بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

چگونه کار می کند؟
ملانین رنگدانه ای است که به پوست و مو رنگ می دهد. مسئول ایجاد کک و مک و سایر لکه های تیره روی پوست است. ملانین توسط ملانوسیت ها ساخته می شود که سلول های موجود در پوست و سایر قسمت های بدن هستند.

وقتی فردی هیدروکینون را روی پوست می‌مالد، تعداد ملانوسیت‌ها را کاهش می‌دهد. ملانوسیت کمتر به این معنی است که بدن ملانین کمتری در ناحیه تحت درمان تولید می کند. معمولاً در عرض 4 هفته پوست روشن تر به نظر می رسد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید اثرات هیدروکینون را معکوس می کند. پزشکان توصیه می کنند افرادی که از این محصول استفاده می کنند از ضد آفتاب قوی نیز استفاده کنند.

مشاهده تصویر منبع

خطرات و عوارض جانبی
هیدروکینون به طور کلی بی خطر است. با این حال، مانند همه داروها، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند.

برخی از عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

خشکی پوست
تحریک
خارش
سرخی
درماتیت تماسی خفیف یا واکنش های آلرژیک
کالج پوستی استئوپاتی آمریکا (AOCD) پیشنهاد می‌کند که افراد از قرار دادن این محصول در چشم خودداری کنند و فقط مقدار کمی از آن را روی صورت استفاده کنند.

استفاده طولانی مدت از هیدروکینون می تواند منجر به اکرونوزیس شود. اکرونوز باعث ایجاد رنگدانه های آبی مایل به سیاه و لکه های خاویاری مانند روی پوست می شود.

بیشتر بدانید: خواص هیدروکینون

نحوه استفاده
فرد باید قبل از شروع استفاده منظم از کرم، ژل یا لوسیون هیدروکینون بررسی کند که آیا در معرض خطر عوارض جانبی است یا خیر. آنها می توانند این کار را با استفاده از مقدار کمی از محصول در ناحیه آسیب دیده پوست انجام دهند.

علائم تحریک مانند خارش یا قرمزی را بررسی کنید. در صورت عدم واکنش، شروع درمان معمولا بی خطر است.

ابتدا مطمئن شوید که محل تمیز و خشک است. یک لایه نازک از محصول را روی پوست آسیب دیده بمالید و آن را به خوبی مالش دهید. در آخر دست ها را کاملا بشویید. این کار مانع از روشن شدن پوست انگشتان توسط هیدروکینون می شود.

این فرآیند را هر چند وقت یکبار که برچسب محصول توصیه می کند تکرار کنید. محافظت از نواحی آسیب دیده پوست در برابر نور خورشید بسیار مهم است. این کار باعث می شود که نور خورشید اثرات کرم را معکوس نکند.

طبق AOCD، افراد باید در عرض حدود 4 هفته پس از استفاده از محصول متوجه شوند که پوست روشن تری دارند. اگر بعد از 3 ماه هیچ تغییری ایجاد نشد، فرد می تواند با پزشک یا متخصص پوست صحبت کند.

گزینه های جایگزین
هیدروکینون تنها محصول روشن کننده پوست نیست که بدون نسخه موجود است.

آکادمی پوست آمریکا از مردم می خواهد تا محصولات روشن کننده پوست را با دقت انتخاب کنند. به عنوان مثال، برخی از آنها حاوی استروئیدهایی هستند که می توانند باعث ایجاد جوش و بثورات پوستی شوند. استفاده طولانی مدت حتی می تواند پوست را نازک و شکننده کند.

آنها توصیه کردند که مردم به دنبال محصولی باشند که حاوی یکی از مواد زیر باشد:

آزلائیک اسید
اسید گلیکولیک
اسید کوجیک
رتینوئید که شامل رتینول، ترتینوئین، ژل آداپالن و تازاروتن است
ویتامین سی
محصولات روشن کننده پوست تزریقی در دسترس هستند، اما سازمان غذا و دارو (FDA) منبع مورد اعتماد آنها را توصیه نمی کند. شواهد کافی مبنی بر کارکرد آنها وجود ندارد و ممکن است خطرات سلامتی مرتبط با آن وجود داشته باشد.


نکات محافظت از پوست
چندین کار وجود دارد که یک فرد می تواند برای مراقبت از پوست خود انجام دهد. این شامل:

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب: این می تواند به پیشگیری از سرطان پوست، کند کردن پیری پوست و جلوگیری از ایجاد لکه های پیری کمک کند. کارشناسان توصیه می‌کنند از محصولی استفاده کنید که مقاوم در برابر آب، محافظت با طیف وسیع و دارای فاکتور محافظت در برابر آفتاب 30 یا بالاتر باشد.
پرهیز از سیگار کشیدن: سیگار روند پیری پوست را تسریع کرده و روند بهبودی بدن را کند می کند.
شستشوی ملایم: افراد باید پوست خود را به آرامی بشویند. اسکراب می تواند شرایط پوستی مانند آکنه را تحریک کند و احتمال ایجاد اسکار را افزایش دهد.
اجتناب از استرس: استرس می تواند منجر به تشدید بیماری های پوستی مانند آکنه شود.

منبع

https://www.nsc.com.sg/Patient-Guide/Health-Library/List-of-Dermatological-Drugs/Pages/Hydroquinone.aspx

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی