بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

موارد استفاده و داده های بازار اتیل استات
 

اتیل استات در انواع فرمولاسیون های پوششی مانند اپوکسی ، اوراتان ، سلولزی ، اکریلیک و وینیل استفاده می شود. برنامه های کاربردی برای این پوشش ها متعدد است از جمله مبلمان و وسایل چوبی ، تجهیزات کشاورزی ، ساختمان و معدن ، پالایش خودکار ، و نگهداری و مصارف دریایی. استفاده اصلی از اتیل استات روکش است. (منبع: Akzo)
اتیل استات به عنوان حلال جوهرها برای چاپ فلکسوگرافی و روتراگراور کاربرد دارد. به عنوان حلال استخراج در تولید داروها و مواد غذایی و به عنوان حلال حامل علف کش ها استفاده می شود. از محصول با خلوص بالا می توان به عنوان کاهش دهنده ویسکوزیته برای رزین های مورد استفاده در فرمولاسیون مقاوم در برابر عکس در صنعت الکترونیک استفاده کرد.

انتظار می رود تقاضای جهانی به دلیل تقاضای زیاد برای پوشش های سطحی و جایگزینی برای حلالهای محدود ، 3-4٪ در سال افزایش یابد. از نظر جغرافیایی ، بیشترین تقاضا در چین و آسیای جنوب شرقی خواهد بود در حالی که بازارهای توسعه یافته اروپای غربی و ایالات متحده نرخ رشد را در یا کمتر از تولید ناخالص داخلی خواهند دید.

در ایالات متحده ، رشد آینده 2٪ در سال تا سال 2009 پیش بینی شده است. بر اساس ICIS Chemical Business (ICB) ، تقاضای ایالات متحده از 88،500 تن در سال 2005 به 95،300 تن در سال 2009 افزایش می یابد.

حدود 60 درصد اتیل استات در ایالات متحده به عنوان حلال در انواع فرمولاسیون های روکش مصرف می شود. این روکش ها برای مبلمان و وسایل چوبی ، تجهیزات کشاورزی ، ساختمان و معدن ، ظروف و بسته ها ، پالایش خودکار و نگهداری و کاربردهای دریایی استفاده می شود.

در طول 20 سال گذشته ، پوشش های اتیل استات به دلیل محدودیت های زیست محیطی در انتشارات ترکیبات آلی فرار ، سهم خود را در پوشش های آبدار و جامد ، پودر و پوشش های دو جزء از دست داده اند. این تبدیل مسیر خود را طی کرده است و بازار باقیمانده دوباره با نرخ حدود 2/در سال در حال رشد است.

پوشش های معماری مبتنی بر حلال برای مصارف بیرونی و داخلی 20 درصد اتیل استات مورد استفاده در پوشش ها را مصرف می کند. این بخش تقریباً 6 درصد در سال در حال رشد بوده است. در سمت پایین ، پوشش های مبتنی بر حلال OEM (سازنده تجهیزات اصلی) در ایالات متحده به آرامی در حال کاهش است. با این حال ، بخش OEM بزرگترین است و 58 درصد از تقاضای استفاده از پوشش های اتیل استات را نشان می دهد. بخش باقی مانده ، پوشش های تخصصی ، که شامل پوشش های دریایی است ، ثابت مانده است.

اتیل استات به عنوان حلال جوهرها برای چاپ فلکسوگرافی و روتوگراور استفاده می شود ، جایی که وظیفه اصلی آن حل رزین ، کنترل ویسکوزیته و اصلاح سرعت خشک شدن است. همانند پوشش های صنعتی ، کاهش استفاده از آن به دلیل محدودیت های زیست محیطی تا حد زیادی تکمیل شده است و رشد آینده در ایالات متحده تا سال 2009 به میزان 2.5 درصد در سال سالم تر تخمین زده می شود.

گزارش شده است که بازار اروپا با عرضه فراوان و تقاضای ثابت متعادل شده است. با این حال ، انتظار می رود تقاضای آینده ثابت باشد و یا حتی اندکی منقبض شود زیرا مصرف توسط بخش های رنگ و جوهر محلی با حرکت به سمت شرق کاهش می یابد.

