بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز چیست؟ 11 نوامبر 2014 LabdoorScience
هیدروکسی پروپیل متیل سلولز
چیست: HPMC یک پلیمر سلولزی اصلاح شده شیمیایی است که رنگ آن مایل به سفید است و برای مصرف انسان بی خطر است. بیشتر به عنوان جایگزینی برای ژلاتین و گلوتن در محصولات گیاهخوار استفاده می شود.

See the source image

کاربردهای رایج:

جایگزین ژلاتین: به دلیل منبع گیاهی و شباهت فیزیکی آن به ژلاتین به عنوان جایگزینی برای ژلاتین عمل می کند. این بسیار مفید است اگر شما نیاز به ساخت مکمل های خود دارید زیرا می تواند به گیاهخواران و کسانی که محدودیت های غذایی دارند در مصرف مکمل ها و داروها کمک کند.
جایگزین گلوتن: همچنین جایگزین بسیار خوبی برای گلوتن در غذاهای بدون گلوتن است. در پخت نان، «هم انتشار و هم از دست رفتن آب از خرده نان و هم برهمکنش بین ماکرومولکول‌های نشاسته و پروتئین» را محدود می‌کند، که منجر به نرم‌تر شدن نان بدون گلوتن می‌شود و بیات شدن آن را در طول نگهداری کاهش می‌دهد.
کاربردهای دیگر: به عنوان یک عامل ضخیم کننده، پلیمر پوشش دهنده، بایندر و چسب زیستی در صنایع دارویی، غذایی و صنعتی عمل می کند.

آیا بی خطر است؟: در یک مطالعه FDA با موش ها، هنگامی که HPMC به سطوح 20 تا 30 درصد رژیم غذایی موش ها رسید، هیچ اثر سمی قابل توجهی به جز تاخیر رشد وجود نداشت. این مطالعه اشاره کرد که تاخیر رشد ممکن است به سوء تغذیه کمک کند و نه مقدار HPMC. در مطالعه دیگری، به خرگوش ها با 2% HPMC برای بیش از یک ماه تزریق شد و هیچ مشاهده ای از سمیت یا تحریک وجود نداشت. به طور کلی، FDA آن را به عنوان یک ماده غیر فعال غیر سمی و غیر تحریک کننده می بیند که برای استفاده و مصرف انسان ایمن است.

منابع رایج HPMC:

داروسازی

کپسول های مکمل
حامل مواد مخدر
عامل پوشش
امولسیفایر در پمادها
عامل قرص
قطره چشم
غذا

کالاهای نانوایی
بستنی
سس سالاد
مخلوط سس
صنعتی

مصالح ساختمانی
جوهر
چاپ و رنگرزی منسوجات
کاغذ سازی

 

منبع

https://bismoot.com/#products

https://magazine.labdoor.com/what-is-hydroxypropyl-methylcellulose/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی