بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویتامین C

بله ، ویتامین C یک ترکیب آلی است. ویتامین C که با نام اسید اسکوربیک یا آسکوربات نیز شناخته می شود ، فرمول شیمیایی C6H8O6 دارد. از آنجا که از اتمهای کربن ، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است ، ویتامین C به عنوان آلی دسته بندی می شود ، خواه از میوه حاصل شود یا نباشد ، در ارگانیسم ساخته شود یا در آزمایشگاه سنتز شود.

شما میتوانید آسکروبیک اسید را از اینجا خرید کنید


آنچه ویتامین C را ارگانیک می کند
در شیمی ، اصطلاح "آلی" به شیمی کربن گفته می شود. اساساً ، وقتی کربن را در ساختار مولکولی یک ترکیب مشاهده می کنید ، این نکته ای است که با یک مولکول آلی روبرو هستید. با این حال ، به سادگی حاوی کربن کافی نیست ، زیرا برخی از ترکیبات (به عنوان مثال ، دی اکسید کربن) غیر آلی هستند. ترکیبات اصلی آلی علاوه بر کربن حاوی هیدروژن نیز هستند. بسیاری از آنها همچنین حاوی اکسیژن ، نیتروژن و سایر عناصر هستند ، اگرچه این عناصر برای دسته بندی یک ترکیب به عنوان آلی ضروری نیستند.

خرید اسکروبیک اسید


شاید تعجب کنید که یاد بگیرید ویتامین C فقط یک ترکیب خاص نیست ، بلکه یک گروه از مولکول های مرتبط به نام ویتامین است. ویتامین ها شامل اسید اسکوربیک ، نمک های اسکوربات و فرم های اکسید شده اسید اسکوربیک ، مانند اسید دهیدروآسکوربیک است. در بدن انسان ، هنگامی که یکی از این ترکیبات معرفی می شود ، متابولیسم منجر به وجود اشکال مختلفی از مولکول می شود. ویتامین ها در درجه اول به عنوان کوفاکتور در واکنش های آنزیمی ، از جمله سنتز کلاژن ، فعالیت آنتی اکسیدانی و ترمیم زخم عمل می کنند. این مولکول یک استریوایزومر است ، جایی که شکل L آن است که دارای فعالیت بیولوژیکی است. آنتینومر D در طبیعت یافت نمی شود اما می تواند در آزمایشگاه سنتز شود. هنگامی که به حیواناتی که توانایی تولید ویتامین C خود را ندارند (مانند انسان) داده می شود ، D-ascorbate فعالیت کوفاکتور کمتری دارد ، حتی اگر یک آنتی اکسیدان به همان اندازه قوی باشد.

ویتامین C از قرص ها
ویتامین C ساخته شده توسط انسان یا مصنوعی یک جامد سفید بلوری است که از قند دکستروز (گلوکز) گرفته می شود. یک روش ، فرایند Reichstein ، یک روش ترکیبی میکروبی و شیمیایی چند مرحله ای برای تولید اسید اسکوربیک از گلوکز D است. روش معمول دیگر ، فرآیند تخمیر دو مرحله ای است. اسید اسکوربیک سنتز شده از نظر شیمیایی از نظر شیمیایی با ویتامین C از یک منبع گیاهی مانند پرتقال یکسان است. گیاهان به طور معمول ویتامین C را با تبدیل آنزیمی قندهای مانوز یا گالاکتوز به اسید اسکوربیک سنتز می کنند. گرچه پستانداران و انواع مختلفی از حیوانات ویتامین C خود را تولید نمی کنند ، بیشتر حیوانات ترکیب را ترکیب می کنند و می توانند به عنوان منبع ویتامین استفاده شوند.

بنابراین ، "آلی" در شیمی هیچ ارتباطی با این ندارد که آیا یک ترکیب از یک گیاه گرفته شده است یا از یک فرآیند صنعتی. اگر ماده منشأ آن گیاهی یا حیوانی باشد ، فرقی نمی کند که این ارگانیسم با استفاده از فرآیندهای آلی مانند چرای دام آزاد ، کودهای طبیعی یا عدم استفاده از سموم دفع آفات رشد کرده باشد. اگر این ترکیب حاوی کربن متصل به هیدروژن باشد ، آلی است.

Close-Up Of Fresh Sliced Oranges On Cutting Board

آیا ویتامین C آنتی اکسیدان است؟
یک سوال مرتبط به آنتی اکسیدان بودن یا نبودن ویتامین C مربوط است. صرف نظر از طبیعی یا مصنوعی بودن آن و اعم از D-enantiomer یا L-enantiomer ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. این بدان معنی است که اسید اسکوربیک و ویتامین های مربوطه قادر به مهار اکسیداسیون سایر مولکول ها هستند. ویتامین C مانند سایر آنتی اکسیدان ها با اکسید شدن خود عمل می کند. این بدان معناست که ویتامین C نمونه ای از عامل کاهش دهنده است.

https://asemantejarat.com/%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%da%a9-ascorbic-acid/

https://www.thoughtco.com/is-vitamin-c-an-organic-compound-608777

  • biochemistry biochemistry