بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

هیدروکسید پتاسیم- چرا از هیدروکسید پتاسیم استفاده می شود؟ و آیا باید با این ماده مراقب باشید؟

هیدروکسید پتاسیم چیست؟
عملکرد پتاسیم هیدروکسید چیست؟
مشکلات پتاسیم هیدروکسید چیست؟
آیا پتاسیم هیدروکسید بی خطر است؟
مربوط
نحوه خواندن برچسب لوازم آرایشی
چرا pH پوست واقعا اهمیت دارد
چرا مراقبت از پوست نیاز به مواد نگهدارنده دارد؟
تفاوت بین Humectant ، نرم کننده ، انسدادی
سیلیکون در مراقبت از پوست
هر آنچه باید درباره پپتیدها بدانید
پارابن ها چیست - و آیا برای شما مضر هستند؟
همه آنچه باید در مورد اسید هیالورونیک بدانید
فواید ویتامین C برای پوست
علم رتینول

See the source image
هیدروکسید پتاسیم چیست؟
هیدروکسید پتاسیم یک ماده قلیایی است که در مقادیر کمی در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست برای تثبیت pH یک محصول استفاده می شود.

هیدروکسید پتاسیم ، همچنین به عنوان پتاس پودر و کاستیک شناخته می شود ، یک ترکیب معدنی است. هیدروکسید پتاسیم عمدتا در صابون و برخی از پاک کننده ها برای صابون کردن روغن ها استفاده می شود. هیدروکسید پتاسیم همچنین در تولید خمیر کاغذ ، منسوجات ، صابون ها و مواد شوینده و به عنوان پاک کننده تخلیه استفاده می شود. در حالی که ایده داشتن ماده ای که در تمیز کننده زهکشی صابون استفاده می شود ترسناک است ، هیدروکسید پتاسیم در طول فرآیند صابون سازی به طور کامل مصرف می شود و در محصول نهایی وجود ندارد.

BREAKDOWN

پتاسیم هیدروکسید
خوب: به تثبیت pH محصولات مراقبت از پوست کمک می کند و در صابون سازی روغن ها برای ایجاد صابون و مواد شوینده استفاده می شود.

خیلی خوب نیست: می تواند در غلظت های بالاتر خشن باشد و باعث تحریک و حساسیت شود.

برای کیست؟ همه انواع پوست به جز آنهایی که به آن حساسیت دارند.

مواد تشکیل دهنده سینرژیک: با اکثر مواد به خوبی کار می کند.

چشم را روشن نگه دارید: مراقب تحقیقات بیشتر در مورد سایر موارد استفاده از هیدروکسید پتاسیم باشید.

عملکرد پتاسیم هیدروکسید چیست؟
هیدروکسید پتاسیم به عنوان پیش ساز اکثر صابون های نرم و مایع قابل توجه است ، اما می تواند در فرمولاسیون محصولات حمام ، محصولات پاک کننده ، عطرها ، پودرهای پا ، رنگ و رنگ مو ، آرایش ، محصولات ناخن ، محصولات تمیز کردن شخصی ، شامپوها ، استفاده شود. محصولات اصلاح و محصولات مراقبت از پوست.

شرکت بیسموت پتاسیم هیدروکسید با کیفیت را با بهترین قیمت به مشتریان ارایه می دهد.

 

pH
عملکرد اصلی هیدروکسید پتاسیم در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست تثبیت pH یک محصول است. pH محصولات یکی از اجزای مهم فرمولاسیون مراقبت از پوست است. اگر pH یک محصول بیش از حد اسیدی یا بیش از حد اساسی باشد ، این محصول می تواند مانع نازک گوشته پوست را مختل کند. PH طبیعی پوست کمی اسیدی است معمولاً بین 4.5-5.75. این اسیدیته پوست "گوشته اسیدی" نامیده می شود و توسط غدد چربی ، غدد عرق و فلور طبیعی پوست حفظ می شود. گوشته اسیدی فیلمی از اسیدهای آمینه و لاکتیک و روغن ها را فراهم می کند که به طور موثر از پوست در برابر عوامل محیطی مانند باکتری ها ، آلاینده ها و آلرژن ها محافظت می کند. آسیب به سد گوشته پوست می تواند به پیری زودرس ، حساسیت و سوزش کمک کند.

 

تنظیم PH لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی بسیار مهم است تا PH طبیعی پوست بیش از حد معمول تغییر نکند. از یک طرف ، اگر یک محصول بیش از حد اسیدی باشد ممکن است پوست را تحریک کند یا احساس سوزش ایجاد کند. از سوی دیگر ، محصولی که بیش از حد قلیایی است مضر است زیرا پوست چربی های حیاتی و طبیعی را از بین می برد. علاوه بر این ، یک جبه اسیدی مختل اجازه نمی دهد که محصولات به پوست نیز جذب شوند. به همین دلیل تنظیم کننده های pH مانند هیدروکسید پتاسیم در فرمولاسیون لوازم آرایشی استفاده می شود.

مشکلات پتاسیم هیدروکسید چیست؟
در غلظت های بالا ، هیدروکسید پتاسیم می تواند باعث تشدید پوست شود ، حتی اگر در محصولات شستشو مانند صابون ها یا شوینده ها استفاده شود. در حقیقت ، مطالعه ای روی محصولات پوست نشان داد که استفاده از پاک کننده قلیایی ، حتی یکبار ، می تواند آسیب قابل توجهی به پوست وارد کند. پاک کننده های قلیایی ترکیب فلور طبیعی باکتریایی پوست و فعالیت آنزیم ها را در لایه های فوقانی پوست تغییر می دهند ، زیرا هر دو دارای سطح pH مطلوبی هستند. علاوه بر این ، آسیب بصورت تجمعی است: هرچه بیشتر از محصول استفاده کنید ، آسیب بیشتری به پوست شما وارد می کند.

آیا پتاسیم هیدروکسید بی خطر است؟
هیدروکسید پتاسیم برای استفاده مشخص شده در مراقبت از پوست و فرمول های آرایشی بی خطر است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آن را به عنوان GRAS یا عموماً به عنوان افزودنی مستقیم مواد غذایی ایمن شناخته می شود.

هیدروکسید پتاسیم غلیظ در صورت بلع ، محرک قوی و خورنده پوست ، چشم ، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش است. شدت اثرات ناشی از هیدروکسید پتاسیم بستگی به غلظت ، pH ، طول تماس آن با پوست و نوع پوست دارد.

هیدروکسید پتاسیم برای استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست در غلظت های مختلف تأیید شده است. برای استفاده عمومی در صابون ها و پاک کننده ها ، هیدروکسید پتاسیم در 4.5 درصد استفاده می شود.

منابع:
Al-Hamdi، K، and Al-Rahmani، M، 2012. ‘ارزیابی محلول موضعی هیدروکسید پتاسیم برای درمان زگیل های صفحه ای’ Indian Journal of Dermatology ، 57 ، 38-41

https://thedermreview.com/potassium-hydroxide/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی