بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

مقررات
در دنیای غرب، استفاده از فسفات به دلیل مشکلات زیست محیطی با آسیب به دریاچه ها و رودخانه ها از طریق اوتروفیکاسیون کاهش یافته است.

 

See the source image

جایگزین ها
همچنین ببینید: محصولات پاک کننده و محیط زیست
در پایان قرن بیستم، بسیاری از محصولاتی که قبلاً حاوی TSP بودند با جایگزین‌های TSP تولید می‌شدند که عمدتاً از کربنات سدیم همراه با مخلوط‌های مختلف سورفکتانت‌های غیریونی و درصد محدودی از فسفات سدیم تشکیل می‌شدند.

 

محصولات فروخته شده به عنوان جایگزین TSP، حاوی خاکستر سودا و زئولیت، به عنوان جایگزین مستقیم تبلیغ می شوند. با این حال، کربنات سدیم به اندازه تری سدیم فسفات اساسی نیست، و باعث می شود که در کاربردهای مورد نیاز کمتر موثر باشد. با این حال، زئولیت‌ها حل نمی‌شوند و می‌توانند پسماندهای ریز و پودری را در وان شستشو رسوب دهند.

 

تری سدیم فسفات و سایر افزودنی های فسفات سدیم کاربردهای متعددی در صنایع غذایی دارند و در بسیاری از محصولات تجاری تهیه شده یافت می شوند. از آنها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاهایی مانند غذاهای پخته شده و گوشت استفاده می شود.


تری سدیم فسفات چیست و از کجا تهیه می شود؟
تری سدیم فسفات چیست؟ یک ترکیب شیمیایی معدنی (Na3PO4)، TSP یک ماده گرانول یا کریستالی سفید رنگ است که می تواند با آب مخلوط شود تا محلول قلیایی ایجاد کند. پس از رقیق شدن، TSP یک پاک کننده، چربی زدا و لکه بر بسیار موثر است.

 

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Trisodium_phosphate

https://bismoot.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی