بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

۱۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاثیر اسکوربیک اسید بر سرطان
دو رویکرد به این سوال که آیا ویتامین C تاثیری بر سرطان وجود دارد. برای اولین بار در محدوده نرمال مصرف رژیم غذایی بدون اضافی در رژیم غذایی مکمل هستند افرادی که مصرف بیشتر ویتامین C در کاهش خطر ابتلا به سرطان, و اگر چنین است آیا به صورت خوراکی مصرف مکمل همان سود ؟  دوم برای افراد مبتلا به سرطان تشخیص داده خواهد شد مقدار زیادی از اسید اسکوربیک تجویز داخل وریدی در درمان سرطان و کاهش عوارض درمان های دیگر و بنابراین تداوم بقا و بهبود کیفیت زندگی است ؟  2013 کوکران بررسی هیچ مدرکی وجود ندارد که ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سالم و یا کسانی که در معرض خطر به دلیل سیگار کشیدن و یا قرار گرفتن در معرض آزبست متاآنالیز دوم هیچ تاثیری بر خطر ابتلا به سرطان پروستات یافت. دو متاآنالیز اثر مکمل ویتامین C در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مورد بررسی قرار. یکی ارتباط ضعیف بین مصرف ویتامین C و کاهش خطر و دیگر هیچ تاثیری از مکمل در بر داشت. 2011 متا تجزیه و تحلیل موفق به پیدا کردن پشتیبانی برای پیشگیری از سرطان سینه با ویتامین C مکمل اما یک مطالعه دوم به این نتیجه رسیدند که ویتامین C ممکن است همراه با افزایش بقا در کسانی که در حال حاضر تشخیص داده شد.

See the source image

تحت موضوع پزشکی ارتومولکولی ، " ویتامین C داخل وریدی درمان سرطان کمکی انگیز ، به طور گسترده ای در تنظیمات سرطان طبیعی و یکپارچه استفاده می شود." با مصرف خوراکی بهره abs جذب کاهش می یابد به عنوان مقدار افزایش می دهد. دولت داخل وریدی این را دور می زند. انجام این کار این امکان را برای رسیدن به غلظت پلاسما از 5 به 10 میلیمول/لیتر (mmol/L) ، که به مراتب بیش از حد حدود 0.2 Mmol/L از مصرف خوراکی. نظریه های مکانیسم متناقض است. در غلظت بافت بالا اسید اسکوربیک به عنوان اقدام به عنوان یک طرفدار اکسیدان توصیف, تولید پراکسید هیدروژن (H2O2) برای کشتن سلول های تومور. ادبیات مشابه ادعا می کند که اسید اسکوربیک به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، در نتیجه اثرات نامطلوب شیمی درمانی و پرتو درمانی را کاهش می دهد. تحقیقات همچنان در این زمینه اما یک 2014 نقد و بررسی به این نتیجه رسیدند: "در حال حاضر استفاده از دوز بالا تزریق وریدی ویتامین C [به عنوان یک عامل ضد سرطان] نمی توان توصیه می شود در خارج از یک کارآزمایی بالینی است." یک 2015, نقد و افزود: "هیچ با کیفیت بالا و شواهد نشان می دهد که آسکوربات مکمل در بیماران مبتلا به سرطان یا افزایش اثرات ضد توموری از شیمی درمانی و یا کاهش سمیت آن. مدارک و شواهد برای اثرات ضد تومور آسکوربات به گزارش مورد و مطالعات مشاهده شده و کنترل نشده محدود بود."

بیماری های قلبی عروقی
هیچ مدرکی از 2017 وجود ندارد که مصرف ویتامین C بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. یک 2013 نقد و بررسی شواهدی است که آنتی اکسیدان ویتامین مکمل های کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی و سکته مغزی و قلبی عروقی و مرگ و میر و یا همه علت مرگ و میر (در آن فراهم نیست زیر مجموعه تجزیه و تحلیل برای محاکمه که فقط با استفاده از ویتامین C). یکی دیگر از 2013 بررسی ارتباط بین سطح ویتامین c گردش بالاتر و یا ویتامین C رژیم غذایی و خطر پایین تر از سکته مغزی پیدا شده است.

بررسی 2014 اثر مثبت ویتامین C را بر اختلال اندوتلیال در دوزهای بیشتر از 500 میلی گرم در روز نشان داد. اندوتلیوم یک لایه از سلول هایی است که سطح داخلی رگ های خونی را تشکیل می دهند.

عملکرد مغز
یک سال 2017 بررسی سیستماتیک یافت کاهش غلظت ویتامین C در افراد مبتلا به اختلال شناختی از جمله بیماری آلزایمر و زوال عقل در مقایسه با مردم عادی و شناخت. شناختی, تست اما با تکیه بر Mini-Mental State Examination است که تنها یک آزمون عمومی از شناخت نشان می دهد به طور کلی با کیفیت پایین, تحقیق ارزیابی پتانسیل اهمیت ویتامین C در شناخت در حالت عادی و اختلال در مردم است. بررسی وضعیت مواد مغذی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر گزارش پلاسما کم ویتامین C, بلکه خون پایین سطح فولات و ویتامین B12, و ویتامین

سایر بیماری ها
مطالعات بررسی اثرات مصرف ویتامین C در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر به نتیجه گیری های متضاد رسیده است. حفظ یک رژیم غذایی سالم احتمالا مهمتر از مکمل برای دستیابی به هر گونه سود بالقوه است.بررسی 2010 هیچ نقشی برای مکمل ویتامین C در درمان آرتریت روماتوئید یافت.مکمل ویتامین C جلوگیری نمی کند و یا کاهش سرعت پیشرفت آب مروارید مربوط به سن.

در ماه مارس تا ژوئیه 2020 ، ویتامین C موضوع بیشتر نامه های هشدار دهنده FDA ایالات متحده نسبت به هر عنصر دیگر برای پیشگیری و/یا درمان COVID-19 بود.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

نانوذرات کیتوسان: ریختن نور در سمیت ایمنی و هموسی

نانوذرات (NPs) نقش مهمی در زمینه تحویل دارو داشتند. با وجود تعدادی از مطالعات از جمله NPs در حال رشد در طول سال گذشته, عوارض جانبی خود را بر روی سیستم ایمنی بدن اغلب نادیده گرفته و یا حذف. یکی از پلیمرهای مورد مطالعه در زمینه سیستم تحویل دارویی مبتنی بر نانو ، کیتوزان (Chitosan) است. در ادبیات علمی اگر چه خواص فیزیکوشیمیایی [وزن مولکولی (MW) و یا deacetylation درجه (DDA)] از کیتوزان اندوتوکسین آلودگی و مناسب تست کنترل ها به ندرت گزارش می توانید آنها را به شدت تحت تاثیر قرار immunotoxicity نتایج. کار حاضر با هدف مطالعه سمیت ایمنی NPs تولید شده با پلیمرهای مختلف Dda و MW Chit و تعیین آن در برابر پلیمر انجام شد. چیت نانوذرات بر اساس ژل کردن یونی چیت با تریپلیفسفات سدیم (TPP) تهیه شد. این روش اجازه تولید دو NPs مختلف: دخترک 80% NPs (80% DDA) و دخترک 93% NPs (93% DDA). به طور کلی ، ما کاهش بیشتری در زنده ماندن سلول های ناشی از Nps دخترک از پلیمرهای دخترک مربوطه زمانی که در شرایط آزمایشگاهی با استفاده از مونوسیت خون محیطی انسان (PBMCs) و یا خط سلولی خام 264.7 آزمایش پیدا شده است. علاوه بر این, چیت 80% NPs تر بودند سایتوتوکسیک برای PBMCs افزایش گونه های اکسیژن فعال (ROS) تولید (فوق 156 µg/mL) در RAW 264.7 خط تلفن و با دخالت های ذاتی مسیر انعقادی (در 1 میلی گرم/میلی لیتر) در مقایسه با زمانی که به دخترک 93% NPs. از سوی دیگر ، تنها دخترک 93% تجمع پلاکت ناشی از NPs (در 2 میلی گرم/میلی لیتر). اگرچه پلیمرهای Np و پلیمرهای Chit تولید نیتریک اکسید (NO) را در سلول های خام 264.7 تحریک نکردند، اما باعث کاهش لیپوپلی ساکارید (LPS) شد-هیچ تولیدی در تمام غلظت های آزمایش شده ایجاد نشد. هیچکدام از NPs و پلیمرهای Chit باعث همولیز و Pbmcهای القا شده برای ترشح سیتوکینهای tnf-α و il-6 نشدند. از نتایج به دست آمده نتیجه گرفتیم که DDA پلیمر Chit و اندازه Chit NPs بر نتایج سمیت ایمنی in vitro تاثیر می گذارد. به عنوان NPs بیشتر سایتوتوکسیک از مربوطه پلیمرها یکی باید مراقب باشید در برون یابی روند از پلیمر به NPs و در مقایسه میان سیستم های تحویل آماده مختلف DDA chitosans.

See the source image

مقدمه
مطالعات نشان داده است که نانوذرات (NPs) می توانند با اجزای مختلف سیستم ایمنی ارتباط برقرار کنند و منجر به سرکوب ایمنی و تحریک ایمنی شوند (Dobrovolskaia و McNeil ، 2007). اگر چه این تعاملات می تواند هدفمند و مطلوب در افزایش اثربخشی واکسن, سرطان, ایمونوتراپی یا immunotherapies برای بیماری های خود ایمنی آنها نیز می تواند غیر منتظره و نامطلوب باعث واکنش های افزایش حساسیت آنافیلاکسی, coagulopathies و دفاع بدن کاهش (Dobrovolskaia و McNeil, 2007).

کیتوزان (Chitosan) نام مشترک داده شده به یک خانواده از پلیمرهای پلی ساکارید طبیعی به دست آمده از deacetylation کیتین است. Chit یک پلیمر کاتیونی است که غیر سمی ، زیست تخریب پذیر و زیست سازگار است و بنابراین در تحقیقات نانو زیست پزشکی (علی و احمد ، 2018) مورد بررسی قرار گرفته است. دخترک صادر شده است FDA به طور کلی به رسمیت شناخته شده به عنوان امن (GRAS) طراحی (GRN n° 73, 170, 397 و 443) و به طور گسترده ای مورد استفاده در مکمل های غذایی (ایالات متحده FDA 2019a) و همچنین در دستگاه های پزشکی مانند زخم پانسمان و ژل (ایالات متحده FDA 2019b). Chit برای خواص مخاط آن و توانایی آن برای تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن شناخته شده است که از ارزش بررسی Chit NPs به عنوان adjuvants واکسن پشتیبانی می کند (Dedloff et al., 2019). برای این منظور ، مدت طولانی است که توسط گروه با آنتی ژن های مختلف ، مانند آنتی ژن سطح هپاتیت B (HBsAg) (بورژ و همکاران استفاده می شود., 2008; Lebre و همکاران., 2016; عیسی و همکاران., 2017, 2018; Soares و همکاران., 2018a, ب; بنتو و همکاران., 2019), آنتی ژن محافظ (PA) از سیاه زخم (بنتو و همکاران., 2015) یا آنتی ژن از شیستوزوما مانسونی (اولیویرا و همکاران., 2012). با این اوصاف, در ادبیات, دخترک NPs نیز به عنوان سیستم های تحویل مواد مخدر مورد آزمایش قرار, بدون در نظر گرفتن فعالیت ایمونومدولاتور آن. نمونه ای از این وضعیت مطالعات متعدد با یگدیگر انسولین به ذرات کیتوزان است (آل Rubeaan و همکاران., 2016). علاوه بر این ، اگر چه مطالعات متعددی در مورد سمیت Np در شرایط آزمایشگاهی وجود دارد ، اکثر آنها اختلال در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن (سمیت ایمنی) را ارزیابی نمی کنند. از آنهایی که انجام, نتایج غالبا متناقض هستند. این تناقضات و ابهام ممکن است به دلیل تفاوت در پلیمرهای دخترک استفاده می شود و یا در روش آزمایشگاهی, یعنی مدل سلولی, غلظت NP و دوره کمون. علاوه بر این مشاهده شده است که بسیاری از مطالعات به درستی مشخص و یا حداقل گزارش نیست هر دو پلیمر و مشتق NPs و نه استفاده یا گزارش کنترل کافی به صفحه نمایش NP تداخل و یا نظارت بر حضور اندوتوکسین آلودگی (عیسی et al., 2019). به طور مشخص ، در زمینه طراحی ایمن (Sbd) NPs پلیمری جدید برای تحویل مواد مخدر ، لازم است به نتایج قاطعانه ای از سمیت ایمنی و هموکامپیایی ، به دست آمده با nps پلیمری به درستی مشخص شود.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b0%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%a9%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86/

frontiersin.org/articles/10.3389/fbioe.2020.00100/full

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

است تری اتیلن گلیکول امن برای پوست?
تریتیلن گلیکول ، اگر در همه ، حداقل تحریک کننده به پوست و چشم است. در انسان ، تری اتیلن گلیکول اثرات حساس کننده پوست ندارد.


پروپیلن گلیکول humectant ، که بدان معنی است که یک عنصر است که به لوازم آرایشی برای افزایش رطوبت در پوست و مو اضافه شده است. ... اگر این مولکول ها سموم پوست مانند آلاینده ها و یا مواد شیمیایی خشن ، آنها می تواند مانع چربی آسیب برساند و باعث سوزش پوست.


چه محصولاتی حاوی تری اتیلن گلیکول است ؟ 
پلی اتیلن گلیکول پلیمرهای مورد استفاده در طیف گسترده ای از محصولات از جمله محصولات خانگی, تراش, محصولات مراقبت از پوست محصولات پوست, محصولات پاک کننده, شامپو مو, صمغ و اسپری. حقایق علمی: پلی اتیلن گلیکول پلیمرهای اتیلن گلیکول هستند.


پروپیلن گلیکول بر روی پوست مضر است ؟ 
اگرچه پروپیلن گلیکول نسبتا امن برای استفاده است ، مناطق چند از بدن خود را با شرایط پوستی ممکن است بیشتر تحت تاثیر قرار با توجه به استفاده از این ماده. استفاده از پروپیلن گلیکول بر روی پوست تحریک شده ممکن است باعث آسیب شود. بنابراین ، قبل از درخواست با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر مشکلات پوستی دارید.۱

See the source image
چرا رایحه بد برای پوست?
وحشی و زیرک این مولکولهای عطر را ویران می تواند بر روی پوست خود را با ایجاد درماتیت تماسی به طور جدی قرمز و بثورات خارش دار و یا سایر واکنش های آلرژیک مانند سردرد و یا آسم. با توجه به آکادمی آمریکایی پوست (AAD) ، عطر بزرگترین علت درماتیت تماس با لوازم آرایشی و بهداشتی است.


است تری اتیلن خوب برای پوست?
تری اتیلن گلیکول یک عنصر عطر و ویسکوزیته کاهش عامل در فرمولاسیون لوازم آرایشی و بهداشتی ، با حداکثر غلظت استفاده از 0.08 ٪ در محصولات پاک کننده پوست است. ... تریتیلن گلیکول به پوست خرگوش تحریک کننده نبود و تنها آسیب کمتری به چشم ایجاد کرد.


است دیپروپیلن گلیکول خوب برای پوست?
این CIR متخصص پنل ارزیابی علمی داده و به این نتیجه رسیدند که بوتیلن گلیکول Hexylene گلیکول Ethoxydiglycol و Dipropylene گلیکول امن برای استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d8%b1%da%a9/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰


موارد احتیاطی موارد مهم

فنل برای چه استفاده می شود؟
فنل ها ترکیباتی هستند که در موادی که در آزمایشگاه و سایر محصولات استفاده می شوند یافت می شوند.
فنل ها ترکیباتی هستند که در موادی که در آزمایشگاه و سایر محصولات استفاده می شوند یافت می شوند.
فنل یک حلال شیمیایی پرکاربرد است که در مکان های مختلفی از جمله آزمایشگاه های شیمی ، زیست شناسی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. نسبت به سلولهای زنده بسیار سمی است. فنل به راحتی از طریق پوست سالم جذب می شود. ضروری است که کاربران فنول از خصوصیات آن آگاهی یابند و مراحل صحیح دست زدن را بدانند. آموزش صحیح استفاده از فنل و تجهیزات محافظت شخصی مانند پیش بند و ساییدگی چشم هنگام دست زدن به فنل توصیه می شود. فنل ها به طور گسترده ای در محصولات خانگی و به عنوان واسطه برای سنتز صنعتی استفاده می شوند.

See the source image

موارد استفاده شامل

از فنل ها در درمان های بدون نسخه برای گلودرد (غلظت 1.4٪) استفاده می شود.
فنل در بسیاری از محصولات مصرفی که بلعیده می شوند ، مالیده می شوند یا به قسمت های مختلف بدن اضافه می شوند ، وجود دارد. این موارد شامل پمادها ، قطره گوش و بینی ، لوسیون های دردناک ، دهان شویه ها ، غرغره ، قطره دندان درد ، مالش های ضد درد ، لوزی های حلق و لوسیون های ضد عفونی کننده است.
قبل از انجام هر روشی از فنل به طور سنتی برای عقیم سازی نواحی جراحی استفاده می شده است.
مقادیر کمی فنل در آب به بافت عصبی تزریق شده است تا درد ناشی از برخی اختلالات عصبی کاهش یابد.
در صورت تماس با پوست ، فنول لایه های خارجی پوست را از بین می برد. برای از بین بردن زگیل ها و درمان سایر لکه های پوستی و ناراحتی ها ، گاهی مقدار کمی محلول غلیظ فنل روی پوست قرار می گیرد. محصولات حاوی فنل به عنوان لایه بردار شیمیایی برای از بین بردن ضایعات پوستی و درمان درد شدید استفاده می شود.
فنل در غلظت های کم به عنوان ضد عفونی کننده در پاک کننده های خانگی و دهانشویه استفاده می شود. فنلی که به عنوان داروی کشنده استفاده می شود (ماده شیمیایی سمی برای باکتری ها و قارچ ها از ویژگی های لجن های آبی) نوعی ضد عفونی کننده است.
بیشترین استفاده منفرد از فنل به عنوان واسطه در تولید رزین های فنلی است.
این ماده همچنین در تولید کاپرولاکتام (که در ساخت نایلون 6 و سایر الیاف مصنوعی استفاده می شود) و بیس فنول A (که در ساخت اپوکسی و سایر رزین ها استفاده می شود) استفاده می شود.
در آزمایشگاه های DNA در تکنیک های مولکولی استفاده می شود.

هنگام استفاده از فنل به عنوان محلول موضعی ، چه اقدامات احتیاطی باید انجام دهم؟
فنل بسیار سمی و خورنده است. می تواند از طریق پوست دست نخورده جذب شود. از آنجا که ممکن است در ابتدا اثرات بیهوشی داشته باشد ، فنل ممکن است باعث آسیب گسترده بافتی شود قبل از اینکه بیمار احساس درد کند. طبق دستور پزشک از محلول موضعی فنل استفاده کنید. تمام دستورالعمل ها را از نزدیک دنبال کنید.

از محلول موضعی فنل به صورت خوراکی استفاده نکنید. آن را از بینی و چشم دور نگه دارید (ممکن است بسوزد). در صورت تماس چشمی ، درد و قرمزی شدید وجود خواهد داشت. چشم آسیب دیده را با مقادیر زیادی آب روان و بلافاصله به بیمارستان منتقل کنید.
دستان خود را با آب فراوان قبل و بعد از فنل های هندلین بشویید.
قبل از استفاده ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که منطقه را به خوبی خشک کنید.
یک لایه نازک روی پوست آسیب دیده قرار دهید و به آرامی مالش دهید.
از پوشش (باند ، پانسمان و آرایش) استفاده نکنید ، مگر اینکه توسط پزشک پاک شود.

حقایق مهمی که فرد باید در مورد فنل بداند چیست؟
فنل (همچنین به عنوان اسید کربولیک شناخته می شود) یک ترکیب آلی معطر است که معمولاً به شکل بلورهای بی رنگ یا سفید است. دارای بوی شیرین و طعم سوزش شدیدی است. فنل بخشی از قطران ذغال است و در طی تجزیه طبیعی مواد آلی تشکیل می شود.

همچنین از فنل در مواد آرایشی ، رنگ ، جلا ، چسب ، لاک ، لاک و محلول استفاده می شود.
فنل در محیط بیشتر نتیجه فعالیت انسان است و بیشتر آن در هوا است.
قرار گرفتن در معرض سطح پایین ناشی از استفاده صحیح از محصولاتی که حاوی فنل هستند ، هیچ اثر سو ad بر سلامتی نخواهد داشت. قرار گرفتن در معرض غلظت های بالا می تواند اثرات جدی بر سلامتی داشته باشد.
غلظت زیاد ممکن است باعث تحریک ، سوختگی و تغییر رنگ پوست ، دهان ، گلو ، چشم ها و مجاری هوایی شود.
از آنجا که فنل بی حس کننده است ، ممکن است بلافاصله سوختگی متوجه نشود. این ممکن است منجر به حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال ، ضربان قلب سریع و تعریق شود.
بدنبال قرار گرفتن در معرض غلظت زیاد ، افراد ممکن است از خواب آلودگی ، مشکلات تنفسی و مشکلات قلبی شکایت کنند.
در موارد شدید ، آسیب ریه و کلیه می تواند رخ دهد.
در محصولات مصرفی تا 2.5 درصد و صابون ها و شامپوها تا 1 درصد مجاز است.
همچنین ممکن است در گوشت دودی و محصولات ماهی و به عنوان بخشی از طعم دهنده های دودی یافت شود.
این یک ماده احتمالی سرطانزا است.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%81%d9%86%d9%88%d9%84/

https://www.medicinenet.com/what_is_phenol_used_for/article.htm

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

Nanozeolites: سنتز ، خواص ، برنامه های کاربردی

این بررسی بر روی سنتز ، مکانیسم تبلور و استفاده از زئولیت های کلوئیدی تمرکز دارد. فرمولاسیون های سنتز و ویژگی های ساختارهای مختلف زئولیت تهیه شده در فرم نانو خلاصه می شوند. توجه ویژه به زئولیت هایی که به عنوان تعلیق کلوئیدی پایدار تهیه می شوند ، پرداخت می شود.

زئولیت های نانوکریستالی شامل نانومواد قابل قبول توسط مناطق شیشه ای کوچکتر از 100 نانومتر هستند که دارای سطح متفاوتی هستند ، از جمله واکنش پذیری پوشش داخلی. زئولیت های نانوکریستال، بنابراین در حالی که silica lite ، ZSM-5 ، از جمله A ، Y ، نیز به طور عمده توسط پراش اشعه ایکس فیلم ، از جمله میکروسکوپ ذرات شناسایی شده است.

 

زئولیت نانوکریستالی بیشتر به عنوان ساخت قطعات به بزرگتر ، کم ترکیب زئولیت توسط فلز محصور شده و یا کلاس های طبیعی به کار بود. ویژگی های پوشش زئولیت های نانوکریستالی و ترکیبات کم زئولیت خیاطی برای عملکرد سازمان های خارج از sialon دریافت کرد.

See the source image

استفاده های دیگر از نانوزیولیت ها برای تهیه مواد کاربردی، برای سنتز سیلیس های مزوپور از ثبات هیدروترمال بهبود یافته ، و به عنوان دانه برای سنتز زئولیت نشان داده شده است. کاربردهای نوظهور نانوزئولیت ها در سنجش ، اپتوالکترونیک و پزشکی موضوع دیگری در این بررسی است.


ساختار بلورین از این زئولیت ها مجاز به عبور از طریق مولکول های کوچکتر از قطر منافذ مانند جیوه و جذب آنها را به عنوان آنها عبور در حالی که آنها از هم جدا نیست مولکول های بزرگتر مانند کلسیم و پتاسیم است. شماتیک ساختار شکل زئولیت را نشان می دهد.
 

 

منبع:

https://www.springerprofessional.de/en/nanozeolites-synthesized-properties-applications/16757392

https://bismoot.com/blog/%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b2%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

Nanozeolites: سنتز ، خواص ، برنامه های کاربردی

این بررسی بر روی سنتز ، مکانیسم تبلور و استفاده از زئولیت های کلوئیدی تمرکز دارد. فرمولاسیون های سنتز و ویژگی های ساختارهای مختلف زئولیت تهیه شده در فرم نانو خلاصه می شوند. توجه ویژه به زئولیت هایی که به عنوان تعلیق کلوئیدی پایدار تهیه می شوند ، پرداخت می شود.

زئولیت های نانوکریستالی شامل نانومواد قابل قبول توسط مناطق شیشه ای کوچکتر از 100 نانومتر هستند که دارای سطح متفاوتی هستند ، از جمله واکنش پذیری پوشش داخلی. زئولیت های نانوکریستال، بنابراین در حالی که silica lite ، ZSM-5 ، از جمله A ، Y ، نیز به طور عمده توسط پراش اشعه ایکس فیلم ، از جمله میکروسکوپ ذرات شناسایی شده است.

 

زئولیت نانوکریستالی بیشتر به عنوان ساخت قطعات به بزرگتر ، کم ترکیب زئولیت توسط فلز محصور شده و یا کلاس های طبیعی به کار بود. ویژگی های پوشش زئولیت های نانوکریستالی و ترکیبات کم زئولیت خیاطی برای عملکرد سازمان های خارج از sialon دریافت کرد.

See the source image

استفاده های دیگر از نانوزیولیت ها برای تهیه مواد کاربردی، برای سنتز سیلیس های مزوپور از ثبات هیدروترمال بهبود یافته ، و به عنوان دانه برای سنتز زئولیت نشان داده شده است. کاربردهای نوظهور نانوزئولیت ها در سنجش ، اپتوالکترونیک و پزشکی موضوع دیگری در این بررسی است.


ساختار بلورین از این زئولیت ها مجاز به عبور از طریق مولکول های کوچکتر از قطر منافذ مانند جیوه و جذب آنها را به عنوان آنها عبور در حالی که آنها از هم جدا نیست مولکول های بزرگتر مانند کلسیم و پتاسیم است. شماتیک ساختار شکل زئولیت را نشان می دهد.
 

 

منبع:

https://www.springerprofessional.de/en/nanozeolites-synthesized-properties-applications/16757392

https://bismoot.com/blog/%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b2%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

تکنولوژی اسید استیک است که شاید متنوع ترین از همه عمده مواد شیمیایی آلی صنعتی. هیچ ماده شیمیایی حجم زیادی دیگر می توانید مواد خام متنوع و روش های تولید اسید استیک می ادعا. با این حال ، کربنیلاسیون متانول تبدیل شده است غالب تکنولوژی تولید اسید استیک ، حسابداری برای بیش از 65 ٪ از ظرفیت جهانی است.

اولین مسیر تولید اسید استیک تخمیر هوازی اتانول بود. اتانول کاتالیزوری dehydrogenated یا اکسیده به استالدئید که به نوبه خود به اسید استیک اکسیده است. در حالی که این تکنولوژی قدیمی است ، در سال 2001 Perkebunan Nusantara X یک کارخانه اسید استیک مبتنی بر ملاس 30,000 در جاکارتا ، اندونزی ساخته شده است. علاوه بر این ، Celanese اعلام کرد که در حال بررسی یک مسیر biocatalytic به اسید استیک در همکاری با Diversa است.

See the source image

کربنیلاسیون متانول

در 1913 ، BASF کشف کرد که متانول می تواند به اسید استیک کربنیله شود. BASF اولین کارخانه کربنیلاسیون متانول خود را در 1960 با استفاده از یدید کبالت به عنوان یک کاتالیزور آغاز کرد. سنتز در حدود 250 درجه سانتیگراد و در فشار تا 10 000 psi صورت گرفت.

در 1970s ، مونسانتو سیستم کاتالیزور رودیوم/یدید را برای کربنیلاسیون متانول توسعه داد. که در 1986, مالکیت تکنولوژی مونسانتو توسط BP مواد شیمیایی به دست آورد, که بیشتر توسعه یافته روند. روند کربنیلاسیون متانول کاتالیزور رودیوم بسیار انتخابی است و تحت فشار واکنش خفیف (حدود 500 psi) عمل می کند.

در سال 1996 ، BP جزئیات پیشرفت جدیدی را در تکنولوژی کربنیلاسیون متانول برای اسید استیک اعلام کرد و هزینه های تولید را به طور قابل توجهی کاهش داد. فرایند Cativa با استفاده از یک سیستم کاتالیزور بر اساس ایریدیوم ، در رابطه با چند مروج رمان ، مانند رنیم، روتنیم و اوسمیوم.

این ایریدیوم کاتالیست سیستم بالاتر فعالیت در مقایسه با ردیوم فرایند تولید محصولات جانبی کمتری است و قادر به کار در کاهش سطح آب (کمتر از 5% برای Cativa در مقابل 14-15 ٪ با مونسانتو روند). همه این عوامل ترکیب اجازه می دهد تا گیاهان برای افزایش ظرفیت خود را در هزینه سرمایه نسبتا پایین.

در 1980s ، Celanese تکنولوژی اختصاصی AO Plus (Optimisation Plus) خود را توسعه داد ، که به طور قابل توجهی روند مونسانتو را بهبود می بخشد. AO به علاوه فن آوری به دست آمده در بخش افزایش رادیوم کاتالیست ثبات با اضافه کردن مواد معدنی و یدید (در درجه اول لیتیم یدید) در غلظت های بالا اجازه کاهش چشمگیر در آب غلظت (تقریبا 4-5% آب) در راکتور در حالی که حفظ یک carbonylation رای دادن. این پس از آن کاهش می دهد هزینه های جدایی درگیر.

توسعه فرآیند در کربنیلاسیون متانول هنوز ادامه دارد. Chiyoda به تازگی یک فرایند اسید استیک ، Acetica را توسعه داده است که از یک سیستم کاتالیزور پشتیبانی شده ناهمگن و یک راکتور ستون حباب استفاده می کند. گزارش شده است که سیستم کاتالیزور پشتیبانی شده منجر به بهره high بالا ، بهبود مدیریت رودیوم و تولید عملکرد اسید استیک بیش از 99 ٪ از متانول می شود.

فرآیند استیکا را می توان در مقدار کم آب در محدوده 3-8 wt ٪ از مایع راکتور عمل کرد. راکتور دارای غلظت یدید هیدروژن کم و پس از آن یک محیط کمتر خورنده. استفاده از راکتور ستون حباب حذف نیاز به مهر و موم فشار بالا مورد نیاز با راکتورهای مخزن هم زده. این قابلیت اجازه می دهد تا استفاده از مونوکسید کربن خلوص کم از فشار عملیاتی می تواند افزایش یابد (تا 900 psi) برای حفظ مطلوب مونوکسید کربن فشار جزئی.

اکسیداسیون اتیلن

مایع فاز اکسیداسیون استالدهید (با استفاده از هوا یا اکسیژن) در حضور منگنز استات کبالت استات یا مس استات است که هنوز هم مورد استفاده قرار گیرد به ویژه در اروپا است. این مسیر به تولید اسید استیک به طور کلی از استالدئید به عنوان یک واسطه از طریق اکسیداسیون اتیلن (فرآیند واکر) استفاده می کند.

Showa Denko یک مرحله یک مرحله بخار را برای تولید اسید استیک با اکسیداسیون مستقیم اتیلن توسعه داده است. با توجه به هزینه های نسبتا کاهش سرمایه مورد نیاز ، فرآیند مبتنی بر اتیلن Showa Denko ادعا می شود که برای 50 000-100 000 تن/سال گیاهان اسید استیک مقرون به صرفه است.

فرآیند Showa Denko بر اساس یک کاتالیزور مبتنی بر پالادیوم پشتیبانی شده حاوی سه جزء است. واکنش می گیرد در یک راکتور تخت ثابت در 150-160oC. انتخاب به اسید استیک بیش از 86% اعتقاد بر این است.

اکسیداسیون آلکان

اکسیداسیون n-بوتان و نفتا نور (که حاوی هیدروکربن های کم جوش ، به ویژه پنتان و هگزانها است) در 160-200oC انجام می شود. اکسیداسیون می تواند به صورت کاتالیزوری انجام شود ، معمولا در حضور کبالت یا منگنز یا غیر کاتالیزوری.

محصولات اصلی اسید استیک و methylethylketone هستند. با این حال ، سایر محصولات آلی مانند اتانول ، متانول ، فرمیک ، پروپیونیک و اسید بوتیریک نیز تولید می شوند. بعید است که هر گیاه اسید استیک جدید با استفاده از اکسیداسیون آلکان غیر انتخابی خواهد شد در آینده ساخته شده است.

در سال 2001 ، Sabic قصد خود را برای ساخت 30 ، 000 تن در سال اسید استیک کارخانه نیمه آثار بر اساس یک فرایند اکسیداسیون کاتالیزوری اختصاصی اعلام کرد. با توجه به شرکت Sabic اختراعات ethane است oxidised یا اکسیژن خالص یا هوا در درجه حرارت های مختلف از 150-450oC و در فشار اعم از 15-750 psi به فرم اسید استیک.

سیستم کاتالیست Sabic جدید ، که ترکیبی از اکسیدهای mo ، V ، Nb و Pd است ، اجازه می دهد تا انتخابی به اسید استیک به عنوان بالا به عنوان 71٪. ترکیب این تکنولوژی با اتان کم هزینه ممکن است منجر به اقتصاد تولید رقابتی با تکنولوژی کربنیلاسیون متانول شود.

منبع:

https://bismoot.com/blog/

https://www.icis.com/explore/resources/news/2007/10/31/9074780/acetic-acid-production-and-manufacturing-process/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

رنگ کف بتن در مقابل پوشش اپوکسی
برخی از افراد تبادل شرایط پوشش اپوکسی و رنگ اپوکسی, اما این دو کاملا متفاوت هستند. اگر شما می خواهید برای ارتقاء کف گاراژ خود را, و یا برخی از سطح بتن دیگر با استفاده از اپوکسی, مهم است که به درک آنچه تفاوت این دو. این اجازه می دهد تا شما را به تصمیم گیری درست برای زیبایی مورد نظر خود را.

SunEpoxy Sundek پوشش اپوکسی Sunepoxy Sundek پوشش اپوکسی
اپوکسی رنگ متفاوت از پوشش اپوکسی است ؟ 
یک تفاوت بین دو اپوکسی است که پوشش درمان, در حالی که رنگ خشک. علاوه بر این زمانی که 100 درصد جامد اپوکسی پوشش استفاده می شود سطح می شود سخت و با دوام ساخت آن را بسیار مقاوم در برابر چیزهایی مانند مواد شیمیایی, خراش, تاثیر روغن و چربی و لکه ها.

بسیاری از تفاوت های اضافی در نظر گرفتن وجود دارد. به عنوان مثال ، پوشش های اپوکسی شامل دو ماده جزء ، سخت کننده پلی آمین و رزین اپوکسی است. قبل از پوشش اعمال می شود ، یک پیمانکار حرفه ای و یا نصب اول باید دو جزء مخلوط ، بر خلاف رنگ است که یک بخش ، آماده استفاده است.

See the source image

رنگ اپوکسی چیست؟
به طور معمول رنگ اپوکسی ساخته شده از لاتکس اکریلیک اگر چه بسته به نوع محصول مقدار کمی از اپوکسی ممکن است اضافه شده به فرمول. هنگامی که اپوکسی موجود است, رنگ در واقع به سطح بتن پایبند بهتر و سطح با دوام تر. هنگامی که اپوکسی به فرمول اضافه نمی, رنگ در نهایت پوست و کرک خواهد, به خصوص در مناطق ترافیک بالا. در حالی که پوشش اپوکسی نیست رنگ اپوکسی نیز به رنگ آمیزی است.

باید استفاده کنم رنگ و یا یک پوشش?
پوشش اپوکسی بهترین انتخاب برای کفپوش با کارایی بالا است. پوشش ارائه دوام طولانی مدت در گاراژ ، جایی که آنها را مجبور به ایستادن به لاستیک گرم ، نشت نفت و بیشتر. آنها همچنین برای طبقه های صنعتی ، انبارها ، اتاق های قفل و دیگر فضاهای پر ترافیک مناسب هستند. به علاوه ، اپوکسی ها می توانند به روش های مختلفی برای به دست آوردن یک پایان جذاب سفارشی شوند.

اتمام این منابع و دانلود برای دیدن آنچه که ممکن است با پوشش اپوکسی:

بروشور
نمودار رنگ استاندارد
نمودار رنگ چند رنگی SunChip
نمودار رنگ جامد SunChip
نمودار رنگ SunFlek
نمودار رنگ SunMetal
رنگ خوب است اگر شما به دنبال یک راه حل سریع ، مقرون به صرفه و آسان است که نیازی به سوء استفاده زیادی ندارد.

تفاوت نصب و راه اندازی
در حالی که انجام آن yourselfers اغلب استفاده از رنگ ، پوشش های اپوکسی نیاز به ظرافت حرفه ای. حتی هنگام استفاده از محصولات برتر مانند SunEpoxy 54 یا SunEpoxy 100 ، پوشش های اپوکسی همیشه باید توسط یک حرفه ای استفاده شود.

برای هر دو پوشش اپوکسی و رنگ اپوکسی ، سطح بتن ابتدا باید کاملا تمیز و آماده شود. سپس ، هر زمینه با آسیب باید تعمیر شود. فرایند استفاده از پوشش های اپوکسی با تمیز کردن سطح و انجام آزمایش رطوبت آغاز می شود. از آنجا ، نصب کننده منافذ سطحی را برای ایجاد یک پیوند بهتر با اجازه دادن به پوشش از طریق نفوذ می کند.

با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص ، مانند غلطک و روبها ، نصب و سپس پوشش اعمال می شود. برای اعمال رنگ اپوکسی ، محصول باز می شود و سپس نورد یا اسپری می شود. در مقایسه دو فرآیند نرم افزار, شما می توانید ببینید که چرا استخدام یک پیمانکار حرفه ای ضروری است. یک شباهت به اشتراک گذاشته شده توسط پوشش های اپوکسی و رنگ های اپوکسی است که روند درخواست شامل دو تا سه کت.

پوشش های اپوکسی رنگ نیست, اما در عوض, قوی, با دوام, و لایه های طولانی مدت حفاظت. این پوشش ها مقاوم در برابر لغزش ، همه کاره و زیبایی است. نه تنها می تواند شما را از طیف گسترده ای از رنگ را انتخاب کنید ، اما شما همچنین باید این گزینه برای اضافه کردن رنگ های زیبا ، و یا تکه های فلزی.

منبع:

https://www.sundek.com/difference-epoxy-coatings-epoxy-paint/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

نحوه رسیدگی به فرد مسموم با هیدروکسید پتاسیم
 

هنگامی که ساخت صابون از ابتدا ، یک چیز شما فقط نمی تواند اجتناب از وجود دارد: اب قلیایی. بدون اب قلیایی, صابون خود را فقط صابون نیست! کار با اب قلیایی ممکن است به نظر می رسد دلهره آور در ابتدا, اما اگر شما یاد بگیرند مناسب تکنیک دست زدن به اقدامات احتیاطی و دنبال پایه دستورالعمل های ایمنی وجود دارد هیچ دلیلی برای ترس از آن است. شما ممکن است آشنا با سدیم هیدروکسید استفاده شده است که به جامد فرایند سرد و صابون اما امروز ما پوشش هیدروکسید پتاسیم استفاده شده است که به طور انحصاری در صابون مایع.  اگر چه قوانین کار با هیدروکسید پتاسیم مشابه کار با هیدروکسید سدیم است ، مهم است که تفاوت ها را درک و تشخیص دهیم. به علاوه, آن را همیشه خوب به یک یادآوری ایمنی اب قلیایی عمومی! برای کسب اطلاعات بیشتر در ایمنی کلی اب قلیایی, چک کردن این پست وبلاگ.

هیدروکسید پتاسیم نوع اب قلیایی به طور خاص استفاده می شود تا صابون مایع است. این نیز به عنوان پتاس شناخته شده, اب قلیایی و یا حتی کوه. این ماده شیمیایی است که باعث صابون سازی چربی ها و روغن ها برای ایجاد صابون مایع می شود. حتی اگر ساخت صابون مایع متفاوت از ساخت نوار صابون آن را هنوز هم مهم و حیاتی است که شما با استفاده از مقدار صحیح از اب قلیایی در دستور العمل خود را. ماشین حساب اب قلیایی ما باعث می شود این آسان و اجازه می دهد تا شما را به انتخاب صابون مایع به عنوان یک گزینه.

هیدروکسید پتاسیم هیدروسکوپی است (به این معنی که رطوبت را جذب می کند) ، بنابراین مطمئن شوید که آن را در یک ظرف مهر و موم شده در یک محل خشک و خنک نگه دارید. اگر شما آن را در یک ظرف باز برای حتی یک روز ترک کنید ، می توانید رطوبت کافی را جذب کنید تا وزن خود را به اندازه کافی برای خراب کردن یک دستور غذا بکشید.  اگر آن را برای مدت زمان طولانی ترک کنید ، می توانید رطوبت کافی را از هوا در اتاق جذب کنید تا کاملا مایع شود. هنگامی که دست زدن به هیدروکسید پتاسیم, آن ملاحظات ایمنی همان شما را با هیدروکسید سدیم را. این مواد خطرناک است, و در مورد شیوه های دست زدن به امن تحصیل کلیدی است که دست زدن به هیدروکسید پتاسیم. همانطور که با هر نوع دیگری از اب قلیایی, هیدروکسید پتاسیم برخی از دود منتشر می کنند, بنابراین مطمئن شوید که به صابون در یک منطقه به خوبی تهویه می شود.

همیشه اب قلیایی خود را به آب خود را اضافه کنید, و هرگز راه دیگری در اطراف. اضافه کردن آب به اب قلیایی می تواند باعث واکنش آتشفشان مانند. بر خلاف هیدروکسید سدیم, هیدروکسید پتاسیم در واکنش با آب باعث می شود یک ترق و تروق ضعف و یا ناله صدا — یک نسخه تا حدودی ظریف از اضافه کردن شیر به برنج krispies غلات.

هنگام کار با آب اب قلیایی, پوشیدن عینک است که محافظت از چشم خود را از همه طرف به دلیل سوختگی قلیایی می تواند باعث کوری. اگر شما پوشیدن عینک فروشگاه سخت افزار محلی خود را برای عینک که به اندازه کافی بزرگ به جا بیش از آنها را بررسی کنید. همیشه پیش بند و دستکش می پوشند. دستکش ظرف لاستیکی بزرگ هستند ، اما اگر آنها بیش از حد بزرگ شما می توانید دستکش لاتکس نازک تر استفاده کنید.  جفت دستکش خود را با آستین بلند به دلیل پوست کمتر در معرض شما, بهتر. در نهایت ، استفاده از حرارت ظرف امن برای نگه داشتن آب اب قلیایی خود را و استفاده از سیلیکون یا فولاد ضد زنگ ابزار به هم بزنید (بدون چوب). هرگز از هر ابزار یا کاسه حاوی آلومینیوم استفاده نکنید زیرا گازهای هیدروژن بسیار قابل اشتعال ایجاد می کنند. به یاد داشته باشید که زمانی که پتاسیم هیدروکسید با آب مخلوط آن را به تولید یک واکنش است که گرم آب قابل ملاحظه ای آن را همه مهم تر به مخلوط اب قلیایی در یک ظرف امن است.

هرگز ترک آب اب قلیایی (یا اب قلیایی) بی مراقب و یا در جایی که کودکان یا حیوانات خانگی ممکن است در تماس با آن آمده است. تنها چند ثانیه طول می کشد برای یک حادثه اتفاق می افتد! اگر شما نیاز به ترک اب قلیایی تنهایی به هر دلیل پوشش ظرف را با یک قطعه پلاستیکی قرار دادن و استفاده از یادداشت های چسبنده به وضوح برچسب آن را به عنوان یک خطر.

See the source image

اگر یک تصادف وجود دارد:

اگر بلعیده: دهان را با آب بشویید و یک یا دو کلاس آب بنوشید. استفراغ را القا نکنید! بلافاصله توجه پزشکی یا مرکز کنترل سم خود را در 1-800-222-1222 تماس بگیرید.

اگر در چشم: بلافاصله چشم با آب خیط و پیت کردن. حذف هر گونه لنزهای تماسی و همچنان خیط و پیت کردن چشم با آب برای حداقل 20 دقیقه. بلافاصله توجه پزشکی یا مرکز کنترل سم خود را در 1-800-222-1222 تماس بگیرید.

اب قلیایی آب بر روی پوست: پاک کردن راه حل از پوست و حذف هر گونه لباس های آلوده. خیط و پیت کردن پوست با مقدار زیادی آب برای حداقل 15 دقیقه و سپس کاملا با آب و صابون بشویید. با یک پزشک تماس بگیرید یا با مرکز کنترل سم  تماس بگیرید.

صابون خام بر روی پوست: حتی پس از آن با روغن مخلوط شده است ، اب قلیایی هنوز هم می تواند خطرناک باشد. اگر پوست در معرض تماس با خمیر صابون خام می آید ، خیط و پیت کردن با آب برای 5 دقیقه و سپس کاملا با آب و صابون بشویید.

درست مثل هر ابزار ، هیدروکسید پتاسیم را می توان با خیال راحت و با دقت مورد استفاده برای ایجاد صابون مایع فوق العاده برای استفاده شخصی و یا کسب و کار. استفاده از آن مسئولانه.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%be%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/

https://www.soapqueen.com/bath-and-body-tutorials/tips-and-tricks/potassium-hydroxide-safety/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

گلیسیرین برای صورت و پوست شما خوب است ؟ 
مزایای گلیسیرین
چی شده؟
ممکن است سوزش پوست
عوارض جانبی
استفاده های دیگر
غذای آماده
با توجه به بررسی مواد آرایشی 2014 ، پشت آب و عطر ، گلیسیرین سومین عنصر اغلب گزارش شده در لوازم آرایشی است.

به رسمیت شناخته شده به عنوان یک عنصر اصلی در مرطوب کننده ها و لوسیون, خرید و استفاده از گلیسیرین در شکل خالص آن در حال رشد است در محبوبیت.

مطالعات نشان می دهد که گلیسیرین مثبت پوست خود را در تعدادی از راه های تاثیر می گذارد. نگه داشتن خواندن برای پیدا کردن چگونه.

گلیسیرین و پوست شما
ظاهر گلیسیرین در محصولات مراقبت از پوست به نظر می رسد ضروری است.

با توجه به منبع مورد مطالعه 2008 ، گلیسیرین می تواند:

هیدرات لایه بیرونی پوست (شاخی قشر)
بهبود عملکرد مانع پوست و خواص مکانیکی پوست
فراهم می کند که حفاظت در برابر محرک پوست
سرعت بخشیدن به فرآیندهای بهبود زخم
گلیسیرین چیست؟
گلیسیرین ، همچنین به عنوان گلیسرول شناخته می شود ، یک ترکیب طبیعی مشتق شده از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی است. این یک مایع روشن ، بی رنگ ، بی بو و شربتی با طعم شیرین است.

گلیسیرین است قبل از آرایش, یک نوع مرطوب کننده عامل است که نیش ترمزی میزند آب به لایه بیرونی پوست خود را از سطوح عمیق تر از پوست شما و درجه.

در محصولات مراقبت از پوست گلیسیرین معمولا با occlusives نوع دیگری از عامل مرطوب کننده به دام رطوبت است که آن را به پوست تساوی استفاده می شود.

با توجه به یک منبع مورد مطالعه 2016 ، گلیسیرین در مقایسه با بسیاری دیگر ، از جمله" موثرترین هامکتانت " است:

آلفا هیدروکسی اسید ، مانند اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک
اسید هیالورونیک
پروپیلن گلیکول و بوتیلن گلیکول
سوربیتول
اوره
منابع HEALTHLINE
تبدیل: حقوق صاحبان سهام سلامت
ما در حقوق صاحبان سهام سلامت باور-فرصت های برابر برای همه به زندگی سالم خود را. ما در حال روشن نابرابری های بهداشتی و ایجاد یک جهان سالم - برای همه.

گلیسیرین می تواند پوست من را تحریک کند ؟ 
به عنوان یک humectant ، گلیسیرین تساوی آب از نزدیکترین منبع. به خصوص در شرایط رطوبت پایین ، نزدیکترین منبع آب سطوح پایین تر پوست شما است. این می تواند پوست حتی به نقطه تاول اب چیزی را گرفتن.

به همین دلیل یک ایده خوب برای رقیق گلیسیرین خالص قبل از استفاده از آن بر روی صورت و پوست است.

بسیاری از طرفداران لوازم آرایشی طبیعی توصیه می کنند که گلیسیرین را با گلاب رقیق کنند ، زیرا گلاب پوست را هیدرات می کند و منافذ را بهبود می بخشد. منبع مورد مطالعه 2011 نشان داد که رز اثرات آنتی اکسیدانی مثبت بر روی پوست داشته است.

یک منبع مورد مطالعه اخیر نشان داد که ترکیبی از گلیسیرین ، اسید هیالورونیک و عصاره Centella asiatica عملکرد مانع پوست را تا 24 ساعت پس از استفاده بهبود می بخشد.

عوارض جانبی وجود دارد?
اگر چه به نظر نمی رسد بسیاری از عوارض جانبی گزارش شده ، گلیسیرین یک محصول طبیعی است ، بنابراین همیشه بالقوه برای یک واکنش آلرژیک وجود دارد.

اگر شما تجربه قرمزی, خارش, یا بثورات, توقف استفاده از محصول بلافاصله. به دنبال یک محصول جایگزین که حاوی گلیسیرین نیست و مطمئن باشید که برچسب ها را با دقت بخوانید.

خبرنامه سلامت
دریافت ایمیل سلامتی دو بار در هفته ما
برای الهام بخشیدن به شما برای ورزش و خوردن خوب ، ما به شما راهنمایی های بهداشتی و داستان های ما را ارسال می کنیم ، به علاوه باید اخبار را بخوانید.

کاربرد گلیسیرین برای پوست بسیار متنوع می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به Bismoot.com مراجعه نمایید.

استفاده های دیگر از گلیسیرین
علاوه بر اینکه یک humectant ، گلیسیرین به عنوان یک استفاده می شود:

ملین هیپراسموتیک (رسم آب به روده برای درمان یبوست)
خودرو برای آماده سازی دارویی متعدد
شیرین کننده عامل
عامل ضخیم شدن
نگهدارنده
گلیسیرین به طور کلی به عنوان امن توسط سازمان غذا و داروی شناخته شده است.

منبع:

https://www.healthline.com/health/glycerin-for-face#other-uses

  • biochemistry biochemistry