بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

چه غذاهایی حاوی اسید لاکتیک هستند؟

ماست
ماست حاوی اسید لاکتیک است.
اسید لاکتیک موجود در غذا ممکن است به طور طبیعی یا به عنوان بخشی از فرآیند تخمیر برای ایجاد غذاهایی مانند ماست ، ترشی و کلم ترش ایجاد شود. اسید لاکتیک علاوه بر تخمیر ، به عنوان نگهدارنده غذا برای افزایش طول عمر مفید است.

نکته
اسید لاکتیک در طی فرآیند تخمیر بسیاری از غذاهای سالم از جمله ماست ، کیمچی و میسو تولید می شود. همچنین به عنوان نگهدارنده غذا برای پنیر ، زیتون و دسر استفاده می شود.

درباره اسید لاکتیک
هنگام جستجوی غذاهای سالم برای افزودن به سبد خواربار ، ممکن است لیست مواد اولیه را بخوانید تا به شما در پیدا کردن اقلام "طبیعی" بیشتر کمک کند. اگرچه بسیاری از مواد نگهدارنده مواد غذایی برای سلامتی شما مضر هستند و باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان می شوند ، اما مواد نگهدارنده و مواد افزودنی موجود در لیست مواد موجود در واقع ممکن است شما را از بیماری محافظت کند.

به عنوان مثال ، اسید لاکتیک یک افزودنی غذایی است که به کنترل pH یا اسیدیته و قلیائیت یک غذا کمک می کند تا عمر مفید آن را افزایش داده و از خراب شدن غذا جلوگیری کند. اگر اسید لاکتیک را به عنوان یکی از اجزای موجود در شیشه ترشی ترش خود ببینید ، ممکن است دوبار فکر کنید ، اما افزودنی غذایی هزاران سال بخشی از فرآیند ترشی بوده است.

اسید لاکتیک محصول نهایی تخمیر است ، یعنی زمانی که مخمر یا باکتری ها کربوهیدرات ها را به اسید یا الکل تبدیل می کنند. در مورد اسید لاکتیک ، میکروارگانیسم های خاصی که باکتری اسید لاکتیک نامیده می شوند ، کربوهیدرات های غذا را به اسید تبدیل می کنند تا طعم را تغییر دهند ، عمر مفید را افزایش داده و کیفیت تغذیه را بهبود بخشد.

نکته
اسید لاکتیک همچنین در طول تمرین شدید توسط بدن شما تولید می شود و اغلب علت درد عضلات بعد از تمرین است. اگرچه اسید لاکتیک مستقیماً باعث درد و درد شما نمی شود ، اما منجر به اسیدوز لاکتیک می شود که PH بدن شما را تغییر می دهد. تغییر PH چیزی است که باعث می شود ماهیچه های شما احساس ضعف و درد کنند.

اسید لاکتیک در غذا
ممکن است اسید لاکتیک را در غذاهای بسیاری از مناطق خواربار فروشی پیدا کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، اسید لاکتیک یک محصول جانبی تخمیر است و ممکن است در بسیاری از غذاهای سالم مانند ماست و کیمچی یافت شود. این نگهدارنده غذا هنگام تهیه سبزیجات ترشی شامل خیار ، تره فرنگی و حتی زنجبیل نیز تولید می شود. برخی از فرهنگ ها همچنین میوه ها مانند انبه یا پاپایا را با استفاده از باکتری های اسید لاکتیک تخمیر می کنند.

See the source image

بیشتر بخوانید: بدون شک ، ترشی برای سلامت شما عالی است

به گفته مرکز علوم برای منافع عمومی (CSPI) ، اسید لاکتیک همچنین اسیدیته غذاهایی مانند زیتون ، پنیر ، دسرهای منجمد و نوشیدنی های گازدار را کنترل می کند. CSPI اسید لاکتیک را یک افزودنی غذایی ایمن می داند که به برخی غذاها تندی می بخشد و در غذاهای دیگر به تعادل مزه کمک می کند ، در حالی که از فساد غذا جلوگیری می کند.

USDA خاطرنشان می کند که اسید لاکتیک برای حفظ میوه ها و سبزیجات بریده از تغییر رنگ و بهبود طعم ماهی های کنسرو شده استفاده می شود. تولید کنندگان آبجو همچنین از اسید لاکتیک برای افزایش فرآیند تخمیر (به ویژه تعادل میکروبی) و افزایش طعم استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذای پروبیوتیکی که به سلامت روده شما کمک می کند

فواید لاکتیک اسید برای سلامتی
اسید لاکتیک که به دسرها و نوشیدنی های گازدار اضافه می شود ممکن است فواید زیادی برای سلامتی نداشته باشد ، اما اسید لاکتیک طبیعی تولید شده در غذاهای تخمیر شده ممکن است از سلامت کلی شما حمایت کند. باکتری های اسید لاکتیک نوعی باکتری پروبیوتیک یا دوستدار هستند.

سیستم گوارشی شما مملو از میلیون ها باکتری است که مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کند ، ویتامین K را تولید می کند ، به هضم مواد فیبری کمک می کند و از سلامت و رشد عصب در روده شما پشتیبانی می کند. بر اساس مقاله ای که در آوریل 2015 در مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شد ، اگرچه روده شما مملو از بسیاری از باکتری های مفید است ، اما منبع باکتری هایی است که ممکن است به سلامت شما آسیب برساند و منجر به بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده ، چاقی و سرطان شود.

از جمله غذاهای تخمیر شده که به طور طبیعی غنی از باکتری هایی هستند که از سلامت خوب پشتیبانی می کنند ، ممکن است سلامت کلی روده را بهبود بخشد. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم درمانی ، افزودن غذاهای غنی از پروبیوتیک به رژیم غذایی شما ممکن است سلامت سیستم ایمنی و مدیریت اختلالات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر را بهبود بخشد.

منابع
مردم در حال مطالعه هستند
1
غذاهای حاوی اسید سیتریک
2

https://www.livestrong.com/article/322340-what-foods-contain-lactic-acid/

https://asemantejarat.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی