بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

انواع
همه روغن‌های نارگیل یکسان نیستند و تأثیر آن بر سلامت ممکن است بسته به نوع آن متفاوت باشد.

به طور کلی، هرچه یک ماده غذایی کمتر فرآوری شده باشد، احتمال بیشتری دارد که فواید سلامتی را ارائه دهد، و احتمالاً همین امر در مورد روغن نارگیل نیز صادق است.

روغن نارگیل فوق بکر از میوه نارگیل تازه و بالغ به دست می آید. پردازش شامل دمای بالا یا مواد شیمیایی اضافه نمی شود.

افرادی که استفاده از روغن نارگیل را انتخاب می کنند باید کمترین نوع فرآوری شده را انتخاب کنند.

درباره اینکه کدام روغن ها را انتخاب کنید و از کدام روغن ها اجتناب کنید بیشتر بدانید.

جنجال - جدال سرسختانه
استدلال اصلی علیه روغن نارگیل محتوای چربی اشباع بالای آن است.

در ژوئن 2015، یک بررسی کاکرین نشان داد که از برخی جهات، چربی های اشباع ممکن است کمتر از آنچه قبلاً تصور می شد مضر باشند. با این حال، این نشان نمی دهد که چربی های اشباع برای سلامتی مفید هستند، و نویسندگان از مردم خواستند به کاهش مصرف چربی های اشباع ادامه دهند.

در ژوئن 2017، منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا (AHA) پس از بررسی یافته های بیش از 100 مطالعه تحقیقاتی، توصیه های جدیدی را در مورد استفاده از چربی های اشباع شده، از جمله روغن نارگیل، صادر کرد.

تفسیر نادرست از یک مطالعه؟
در سال 2008، یک مطالعه منبع معتبر باعث شد مردم فکر کنند که روغن نارگیل ممکن است برای سلامتی مفید باشد. در این تحقیق، 31 نفر در طول یک برنامه کاهش وزن 16 هفته ای روغن MCT یا روغن زیتون مصرف کردند.

این تیم دریافتند که بدن روغن MCT مانند روغن نارگیل را متفاوت از روغن های دیگر پردازش می کند. آنها به این نتیجه رسیدند که MCT می تواند تأثیری مشابه روغن زیتون بر عوامل خطر CVD داشته باشد.

برخی افراد این را به این معنا تفسیر کردند که اگر MCT ها می توانند تأثیر مثبتی بر سطح HDL و کلسترول کل داشته باشند، روغن نارگیل باید سالم باشد.

با این حال، در مطالعه اولیه از روغن نارگیل استفاده نشد، بلکه از روغن خاصی استفاده شد که 100% MCT بود. محتوای MCT روغن نارگیل حدود 14٪ منبع قابل اعتماد است. کره حدود 9.2٪ MCT است.

یک فرد باید روزانه 150 گرم یا 10 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بخورد تا از فواید آن بهره مند شود. مصرف این مقدار روغن برای سلامتی نخواهد بود.

دستورالعمل های غذایی توصیه می کند که مصرف چربی های اشباع شده را به 10٪ یا کمتر از کل کالری محدود کنید. برای کسانی که کلسترول خود را کنترل می کنند، AHA حداکثر 5-6٪ منبع مطمئن را توصیه می کند.

اکثر مطالعاتی که مزایای سلامتی مثبتی را نشان می‌دهند، از روغن MCT استفاده می‌کنند، نه روغن نارگیل. مطالعاتی که از روغن نارگیل حمایت می‌کنند اغلب تحقیقات کوتاه‌مدت و در مقیاس کوچک بوده‌اند که به جای انسان، حیوانات را شامل می‌شود. نتایج به اندازه کافی قابل توجه نبوده است که به مردم توصیه کند به روغن نارگیل روی آورند.

تحقیقاتی که از تغییر به اسیدهای چرب غیراشباع حمایت می کند، نتایج قابل اعتمادتری را ارائه کرده است.

روغن نارگیل
See the source image

یک نارگیل ترک خورده و یک بطری روغن نارگیل
روغن نارگیل (یا کره نارگیل) روغنی خوراکی است که از فتیله، گوشت و شیر میوه نخل نارگیل به دست می‌آید. روغن نارگیل یک چربی جامد سفید رنگ است که در دمای اتاق گرمتر حدود 25 درجه سانتیگراد (78 درجه فارنهایت) ذوب می شود، در آب و هوای گرم در ماه های تابستان این روغن مایع شفاف و رقیق است. گونه های تصفیه نشده عطر نارگیل مشخصی دارند. از آن به عنوان روغن غذایی و در کاربردهای صنعتی برای تولید مواد آرایشی و شوینده استفاده می شود. به دلیل سطوح بالای چربی اشباع شده، بسیاری از مقامات بهداشتی توصیه می کنند مصرف آن را به عنوان یک غذا محدود کنند.

روش تولید و کاربردهای روغن نارگیل را در اینجا ببینید.

 

منبع

https://www.medicalnewstoday.com/articles/282857#tips

 

نظرات (۱)

  • مرکز تخصصی لیزر موهای زائد در غرب تهران
  • ممنون از مطالب مفید و ارزندتون امیدواریم همیشه موفق باشین
    باعث خوشحالی و افتخار ماست که از سایت ما هم دیدن کنید و ما رو از نظراتتون بی نصیب نگذارین

    با تشکر فراوان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی