین دوست دارم که این گیاهخوار ، بدون ظلم ، بدون گلوتن و بدون عطر باشد." اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید ، او همچنین عوامل مرطوب کننده طبیعی + The Ordinary's Natural Moisturizing Factors + HA را توصیه می کند. کرم صورت حاوی اسیدهای آمینه ، اسید هیالورونیک و چربی های پوستی ، به رفع تشنگی انواع پوست کمک می کند.

منبع

https://www.allure.com/story/cetyl-alcohol-skin-care-ingredient

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

دی اتانول آمین
نام ترجیحی IUPAC
2،2′-Azanediyldi (ethan-1-ol)
نامهای دیگر
بیس (هیدروکسی اتیل) آمین
N ، N-Bis (2-هیدروکسی اتیل) آمین
2،2'-دی هیدروکسی دی دی هیل آمین
β ، β'-Dihydroxydiethylamine
دیولامین
2-[(2-هیدروکسی اتیل) آمینو] اتانول
2،2'-ایمینوبیستانول
ایمینودی اتانول
دی (2-هیدروکسی اتیل) آمین
بیس (2-هیدروکسی اتیل) آمین
2،2'-ایمینودی اتانول
شناسه ها
شماره CAS
چک 111-42-2
مدل سه بعدی (JSmol)
تصویر تعاملی
3DMet
B01050
مرجع بیلشتاین 605315
ChEBI
CHEBI: چک 28123
CHEMBL
بررسی CHEMBL119604
ChemSpider
چک 13835604
کارت اطلاعات ECHA 100.003.517 این را در Wikidata ویرایش کنید
شماره EC
203-868-0
KEGG
چک D02337
MeSH دی اتانول آمین
PubChem CID
8113
شماره RTECS
KL2975000
UNII
بررسی AZE05TDV2V
داشبورد CompTox (EPA)
DTXSID3021932 این را در Wikidata ویرایش کنید

خواص
فرمول شیمیایی C4H11NO2
جرم مولی 105.137 گرم · مول − 1
ظاهر کریستال های بی رنگ
بو بوی آمونیاک
تراکم 1.097 گرم · میلی لیتر − 1
نقطه ذوب 28.00 درجه سانتی گراد ؛ 82.40 درجه فارنهایت ؛ 301.15 کیلوگرم
نقطه جوش 271.1 درجه سانتی گراد ؛ 519.9 درجه فارنهایت؛ 544.2 کیلوگرم
حلالیت در آب مخلوط می شود
log P -1.761
فشار بخار <1 Pa (در 20 درجه سانتی گراد)
UV-vis (λmax) 260 نانومتر
ضریب شکست (nD) 1.477
ترمو شیمی
ظرفیت حرارتی (C) 137 J · K − 1 · mol − 1
آنتالپی Std از
تشکیل (ΔfH⦵298) −496.4 - −491.2 kJ · mol -1
آنتالپی Std از
احتراق (ΔcH⦵298) .526.548 - .26.498 MJ · کیلومتر − 1
خطرات
برگه اطلاعات ایمنی sciencelab.com
پیکتوگرام های GHS GHS05: خورنده GHS07: مضر GHS08: خطرات سلامتی
GHS علامت کلمه خطر
اظهارات خطر GHS H302 ، H315 ، H318 ، H373
بیانیه های احتیاطی GHS P280 ، P305+351+338
نقطه اشتعال 138 ° C (280 ° F؛ 411 K)
اشتعال خودکار
دمای 365 درجه سانتی گراد (689 درجه فارنهایت ؛ 638 درجه سانتیگراد)
محدودیت های انفجاری 1.6-9.8 [[1]
دوز یا غلظت کشنده (LD ، LC):
LD50 (دوز متوسط)
120 میلی گرم · کیلوگرم − 1 (داخل صفاقی ، موش صحرایی)
710 میلی گرم · کیلوگرم − 1 (خوراکی ، موش صحرایی)
778 میلی گرم · کیلوگرم − 1 (داخل وریدی ، موش صحرایی)
12.2 گرم · کیلوگرم − 1 (پوستی ، خرگوش)
NIOSH (محدودیت های مواجهه با سلامت ایالات متحده):
PEL (مجاز) هیچکدام [1]
REL (توصیه می شود) TWA: 3 ppm (15 mg/m3) [1]
IDLH (خطر فوری) N.D. [1]
ترکیبات مرتبط
آلکانولهای مرتبط
N-Methylethanolamine
دی متیل اتانول آمین
دیتیل اتانول آمین
N ، N-Diisopropylaminoethanol
متیل دی اتانول آمین
تری اتانول آمین
بیس تریس متان
مگلومین
ترکیبات مرتبط دی اتیل هیدروکسیل آمین
به جز مواردی که موارد دیگری ذکر شده است ، داده ها برای مواد در حالت استاندارد (در دمای 25 درجه سانتی گراد [77 درجه فارنهایت] ، 100 کیلو پاسکال) ارائه می شود.
check verify (چک چیست؟)
مراجع جعبه اطلاعات
دی اتانول آمین ، که اغلب به اختصار DEA یا DEOA نامیده می شود ، یک ترکیب آلی با فرمول HN (CH2CH2OH) 2 است. دی اتانول آمین خالص یک جامد سفید رنگ در دمای اتاق است ، اما گرایش آن به جذب آب و خنک شدن فوق العاده [2] به این معنی است که اغلب به عنوان مایع چسبناک و بی رنگ مواجه می شود. دی اتانول آمین چند کارکردی است ، یک آمین ثانویه و یک دیول است. مانند دیگر آمین های آلی ، دی اتانول آمین به عنوان یک بازوی ضعیف عمل می کند. منعکس کننده ویژگی آب دوستی گروه های آمین ثانویه و هیدروکسیل ، DEA در آب محلول است. آمیدهای تهیه شده از DEA اغلب آب دوست هستند. در سال 2013 ، این ماده شیمیایی توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به عنوان "احتمالاً سرطان زا برای انسان" (گروه 2B) طبقه بندی شد.


تولید
واکنش اتیلن اکسید با آمونیاک آبی ابتدا اتانول آمین تولید می کند:

C2H4O + NH3 → H2NCH2CH2OH
که با معادل دوم و سوم اتیلن اکسید واکنش می دهد و DEA و تری اتانول آمین می دهد:

C2H4O + H2NCH2CH2OH HN (CH2CH2OH) 2
C2H4O + HN (CH2CH2OH) 2 → N (CH2CH2OH) 3
سالانه حدود 300 میلیون کیلوگرم به این روش تولید می شود. نسبت محصولات را می توان با تغییر استوکیومتری واکنش دهنده ها کنترل کرد.

استفاده می کند
DEA به عنوان سورفاکتانت و بازدارنده خوردگی استفاده می شود. برای حذف سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن از گاز طبیعی استفاده می شود.

دی اتانول آمین به طور گسترده ای در تهیه دی اتانول آمیدها و نمک های دی اتانول آمین اسیدهای چرب زنجیره بلند استفاده می شود که به صورت صابون و سورفاکتانت در لباسشویی های مایع و شوینده های ظرفشویی ، لوازم آرایشی ، شامپوها و نرم کننده مو استفاده می شود. در پالایشگاه های روغن ، DEA در محلول آب معمولاً برای حذف سولفید هیدروژن از گاز ترش استفاده می شود. این مزیت نسبت به آمین مشابه ، اتانول آمین ، از این جهت است که ممکن است از غلظت بالاتری برای پتانسیل خوردگی یکسان استفاده شود. این امر به پالایشگران اجازه می دهد تا سولفید هیدروژن را با سرعت کمتری آمین در گردش با مصرف کلی انرژی کمتر تمیز کنند.

DEA یک ماده اولیه شیمیایی است که در تولید مورفولین استفاده می شود. 

مورفولین از DEA.png
آمیدهای مشتق شده از DEA و اسیدهای چرب ، معروف به دیاتانولامیدها ، آمفیفیلیک هستند.

واکنش 2-کلرو-4،5-دیفنیلوکسازول با DEA باعث ایجاد دیتازول شد. واکنش DEA و ایزوبوتیرالدهید با آب برداشته شده باعث تولید اگزازولیدین می شود.

مواد رایج مورد استفاده که ممکن است حاوی DEA باشند
DEA در تولید دیاتانولامیدها ، که رایج هستند ، استفاده می شود

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%84-%d8%a2%d9%85%db%8c%d9%86/

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Diethanolamine

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

هیدروکسید پتاسیم- چرا از هیدروکسید پتاسیم استفاده می شود؟ و آیا باید با این ماده مراقب باشید؟

هیدروکسید پتاسیم چیست؟
عملکرد پتاسیم هیدروکسید چیست؟
مشکلات پتاسیم هیدروکسید چیست؟
آیا پتاسیم هیدروکسید بی خطر است؟
مربوط
نحوه خواندن برچسب لوازم آرایشی
چرا pH پوست واقعا اهمیت دارد
چرا مراقبت از پوست نیاز به مواد نگهدارنده دارد؟
تفاوت بین Humectant ، نرم کننده ، انسدادی
سیلیکون در مراقبت از پوست
هر آنچه باید درباره پپتیدها بدانید
پارابن ها چیست - و آیا برای شما مضر هستند؟
همه آنچه باید در مورد اسید هیالورونیک بدانید
فواید ویتامین C برای پوست
علم رتینول

See the source image
هیدروکسید پتاسیم چیست؟
هیدروکسید پتاسیم یک ماده قلیایی است که در مقادیر کمی در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست برای تثبیت pH یک محصول استفاده می شود.

هیدروکسید پتاسیم ، همچنین به عنوان پتاس پودر و کاستیک شناخته می شود ، یک ترکیب معدنی است. هیدروکسید پتاسیم عمدتا در صابون و برخی از پاک کننده ها برای صابون کردن روغن ها استفاده می شود. هیدروکسید پتاسیم همچنین در تولید خمیر کاغذ ، منسوجات ، صابون ها و مواد شوینده و به عنوان پاک کننده تخلیه استفاده می شود. در حالی که ایده داشتن ماده ای که در تمیز کننده زهکشی صابون استفاده می شود ترسناک است ، هیدروکسید پتاسیم در طول فرآیند صابون سازی به طور کامل مصرف می شود و در محصول نهایی وجود ندارد.

BREAKDOWN

پتاسیم هیدروکسید
خوب: به تثبیت pH محصولات مراقبت از پوست کمک می کند و در صابون سازی روغن ها برای ایجاد صابون و مواد شوینده استفاده می شود.

خیلی خوب نیست: می تواند در غلظت های بالاتر خشن باشد و باعث تحریک و حساسیت شود.

برای کیست؟ همه انواع پوست به جز آنهایی که به آن حساسیت دارند.

مواد تشکیل دهنده سینرژیک: با اکثر مواد به خوبی کار می کند.

چشم را روشن نگه دارید: مراقب تحقیقات بیشتر در مورد سایر موارد استفاده از هیدروکسید پتاسیم باشید.

عملکرد پتاسیم هیدروکسید چیست؟
هیدروکسید پتاسیم به عنوان پیش ساز اکثر صابون های نرم و مایع قابل توجه است ، اما می تواند در فرمولاسیون محصولات حمام ، محصولات پاک کننده ، عطرها ، پودرهای پا ، رنگ و رنگ مو ، آرایش ، محصولات ناخن ، محصولات تمیز کردن شخصی ، شامپوها ، استفاده شود. محصولات اصلاح و محصولات مراقبت از پوست.

شرکت بیسموت پتاسیم هیدروکسید با کیفیت را با بهترین قیمت به مشتریان ارایه می دهد.

 

pH
عملکرد اصلی هیدروکسید پتاسیم در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست تثبیت pH یک محصول است. pH محصولات یکی از اجزای مهم فرمولاسیون مراقبت از پوست است. اگر pH یک محصول بیش از حد اسیدی یا بیش از حد اساسی باشد ، این محصول می تواند مانع نازک گوشته پوست را مختل کند. PH طبیعی پوست کمی اسیدی است معمولاً بین 4.5-5.75. این اسیدیته پوست "گوشته اسیدی" نامیده می شود و توسط غدد چربی ، غدد عرق و فلور طبیعی پوست حفظ می شود. گوشته اسیدی فیلمی از اسیدهای آمینه و لاکتیک و روغن ها را فراهم می کند که به طور موثر از پوست در برابر عوامل محیطی مانند باکتری ها ، آلاینده ها و آلرژن ها محافظت می کند. آسیب به سد گوشته پوست می تواند به پیری زودرس ، حساسیت و سوزش کمک کند.

 

تنظیم PH لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی بسیار مهم است تا PH طبیعی پوست بیش از حد معمول تغییر نکند. از یک طرف ، اگر یک محصول بیش از حد اسیدی باشد ممکن است پوست را تحریک کند یا احساس سوزش ایجاد کند. از سوی دیگر ، محصولی که بیش از حد قلیایی است مضر است زیرا پوست چربی های حیاتی و طبیعی را از بین می برد. علاوه بر این ، یک جبه اسیدی مختل اجازه نمی دهد که محصولات به پوست نیز جذب شوند. به همین دلیل تنظیم کننده های pH مانند هیدروکسید پتاسیم در فرمولاسیون لوازم آرایشی استفاده می شود.

مشکلات پتاسیم هیدروکسید چیست؟
در غلظت های بالا ، هیدروکسید پتاسیم می تواند باعث تشدید پوست شود ، حتی اگر در محصولات شستشو مانند صابون ها یا شوینده ها استفاده شود. در حقیقت ، مطالعه ای روی محصولات پوست نشان داد که استفاده از پاک کننده قلیایی ، حتی یکبار ، می تواند آسیب قابل توجهی به پوست وارد کند. پاک کننده های قلیایی ترکیب فلور طبیعی باکتریایی پوست و فعالیت آنزیم ها را در لایه های فوقانی پوست تغییر می دهند ، زیرا هر دو دارای سطح pH مطلوبی هستند. علاوه بر این ، آسیب بصورت تجمعی است: هرچه بیشتر از محصول استفاده کنید ، آسیب بیشتری به پوست شما وارد می کند.

آیا پتاسیم هیدروکسید بی خطر است؟
هیدروکسید پتاسیم برای استفاده مشخص شده در مراقبت از پوست و فرمول های آرایشی بی خطر است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آن را به عنوان GRAS یا عموماً به عنوان افزودنی مستقیم مواد غذایی ایمن شناخته می شود.

هیدروکسید پتاسیم غلیظ در صورت بلع ، محرک قوی و خورنده پوست ، چشم ، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش است. شدت اثرات ناشی از هیدروکسید پتاسیم بستگی به غلظت ، pH ، طول تماس آن با پوست و نوع پوست دارد.

هیدروکسید پتاسیم برای استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست در غلظت های مختلف تأیید شده است. برای استفاده عمومی در صابون ها و پاک کننده ها ، هیدروکسید پتاسیم در 4.5 درصد استفاده می شود.

منابع:
Al-Hamdi، K، and Al-Rahmani، M، 2012. ‘ارزیابی محلول موضعی هیدروکسید پتاسیم برای درمان زگیل های صفحه ای’ Indian Journal of Dermatology ، 57 ، 38-41

https://thedermreview.com/potassium-hydroxide/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰


خلاصه مرکب
هیدروکسید سدیم

ساختار
هیدروکسید سدیم_small.png
ساختارهای مشابه را بیابید
ایمنی شیمیایی
خورنده

خلاصه اطلاعات ایمنی شیمیایی آزمایشگاه (LCSS)
فرمول مولکولی NaOH یا HNaO
مترادف
هیدروکسید سدیم

سود سوزآور

1310-73-2

هیدرات سدیم

شیرین سودا

بیشتر...
وزن مولکولی
39.997

ترکیبات کامپوننت
CID 962 (آب)

CID 5360545 (سدیم)

تاریخ
تغییر
2021-09-11

ایجاد کردن
2005-03-26

در دمای اتاق ، هیدروکسید سدیم یک ماده جامد سفید و بدون بو است که رطوبت هوا را جذب می کند. این یک ماده تولید شده است. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود ، گرمای قابل توجهی آزاد می کند ، که ممکن است برای اشتعال مواد قابل احتراق کافی باشد. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است. به طور کلی به عنوان یک محلول جامد یا 50 استفاده می شود. نامهای متداول دیگر شامل سود سوزآور و چربی است. هیدروکسید سدیم برای تولید صابون ، ابریشم ، کاغذ ، مواد منفجره ، مواد رنگی و فرآورده های نفتی استفاده می شود. همچنین در پردازش پارچه های پنبه ، شستشو و سفید کردن ، تمیز کردن و پردازش فلزات ، پوشش اکسید ، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود. معمولاً در پاک کننده های تجاری و کوره های فر وجود دارد.

پورتال مواد سمی CDC-ATSDR
هیدروکسید سدیم همچنین به عنوان چاشنی یا سودا یا سود سوزآور نیز شناخته می شود. در دمای اتاق ، هیدروکسید سدیم یک ماده جامد سفید و بدون بو است که رطوبت هوا را جذب می کند. این یک ماده مصنوعی تولید شده است. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود ، مقدار قابل توجهی گرما آزاد می کند ، که ممکن است برای اشتعال مواد قابل احتراق کافی باشد. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است. هیدروکسید سدیم عموماً به صورت جامد یا رقیق در محلول 50٪ استفاده می شود. این ماده شیمیایی برای تولید صابون ، ابریشم مصنوعی ، مواد منفجره ، مواد رنگی و فرآورده های نفتی استفاده می شود. همچنین در پردازش پارچه های پنبه ، شستشو و سفید کردن ، تمیز کردن و پردازش فلزات ، پوشش اکسید ، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود. معمولاً در پاک کننده های تجاری تخلیه/ اجاق گاز یافت می شود. بر اساس FDA ، هیدروکسید سدیم به عنوان یک ماده غذایی بی خطر شناخته می شود ، زیرا در آنجا به عنوان عامل کنترل pH عمل می کند و از دستورالعمل های خوب تولید پیروی می کند. جالب اینجاست که هیدروکسید سدیم برای استفاده از آن در درمان بیماری پریون (همانطور که در بیماری گاو دیوانه و کورو اتفاق می افتد) مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که استفاده از این ترکیب به طور م levelsثری سطح پریون را در روش غیر فعالسازی در شرایط آزمایشگاهی کاهش می دهد.

بانک دارویی
محلول هیدروکسید سدیم به صورت مایع بی رنگ ظاهر می شود. چگال تر از آب است. تماس ممکن است پوست ، چشم ها و غشاهای مخاطی را به شدت تحریک کند. در اثر بلعیدن خوردگی فلزات و بافت.

برای آشنایی بیشتر با سدیم هیدروکسید و خرید سدیم هیدروکسید به اینجا بروید.

مواد شیمیایی CAMEO
1Structures HelpNew Window
1.12D Structure HelpNew Window
ساختارهای مشابه را بیابید
دریافت تصویر
دانلود
توصیف ساختار شیمیایی
هیدروکسید سدیم. png
تمام صفحه
بزرگنمایی
کوچک نمایی

1.23D وضعیت راهنما پنجره جدید
از آنجا که عنصر ، مخلوط یا نمک بدون پشتیبانی MMFF94s ، تولید کانفرم ممنوع است


2 نام و شناسه HelpNew Window
2.1 توصیفگرهای محاسباتی HelpNew Window
2.1.1 نام IUPAC HelpNew Window
سدیم ؛ هیدروکسید

محاسبه شده توسط Lexichem TK 2.7.0 (انتشار PubChem 2021.05.07)
PubChem
2.1.2InChI HelpNew Window
InChI = 1S/Na.H2O/ساعت ؛ 1H2/q+1 ؛/p-1

محاسبه شده توسط InChI 1.0.6 (انتشار PubChem 2021.05.07)

2.1.3InChI کلید راهنما پنجره جدید
HEMHJVSKTPXQMS-UHFFFAOYSA-M

محاسبه شده توسط InChI 1.0.6 (انتشار PubChem 2021.05.07)

2.1.4 لبخندهای متعارف HelpNew Window
[OH-]. [Na+]

محاسبه شده توسط OEChem 2.3.0 (انتشار PubChem 2021.05.07)

2.2 فرمول مولکولی HelpNew Window
NaOH

مواد شیمیایی CAMEO؛ نمایندگان بهبود مواد غذایی اتحادیه اروپا ؛ کارتهای بین المللی ایمنی شیمیایی ILO (ICSC) ؛ ویکیپدیا
HNaO


2.3 شناسه های دیگر HelpNew Window
2.3.1CAS HelpNew Window
1310-73-2

مواد شیمیایی CAMEO؛ شیمی مشترک CAS ؛ ChemIDplus ؛ DrugBank؛ DTP/NCI ؛ مواد شیمیایی EPA تحت TSCA ؛ EPA DSSTox ؛ آژانس شیمیایی اروپا (ECHA) ؛ بانک اطلاعات مواد خطرناک (HSDB) ؛ کارتهای بین المللی ایمنی شیمیایی ILO (ICSC) ؛ مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)
2.3.2 راهنمای CAS منسوخ شده پنجره جدید
8012-01-9 ، 1418731-95-9

ChemIDplus
2.3.3 شماره انجمن اروپا (EC) HelpNew Window
215-185-5

See the source image

نمایندگان بهبود مواد غذایی اتحادیه اروپا ؛ آژانس شیمیایی اروپا (ECHA)
2.3.4 شماره ICSC HelpNew Window
0360

کارتهای بین المللی ایمنی شیمیایی ILO (ICSC)
2.3.5 شماره NSC HelpNew Window
135799

DTP/NCI
2.3.6 شماره RTECS HelpNew Window
WB4900000

موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH)
2.3.7 UN HelpNew Window
1824

مواد شیمیایی CAMEO؛ موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH)
1823

مواد شیمیایی CAMEO؛ DOT E

راهنمای پاسخ به mer merce Response؛ کارتهای بین المللی ایمنی شیمیایی ILO (ICSC) ؛ فهرست مواد خطرناک NJDOH RTK؛ موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH)
2.3.8UNII HelpNew Window
55X04QC32I

نمایه سازی FDA/SPL
2.3.9DSSTox Substance ID HelpNew Window
DTXSID0029634

EPA DSSTox
2.3.10 ویکی پدیا HelpNew Window
هیدروکسید سدیم


2.4 مترادف HelpNew Window
2.4.1 شرایط ورود MeSH HelpNew Window
سود سوزآور

هیدروکسید ، سدیم

سودا ، سوزآور

هیدروکسید سدیم

عناوین موضوعات پزشکی (MeSH)
2.4.2 مترادفهای ارائه شده توسط مخفی HelpNew Window
هیدروکسید سدیم

سود سوزآور

1310-73-2

هیدرات سدیم

شیرین سودا

سفید سوزآور

ایتزنترون

آسکاریت

هیدروکسید سدیم (Na (OH))

محلول هیدروکسید سدیم

سودا ، سوزآور

ناتریوم هیدروکسید

روهرپوتز

فرو رفته

کلو-گریلرین

مایع پلو

محلول سود سوزآور

Collo-Tapetta

فورس روهر

Rohrreiniger Rofix

NaOH

هیدروکسید سدیم

ناتریوم هیدروکسید

دیمر هیدروکسید سدیم

محلول سوزآور سفید

محلول هیدرات سدیم

سودیو (idrossido di)

سدیم (هیدروکسید د)

MFCD00003548

هیدروکسید سدیم (Na2 (OH) 2)

سدیم ؛ هیدروکسید

هیدروکسید سدیم ، گلوله

UNII-55X04QC32I

هیدروکسید سدیم ، پوسته

هیدروکسید سدیم ، مروارید

هیدروکسید سدیم ، جامد

LYE

چبی: 32145

هیدروکسید سدیم ، محلول 0.1M

55X04QC32I

سودا ، هیدراته

Natrium causticum

سودا ، kaustische

Na (O H)

محلول بافر ، pH 8.00

لوئیس سرخ شیطان قرمز

سود سوزآور ، مایع

هیدروکسید سدیم ، خالص ، گلوله

کازول شماره 773

سدیم هیدروکسید

ناتریوم هیدروکسید [آلمانی]

ناتریوم هیدروکسید [هلندی]

ناتریوم-هیدروکسید ، دوباره احیا می شود

سازمان ملل متحد 1823 (جامد)

سازمان ملل متحد 1824 (راه حل)

هیدروکسید سدیم ، 98، ، خالص ، پرک

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 1N

هیدروکسید سدیم ، خالص اضافی ، ریز مروارید

هیدروکسید سدیم [فرانسوی]

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 0.1 N

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 0.2 N

هیدروکسید سدیم ، برای تجزیه و تحلیل ، ریز مرواریدها

HSDB 229

سودیو (idrossido di) [ایتالیایی]

سدیم (هیدروکسید د) [فرانسوی]

هیدروکسید سدیم ، 98، ، خالص اضافی ، گلوله

هیدروکسید سدیم ، 97٪ ، معرف ACS ، گلوله

هیدروکسید سدیم [NF]

هیدروکسید سدیم ، 98.5، ، برای تجزیه و تحلیل ، گلوله

EINECS 215-185-5

UN1823

UN1824

هیدروکسید سدیم ، برای تجزیه و تحلیل ، 50 solution محلول در آب

کد شیمیایی آفت کش EPA 075603

NSC 135799

هیدروکسید سدیم ، خالص اضافی ، محلول 33 درصد وزنی در آب

هیدروکسید سدیم ، خالص اضافی ، محلول 50 درصد وزنی در آب

سدیم هیدروکسید

هیدروکسیل سدیم

هیدوکسید سدیم

هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم

soude caustique

هیدروکسید سدیم

محلول چربی

هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم

سدیم هیدروکسید

هیدروکسید ناتری

سود سوزآور ، خشک

پولک سود سوزآور

سود سوزآور ، لی

سود سوزآور ، مهره

سود سوزآور ، پوسته پوسته

سود سوزآور ، جامد

سود سوزآور 50٪

هیدروکسید سدیم ، خشک

دانه های هیدروکسید سدیم

سود سوزآور ، دانه ای

مایع هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم ، مهره

هیدروکسید سدیم 50٪

هیدروکسید سدیم (TN)

ACMC-1BRPG

هیدروکسید سدیم (پوسته پوسته شدن)

هیدروکسید سدیم (مایع)

هیدروکسید سدیم ، دانه ای

هیدروکسید سدیم ، محلول

WLN: NA Q

EC 215-185-5

هیدروکسید سدیم ، بدون آب

محلول هیدروکسید سدیم 1N

گلوله های هیدروکسید سدیم ، EP

هیدروکسید سدیم ، ریز مروارید

هیدروکسید سدیم (JP17/NF)

محلول هیدروکسید سدیم 25

CHEMBL2105794

DTXSID0029634

سدیم هیدروکسید 1N کنسانتره

هیدروکسید سدیم ، محلول 40

هیدروکسید سدیم ، محلول 50

گلوله های هیدروکسید سدیم USP-NF

سدیم هیدروکسید 10N کنسانتره

محلول هیدروکسید سدیم ، 2.5N

هیدروکسید سدیم ، محلول 1.0M

هیدروکسید سدیم ، محلول 2.0M

BCP26108

ANW-41118

NSC135799

گلوله های هیدروکسید سدیم معرف ACS

AKOS015913904

AKOS015951419

درجه واکنش دهنده گلوله های هیدروکسید سدیم

DB11151

NSC-135799

هیدروکسید سدیم ، محلول آبی 10N

E-33

گلوله های هیدروکسید سدیم درجه بیوشیمیایی

هیدروکسید سدیم ، 5 w w/v محلول آبی

FT-0645105

FT-0689261

S0543

مهره های هیدروکسید سدیم RGT درجه 1 کیلوگرم

هیدروکسید سدیم ، 20 w w/v محلول آبی

هیدروکسید سدیم ، محلول آبی 25 w w/v

هیدروکسید سدیم ، محلول آبی 30 w w/w

هیدروکسید سدیم ، محلول آبی 40 w w/v

هیدروکسید سدیم ، محلول آبی 50 درصد وزنی/وزنی

X4832

هیدروکسید سدیم ، 0.1N محلول استاندارد

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 0.5N

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 1.0N

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 2.0N

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 5.0N

C12569

D01169

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 0.01N

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 0.05N

هیدروکسید سدیم ، محلول استاندارد 10.0N

هیدروکسید سدیم ، جامد [UN1823] [خورنده]

Q102769

J-005935

هیدروکسید سدیم ، محلول [UN1824] [خورنده]

هیدروکسید سدیم ، فنی ، محلول 30 در آب

هیدروکسید سدیم ، گلوله ، فلزات کمیاب 99.99


3 خواص شیمیایی و فیزیکی HelpNew Window
3.1 Properties Properties HelpNew Window
نام دارایی مرجع ارزش خواص
وزن مولکولی 39.997 محاسبه شده توسط PubChem 2.1 (انتشار PubChem 2021.05.07)
تعداد اهدا کننده پیوند هیدروژنی 1 محاسبه شده توسط Cactvs 3.4.8.18 (انتشار PubChem 2021.05.07)
پیوند هیدروژنی A

منبع

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Sodium-hydroxide

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰


متیلن کلرید و NMP در حذف رنگ

متیلن کلرید چیست؟ متیلن کلراید عمدتا به عنوان یک حلال در سیم لخت کن رنگ و روب استفاده می شود. همچنین ممکن است در برخی از محصولات آئروسل و آفت کش ها یافت شود و در تولید فیلم عکاسی استفاده می شود. این یک مایع بی رنگ است که بوی شیرین و بسیار فرار است, به این معنی که آن را به سرعت تولید بخارات. نام دیگری برای آن dichloromethane (DCM) است. محصولاتی که حاوی متیلن کلراید هستند با نام تجاری در پایگاه داده محصولات خانگی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در:

http://hpd.nlm.nih.gov/cgi-bin/household/search?tbl=TblChemicals&queryx=75-09-2

See the source image
NMP است? NMP مایع بی رنگ خفیف فرار است که اغلب در رنگ روب به جای کلرید متیلن فرار تر استفاده می شود است. NMP نیز در پردازش پتروشیمی ، پلاستیک های مهندسی ، پوشش ها ، تمیز کردن الکترونیکی و مواد شیمیایی کشاورزی استفاده می شود.

متیلن کلراید است که معمولا در محصولات خانگی زیر پیدا شده است: سیم لخت کن رنگ و روب
اسپری کفش لهستانی ، repellants آب
کف چوب و پاک کننده پانل
لکه چوب ، خوش شانس، و پس از اتمام
پاک کننده های سطح سنگین و زنگ زدگی
چسب و چسب
متیلن کلراید معمولا در فرآیندهای صنعتی زیر یافت می شود:
رنگ سیم لخت کن و روب
اسپری کفش لهستانی ، repellants آب
کف چوب و پاک کننده پانل
کف چوب و پاک کننده پانل
لکه چوب ، خوش شانس، و پس از اتمام
پاک کننده های سطح سنگین و زنگ زدگی
چسب و چسب
خطرات بالقوه برای مردم چیست? متیلن کلراید عمدتا از تنفس هوای آلوده رخ می دهد ، اما همچنین ممکن است از طریق تماس با پوست و یا با نوشیدن آب آلوده رخ می دهد. تنفس در مقادیر زیادی از متیلن کلراید می تواند آسیب سیستم عصبی مرکزی و منجر به مرگ. از سال 2000 ، بیشتر که مرگ و میر 13 رنگ روب حاوی کلرید متیلن استفاده می شود برای روکاری مجدد وان حمام ایجاد شده است. در این ویدئو زیر توصیف این تراژدی با استفاده از حدود 6 اونس از یک پوست کن رنگ هواپیما: متیلن کلرید و وان حمام: یک ترکیب خطرناک: 7: 58 تصویری:
www.youtube.com/watch?v=iQtd41JcMGg

چگونه می توانم در معرض?

NTTC توصیه در برابر هر گونه پروژه های انجام آن را به خودتان با محصولات مصرفی که حاوی متیلن کلرید یا NMP. تجهیزات حفاظتی شخصی ممکن است به درستی توسط افراد آموزش ندیده استفاده می شود و می تواند به آسیب جدی و در برخی موارد منجر شود, مرگ. موسسه ملی بهداشت و ایمنی شغلی (NIOSH) و اداره بهداشت و ایمنی شغلی (OSHA) توصیه می کنند که متیلن کلراید به عنوان یک سرطان زا و بالقوه شغلی در نظر گرفته شود و این مواجهه شغلی کنترل شود. آموزش های خاص برای کنترل مواجهه شغلی با متیلن کلرید مورد نیاز است که در توصیف:

www.osha.gov/Publications/osha3144.html

حذف رنگ پروژه ممکن است شامل وان حمام بازپرداخت خودرو بازپرداخت مبلمان بازپرداخت حفاظت و مرمت آثار هنری, هواپیما, رنگ, رقص برهنه کردن, کشتی, رنگ سلب, حذف نقاشی های دیواری و بازپرداخت سازه های چوبی و کف پوش.

جایگزین هایی برای متیلن کلرید و NMP

محصولات جایگزین موثر و اقتصادی امکان پذیر برای تمام شرایط که در آن رنگ روب حاوی متیلن کلرید یا NMP استفاده می شود وجود دارد.

چیکار میتونم بکنم ؟ 

با تحقیق در مورد منابع یا تماشای فیلم های ذکر شده در زیر بیشتر بدانید.
بیشتر بدانید و ارائه نظرات به سازمان حفاظت محیط زیست در مقررات برای TCE در پتانسیل tce و حذف رنگ تجدید نظر نظارتی توسعه یافته است
آموزش جامعه خود را در خطرات ناشی از زباله های خطرناک خانگی.
اگر شما توانایی برای انجام توسعه در زباله های خطرناک خانگی, نظر با استفاده از برخی از اطلاعات در اینجا و منابع زیر به برجسته خطرات متیلن کلرید در رنگ روب. با فقدان قوانین و مقررات برای حفظ متیلن کلراید و NMP از ما محصولات خانگی ضروری است که ما خودمان آموزش و جوامع ما در مورد خطرات است که می تواند در بر داشت زیر ما غرق می شود و ما در گاراژ
هشدارها ، مقررات حفاظت از کارگران موجود و تجهیزات حفاظتی شخصی در محافظت از مردم از مرگ از قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید شکست خورده است. اگرچه کمتر به طور گسترده ای استفاده می شود و ارائه یک خطر سم شناسی مختلف, رنگ روب حاوی NMP نیز در حال حاضر مردم با خطرات بهداشتی قابل توجهی. به طور موثر به بازار عرضه شده به عنوان و زیست تخریب پذیر و کم &VOC,& فردی و کاربران مصرف کننده این محصولات هستند به احتمال زیاد به درک خطرات بالقوه و نه نیاز به تخصصی حفاظت شخصی در هنگام استفاده از این محصولات
محصولات خانگی خود را برای مواد شیمیایی خطرناک بررسی کنید.
محصولات مصرفی با مواد زیر حاوی متیلن کلرید: دی کلرومتان (DCM) ؛ فر 30 ؛ دی کلرید متان ؛ متان، دی کلرو - ؛ متیلن بی کلرید ؛ متیلن دی کلرید
به درستی از زباله های خطرناک خانگی دور.
اصل انتشار متیلن کلرید به زمین از دفع محصولات متیلن کلرید و ظروف در محل های دفن زباله است. زباله متیلن کلرید باید به عنوان زباله های خطرناک مورد استفاده قرار گیرد. لازم است برای قرار دادن یک خانوار زباله های خطرناک تسهیلات و یا شناسایی به بعد خانوار زباله های خطرناک مجموعه تاریخ و محل مناسب دور از هر خانوار زباله های خطرناک از جمله مصرف محصولات حاوی متیلن کلراید.
اهمیت به قبایل:
تصمیمات مربوط به Tsca بخش 6 (a) مقررات ممکن است قرار گرفتن در معرض جمعیت قبیله ای به متیلن کلراید و NMP و کسب و کار در کشور هند با استفاده از این محصولات را تحت تاثیر قرار. نظرات شما ممکن است نفوذ سازمان حفاظت محیط زیست اقدام نظارتی به اندازه کافی محافظت از مردم در برابر خطرات مرتبط با استفاده از متیلن کلراید و NMP و ممکن است محدودیت بیشتر قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی سمی از طریق منابع قبیله ای. علاوه بر نظرات عمومی, سازمان حفاظت محیط زیست درخواست ورودی در هر بهداشت عمومی نامتناسب و یا اثرات اقتصادی که متیلن کلرید و NMP مورد استفاده در رنگ روب ممکن است در جمعیت های قبیله ای.
برای کسب اطلاعات بیشتر به NTTC بروید
 پتانسیل TCE و حذف رنگ تجدید نظر نظارتی

لطفا تجربیات خود را (موفقیت ها/چالش ها) و اسناد قبیله ای خاص برای به اشتراک گذاشتن در وب سایت ما با استفاده از فرم پیوست شده ارسال کنید:
 قالب مطالعه موردی
 

منابع:

https://tribaltoxics.org/?page_id=300653

https://bismoot.com/blog/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

پرمنگنات پتاسیم

پتاسیم پرمنگنات سدیم ضد عفونی کننده / 55 پوند سطل
پرمنگنات پتاسیم می تواند به عنوان یک عامل اکسید کننده برای ضد عفونی در جوجه و امکانات آبزی پروری استفاده می شود.  همچنین به عنوان یک افزودنی تصفیه آب برای واکنش با مواد آلی در حوضچه مانند جلبک ها ، باکتری ها و برخی از انگل ها استفاده می شود.

این محصول به عنوان یک ماده خطرناک و قیمت گذاری بسته به مقدار سفارش داده شده و محل تحویل متفاوت است.  لطفا توجه داشته باشید: نام تجاری ممکن است بسته به عرضه فعلی در موجودی متفاوت باشد.


نتیجه تصویری برای چیست پرمنگنات پتاسیم و چه کاربردهایی دارد؟‬‏
پرمنگنات پتاسیم سمی است و پوست را تحریک می کند ، بنابراین با دقت آن را اداره می کند و اطمینان حاصل می کند که پرمنگنات پتاسیم اضافی در آب تصفیه شده وجود ندارد. این ماده شیمیایی می دهد آب رنگ صورتی کمی. آب باید پس از درمان بی رنگ باشد.

See the source image


چرا پرمنگنات پتاسیم برای تمیز کردن استفاده می شود ؟ 
پرمنگنات پتاسیم یک عامل اکسید کننده بسیار قوی است. بنابراین ، آن را در اکسیداسیون آهن محلول ، منگنز و سولفید هیدروژن کمک می کند. ... پرمنگنات پتاسیم نیز در کنترل رشد باکتری های آهن هپاتیت. بنابراین ، با توجه به این دلایل ، پرمنگنات پتاسیم در طول تمیز کردن مخازن آب استفاده می شود.


محلول پرمنگنات پتاسیم توسط حل کریستال یا پودر در آب با هدف محلول 1 در 10000 ساخته شده است. قرص پرمنگنات پتاسیم نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر با استفاده از 400 میلی گرم قرص ، اضافه کردن یک به هر 4 لیتر آب است.


پرمنگنات پتاسیم به عبارت ساده است?
پرمنگنات پتاسیم نمک اسید پرمنگنیک ، به طور مستقیم به بدن اعمال می شود برای درمان عفونت ، به عنوان یک پادزهر برای سموم خاص استفاده می شود ، و یا به عنوان یک عامل اکسید کننده استفاده می شود. ... پرمنگنات پتاسیم یک عامل اکسید کننده است که دارای خواص ضد عفونی کننده است.


خطرات ناشی از پرمنگنات پتاسیم چیست?
* تنفس پرمنگنات پتاسیم می تواند ریه ها باعث سرفه و/یا تنگی نفس را تحریک کند. مواجهه بیشتر می تواند باعث ایجاد مایع در ریه ها (ادم ریوی) ، یک اورژانس پزشکی ، با تنگی شدید نفس شود. * پرمنگنات پتاسیم ممکن است بر کبد و کلیه ها تاثیر بگذارد.

 

منبع

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

  • biochemistry biochemistry