در انگلستان ، INEOS کسب و کار اتیل استات BP شامل یک کارخانه 250،000 تن در سال در هال را به دست آورده است. ادغام آینده در اروپا امکان پذیر است زیرا تولید کنندگان مبتنی بر اتیلن برای رقابت با تولید رقابتی تر بر اساس اتانول تلاش می کنند. اروپا همچنین می تواند بیشتر به واردات وابسته شود.

See the source image

انتظار می رود آسیای جنوب شرقی و چین به مهمترین مناطق جهان برای تولید و مصرف اتیل استات تبدیل شوند. انتظار می رود بازار رنگ و روکش های جنوب شرقی آسیا سالانه 5-6 درصد رشد کند.

تعدادی از پروژه ها در چین برنامه ریزی شده است که انتظار می رود تا 8 درصد در سال رشد کنند. پروژه ها شامل دو برابر شدن ظرفیت به 400000 تن در سال توسط جیانگ سو سوپو و یک کارخانه 100000 تن در سال در حال ساخت توسط Yankuang Cathay Chemical است.

در خارج از چین ، صنایع Daicel ژاپن در حال تبدیل یک کارخانه اسید استیک در Otake ، هیروشیما به تولید اتیل استات بر اساس بیواتانول است. ظرفیت آن 50 هزار تن در سال است و انتظار می رود تولید آن در بهار 2009 آغاز شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اتیل استات به شرکت یسموت مراجعه کنید.

منبع

https://www.icis.com/explore/resources/news/2007/11/02/9075320/ethyl-acetate-uses-and-market-data/

  • biochemistry biochemistry
  • ۰
  • ۰

سیکلوهگزان
خواص حلال
CAS 110-82-7

مشخصات فیزیکی
وزن مولکولی 84.16
نقطه جوش 80.72 درجه سانتی گراد
فشار بخار 77.5 Torr در 20 درجه سانتی گراد
نقطه انجماد 6.54 درجه سانتی گراد
ضریب شکست 1.4262 در دمای 20 درجه سانتی گراد
تراکم 0.7785 گرم در میلی لیتر (6.497 پوند/گال) در 20 درجه سانتی گراد
 0.7739 گرم/میلی لیتر (6.457 پوند/گال) در دمای 25 درجه سانتی گراد
ثابت دی الکتریک 2.02 در 20 درجه سانتی گراد
لحظه دوقطبی 0 D در 20 درجه سانتی گراد
گروه حلال 0
شاخص قطبیت (P ') 0.2
ارزش الئوتروپیک آلومینا 0.04
ویسکوزیته 1.0 cP در دمای 20 درجه سانتی گراد
کشش سطحی 24.98 dyn/cm در دمای 20 درجه سانتی گراد
حلالیت در آب 0.006٪ در دمای 25 درجه سانتی گراد
حلالیت آب در سیکلوهگزان 0.01٪ در دمای 20 درجه سانتی گراد

See the source image
 
داده های نظارتی و ایمنی
طبقه خطر 3 DOT ، مایع قابل اشتعال
بسته بندی گروه دوم
شماره شناسایی سازمان ملل متحد UN1145
 
ذخیره سازی در محوطه ای که برای ذخیره سازی قابل اشتعال طراحی شده است ، یا در یک کابینت فلزی تأیید شده ، دور از نور مستقیم خورشید ، گرما و منابع احتراق.

 

کاربردها و روش تولید سیکلوهگزان نیز بسیار هستند.
 
کد (های) ضایعات قابل استفاده EPA D001 ، U056
نقطه اشتعال -4 ° F (-20 ° C) توسط فنجان بسته
محدودیت انفجاری پایین 1.3
حد بالای مواد منفجره 8.0
وزن متوسط ​​به طور متوسط ​​300 ppm ACGIH
بیانیه دسترسی ، بازخورد وب سایت را ارائه دهید

منبع

https://macro.lsu.edu/howto/solvents/cyclohexane.htm

  • biochemistry biochemistry