بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

نانوذرات کیتوسان: ریختن نور در سمیت ایمنی و هموسی

نانوذرات (NPs) نقش مهمی در زمینه تحویل دارو داشتند. با وجود تعدادی از مطالعات از جمله NPs در حال رشد در طول سال گذشته, عوارض جانبی خود را بر روی سیستم ایمنی بدن اغلب نادیده گرفته و یا حذف. یکی از پلیمرهای مورد مطالعه در زمینه سیستم تحویل دارویی مبتنی بر نانو ، کیتوزان (Chitosan) است. در ادبیات علمی اگر چه خواص فیزیکوشیمیایی [وزن مولکولی (MW) و یا deacetylation درجه (DDA)] از کیتوزان اندوتوکسین آلودگی و مناسب تست کنترل ها به ندرت گزارش می توانید آنها را به شدت تحت تاثیر قرار immunotoxicity نتایج. کار حاضر با هدف مطالعه سمیت ایمنی NPs تولید شده با پلیمرهای مختلف Dda و MW Chit و تعیین آن در برابر پلیمر انجام شد. چیت نانوذرات بر اساس ژل کردن یونی چیت با تریپلیفسفات سدیم (TPP) تهیه شد. این روش اجازه تولید دو NPs مختلف: دخترک 80% NPs (80% DDA) و دخترک 93% NPs (93% DDA). به طور کلی ، ما کاهش بیشتری در زنده ماندن سلول های ناشی از Nps دخترک از پلیمرهای دخترک مربوطه زمانی که در شرایط آزمایشگاهی با استفاده از مونوسیت خون محیطی انسان (PBMCs) و یا خط سلولی خام 264.7 آزمایش پیدا شده است. علاوه بر این, چیت 80% NPs تر بودند سایتوتوکسیک برای PBMCs افزایش گونه های اکسیژن فعال (ROS) تولید (فوق 156 µg/mL) در RAW 264.7 خط تلفن و با دخالت های ذاتی مسیر انعقادی (در 1 میلی گرم/میلی لیتر) در مقایسه با زمانی که به دخترک 93% NPs. از سوی دیگر ، تنها دخترک 93% تجمع پلاکت ناشی از NPs (در 2 میلی گرم/میلی لیتر). اگرچه پلیمرهای Np و پلیمرهای Chit تولید نیتریک اکسید (NO) را در سلول های خام 264.7 تحریک نکردند، اما باعث کاهش لیپوپلی ساکارید (LPS) شد-هیچ تولیدی در تمام غلظت های آزمایش شده ایجاد نشد. هیچکدام از NPs و پلیمرهای Chit باعث همولیز و Pbmcهای القا شده برای ترشح سیتوکینهای tnf-α و il-6 نشدند. از نتایج به دست آمده نتیجه گرفتیم که DDA پلیمر Chit و اندازه Chit NPs بر نتایج سمیت ایمنی in vitro تاثیر می گذارد. به عنوان NPs بیشتر سایتوتوکسیک از مربوطه پلیمرها یکی باید مراقب باشید در برون یابی روند از پلیمر به NPs و در مقایسه میان سیستم های تحویل آماده مختلف DDA chitosans.

See the source image

مقدمه
مطالعات نشان داده است که نانوذرات (NPs) می توانند با اجزای مختلف سیستم ایمنی ارتباط برقرار کنند و منجر به سرکوب ایمنی و تحریک ایمنی شوند (Dobrovolskaia و McNeil ، 2007). اگر چه این تعاملات می تواند هدفمند و مطلوب در افزایش اثربخشی واکسن, سرطان, ایمونوتراپی یا immunotherapies برای بیماری های خود ایمنی آنها نیز می تواند غیر منتظره و نامطلوب باعث واکنش های افزایش حساسیت آنافیلاکسی, coagulopathies و دفاع بدن کاهش (Dobrovolskaia و McNeil, 2007).

کیتوزان (Chitosan) نام مشترک داده شده به یک خانواده از پلیمرهای پلی ساکارید طبیعی به دست آمده از deacetylation کیتین است. Chit یک پلیمر کاتیونی است که غیر سمی ، زیست تخریب پذیر و زیست سازگار است و بنابراین در تحقیقات نانو زیست پزشکی (علی و احمد ، 2018) مورد بررسی قرار گرفته است. دخترک صادر شده است FDA به طور کلی به رسمیت شناخته شده به عنوان امن (GRAS) طراحی (GRN n° 73, 170, 397 و 443) و به طور گسترده ای مورد استفاده در مکمل های غذایی (ایالات متحده FDA 2019a) و همچنین در دستگاه های پزشکی مانند زخم پانسمان و ژل (ایالات متحده FDA 2019b). Chit برای خواص مخاط آن و توانایی آن برای تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن شناخته شده است که از ارزش بررسی Chit NPs به عنوان adjuvants واکسن پشتیبانی می کند (Dedloff et al., 2019). برای این منظور ، مدت طولانی است که توسط گروه با آنتی ژن های مختلف ، مانند آنتی ژن سطح هپاتیت B (HBsAg) (بورژ و همکاران استفاده می شود., 2008; Lebre و همکاران., 2016; عیسی و همکاران., 2017, 2018; Soares و همکاران., 2018a, ب; بنتو و همکاران., 2019), آنتی ژن محافظ (PA) از سیاه زخم (بنتو و همکاران., 2015) یا آنتی ژن از شیستوزوما مانسونی (اولیویرا و همکاران., 2012). با این اوصاف, در ادبیات, دخترک NPs نیز به عنوان سیستم های تحویل مواد مخدر مورد آزمایش قرار, بدون در نظر گرفتن فعالیت ایمونومدولاتور آن. نمونه ای از این وضعیت مطالعات متعدد با یگدیگر انسولین به ذرات کیتوزان است (آل Rubeaan و همکاران., 2016). علاوه بر این ، اگر چه مطالعات متعددی در مورد سمیت Np در شرایط آزمایشگاهی وجود دارد ، اکثر آنها اختلال در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن (سمیت ایمنی) را ارزیابی نمی کنند. از آنهایی که انجام, نتایج غالبا متناقض هستند. این تناقضات و ابهام ممکن است به دلیل تفاوت در پلیمرهای دخترک استفاده می شود و یا در روش آزمایشگاهی, یعنی مدل سلولی, غلظت NP و دوره کمون. علاوه بر این مشاهده شده است که بسیاری از مطالعات به درستی مشخص و یا حداقل گزارش نیست هر دو پلیمر و مشتق NPs و نه استفاده یا گزارش کنترل کافی به صفحه نمایش NP تداخل و یا نظارت بر حضور اندوتوکسین آلودگی (عیسی et al., 2019). به طور مشخص ، در زمینه طراحی ایمن (Sbd) NPs پلیمری جدید برای تحویل مواد مخدر ، لازم است به نتایج قاطعانه ای از سمیت ایمنی و هموکامپیایی ، به دست آمده با nps پلیمری به درستی مشخص شود.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b0%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%a9%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86/

frontiersin.org/articles/10.3389/fbioe.2020.00100/full

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی