بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

 

 
به همین دلیل بنزوات سدیم بسیار ترسناک است
به همین دلیل بنزوات سدیم بسیار ترسناک است
بنزوات سدیم چیست؟ بنزوات سدیم یک ماده شیمیایی مصنوعی است که هنگامی تولید می شود که بنزوئیک اسید ، که به طور طبیعی در برخی میوه ها و ادویه ها یافت می شود ، با هیدروکسید سدیم ترکیب می شود. از آنجا که بنزوات سدیم حاوی یک ماده طبیعی است ، احتمالاً بی خطر است ، درست است؟ به هر حال ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و شعبه حفاظت از سلامت کانادا این ماده نگهدارنده شیمیایی را در صورت مصرف در مقادیر کم ، قابل قبول اعلام کرده اند.


در واقع ، FDA وضعیت بنزوات سدیم GRAS (عموماً ایمن شناخته شده) را اعطا کرده است. در آب ، حد قابل قبول ، که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست تعیین شده است ، 5 قسمت در میلیارد (ppb) است. اما این افزودنی غذایی رایج که در نوشابه های گازدار ، محصولات آب میوه ، سس سالاد و غذاهای تخمیر شده مانند سرکه ، شراب و ترشی یافت می شود ، طبیعی نیست و بی خطر نیست. اینجا داستان است.

بنزوات سدیم یک نمک سدیم است که در سطوح بسیار پایین در انواع توت ها ، سیب ، آلو ، دارچین و چندین غذای طبیعی دیگر وجود دارد. هیچ چیز ترسناکی در مورد مواد شیمیایی موجود در این موارد وجود ندارد. اما بنزوات سدیم (و خویشاوند نزدیک آن ، بنزوئیک اسید) آزمایشگاهی داستان متفاوتی دارد. وقتی این مواد نگهدارنده به غذاها و داخل قوطی های فلزی که حاوی نوشیدنی ها یا غذاهای مایع هستند اضافه شوند ، می توانند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند.

 

آیا بنزوات سدیم بی خطر است؟
به عنوان مثال ، درصد کمی از مردم به بنزوات سدیم بیش از حد حساس هستند و هنگام استفاده از نگهدارنده می توانند حملات آسم ، کهیر یا سایر واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. یک مشکل شایع تر ، ترکیب بنزوات سدیم و اسید سیتریک و/یا اسید اسکوربیک (ویتامین C) است. وقتی این مواد با هم ترکیب شوند ، بنزن ، یک ماده شیمیایی سرطان زا که با سرطان خون و سایر سرطان های خون مرتبط است ، تشکیل می دهند.


طی سالهای 2005 تا 2007 ، FDA مطالعه ای روی انواع نوشیدنی های گازدار و میوه ای که حاوی بنزوات سدیم به تنهایی و مواد نگهدارنده همراه با ویتامین C بود انجام داد. در آن زمان ، آنها گزارش دادند که اکثر نوشیدنی ها کمتر از حداکثر مقدار مجاز بنزوات سدیم هستند. به کسانی که در آزمون شکست خورده بودند دوباره فرموله شدند. با این حال ، این بدان معنا نیست که هر نوشابه یا نوشیدنی میوه ای موجود در بازار مورد آزمایش قرار گرفته است و همچنین این که محصولات موجود در بازار امروز استانداردها را رعایت کنند.

خبرنامه طبیعی SAVY
آخرین اطلاعات ، نکات و دستور العمل های زندگی سالم را مستقیماً به صندوق ورودی دریافت کنید.
نام کوچک
 
پست الکترونیک
 
حریم خصوصی شما برای ما مهم است.
بیشتر بخوانید که چرا باید نوشابه رژیمی را کنار بگذارید

خطرات بنزوات سدیم
ملاحظات دیگر ارتباط احتمالی بین بنزوات سدیم و ADHD (اختلال نقص توجه/بیش فعالی) است. کلینیک مایو خاطرنشان می کند که مواد نگهدارنده (و همچنین چندین رنگ خوراکی) ممکن است بیش فعالی را در کودکان افزایش داده یا تحریک کند.

در یک مطالعه آزمایشگاهی ، دانشمندان تأثیر ژنوتوکسیک بنزوات سدیم را در سلولهای انسانی کشت شده ارزیابی کردند. آنها دریافتند که این ماده شیمیایی با افزودن غلظت های مختلف به سلول ها ، آسیب DNA (که باعث جهش سلولی و سرطان می شود) را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

سایر مواجهه با بنزوات سدیم:

تولیدکنندگان بنزوات سدیم را به محصولات بهداشتی و آرایشی مانند دهانشویه ، شامپو ، لوسیون بدن و خوشبو کننده اضافه می کنند تا از آلودگی باکتری به این اقلام جلوگیری شود. داروهای بدون نسخه و نسخه ای مانند قرص ، شربت سرفه و داروهای موضعی نیز می توانند حاوی بنزوات سدیم باشند.

آنچه شما باید انجام دهید:

اگر می خواهید از بنزوات سدیم اجتناب کنید ، برچسب ها را با دقت بخوانید. به دنبال کلمات "بنزوئیک اسید" ، "بنزن" ، "بنزوات سدیم" یا "بنزوات" باشید ، به خصوص اگر "اسید سیتریک" ، "اسید اسکوربیک" یا "ویتامین C" را نیز ببینید. بنزوات سدیم با نام E211 نیز شناخته می شود.

درباره تهیه نوشابه طبیعی بیشتر بخوانید

دفعه بعد که در سوپر مارکت هستید و چند دقیقه فرصت دارید ، راهرو نوشابه را بررسی کنید. مرور سریع برچسب ها نشان می دهد که برخی از محصولات (به عنوان مثال ، Coke Zero ، Sprite) حاوی بنزوات سدیم نیستند و برخی دیگر (به عنوان مثال ، دکتر فلفل ، نارنجی Sunkist ، Mountain Dew) حاوی آن هستند.

از آنجا که نوشابه ها و نوشیدنی های میوه ای فرآوری شده معمولاً متداول ترین منابع بنزوات سدیم در رژیم غذایی هستند ، اگر شما مصرف این نوشیدنی ها را متوقف کنید ، شما و فرزندانتان می توانید راه زیادی را برای حذف این ماده شیمیایی از زندگی خود پیش ببرید.

منبع

https://bismoot.com/

https://naturallysavvy.com/eat/what-is-sodium-benzoate-and-why-its-so-scary/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی