بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

تاثیر اسکوربیک اسید بر سرطان
دو رویکرد به این سوال که آیا ویتامین C تاثیری بر سرطان وجود دارد. برای اولین بار در محدوده نرمال مصرف رژیم غذایی بدون اضافی در رژیم غذایی مکمل هستند افرادی که مصرف بیشتر ویتامین C در کاهش خطر ابتلا به سرطان, و اگر چنین است آیا به صورت خوراکی مصرف مکمل همان سود ؟  دوم برای افراد مبتلا به سرطان تشخیص داده خواهد شد مقدار زیادی از اسید اسکوربیک تجویز داخل وریدی در درمان سرطان و کاهش عوارض درمان های دیگر و بنابراین تداوم بقا و بهبود کیفیت زندگی است ؟  2013 کوکران بررسی هیچ مدرکی وجود ندارد که ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سالم و یا کسانی که در معرض خطر به دلیل سیگار کشیدن و یا قرار گرفتن در معرض آزبست متاآنالیز دوم هیچ تاثیری بر خطر ابتلا به سرطان پروستات یافت. دو متاآنالیز اثر مکمل ویتامین C در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مورد بررسی قرار. یکی ارتباط ضعیف بین مصرف ویتامین C و کاهش خطر و دیگر هیچ تاثیری از مکمل در بر داشت. 2011 متا تجزیه و تحلیل موفق به پیدا کردن پشتیبانی برای پیشگیری از سرطان سینه با ویتامین C مکمل اما یک مطالعه دوم به این نتیجه رسیدند که ویتامین C ممکن است همراه با افزایش بقا در کسانی که در حال حاضر تشخیص داده شد.

See the source image

تحت موضوع پزشکی ارتومولکولی ، " ویتامین C داخل وریدی درمان سرطان کمکی انگیز ، به طور گسترده ای در تنظیمات سرطان طبیعی و یکپارچه استفاده می شود." با مصرف خوراکی بهره abs جذب کاهش می یابد به عنوان مقدار افزایش می دهد. دولت داخل وریدی این را دور می زند. انجام این کار این امکان را برای رسیدن به غلظت پلاسما از 5 به 10 میلیمول/لیتر (mmol/L) ، که به مراتب بیش از حد حدود 0.2 Mmol/L از مصرف خوراکی. نظریه های مکانیسم متناقض است. در غلظت بافت بالا اسید اسکوربیک به عنوان اقدام به عنوان یک طرفدار اکسیدان توصیف, تولید پراکسید هیدروژن (H2O2) برای کشتن سلول های تومور. ادبیات مشابه ادعا می کند که اسید اسکوربیک به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، در نتیجه اثرات نامطلوب شیمی درمانی و پرتو درمانی را کاهش می دهد. تحقیقات همچنان در این زمینه اما یک 2014 نقد و بررسی به این نتیجه رسیدند: "در حال حاضر استفاده از دوز بالا تزریق وریدی ویتامین C [به عنوان یک عامل ضد سرطان] نمی توان توصیه می شود در خارج از یک کارآزمایی بالینی است." یک 2015, نقد و افزود: "هیچ با کیفیت بالا و شواهد نشان می دهد که آسکوربات مکمل در بیماران مبتلا به سرطان یا افزایش اثرات ضد توموری از شیمی درمانی و یا کاهش سمیت آن. مدارک و شواهد برای اثرات ضد تومور آسکوربات به گزارش مورد و مطالعات مشاهده شده و کنترل نشده محدود بود."

بیماری های قلبی عروقی
هیچ مدرکی از 2017 وجود ندارد که مصرف ویتامین C بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. یک 2013 نقد و بررسی شواهدی است که آنتی اکسیدان ویتامین مکمل های کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی و سکته مغزی و قلبی عروقی و مرگ و میر و یا همه علت مرگ و میر (در آن فراهم نیست زیر مجموعه تجزیه و تحلیل برای محاکمه که فقط با استفاده از ویتامین C). یکی دیگر از 2013 بررسی ارتباط بین سطح ویتامین c گردش بالاتر و یا ویتامین C رژیم غذایی و خطر پایین تر از سکته مغزی پیدا شده است.

بررسی 2014 اثر مثبت ویتامین C را بر اختلال اندوتلیال در دوزهای بیشتر از 500 میلی گرم در روز نشان داد. اندوتلیوم یک لایه از سلول هایی است که سطح داخلی رگ های خونی را تشکیل می دهند.

عملکرد مغز
یک سال 2017 بررسی سیستماتیک یافت کاهش غلظت ویتامین C در افراد مبتلا به اختلال شناختی از جمله بیماری آلزایمر و زوال عقل در مقایسه با مردم عادی و شناخت. شناختی, تست اما با تکیه بر Mini-Mental State Examination است که تنها یک آزمون عمومی از شناخت نشان می دهد به طور کلی با کیفیت پایین, تحقیق ارزیابی پتانسیل اهمیت ویتامین C در شناخت در حالت عادی و اختلال در مردم است. بررسی وضعیت مواد مغذی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر گزارش پلاسما کم ویتامین C, بلکه خون پایین سطح فولات و ویتامین B12, و ویتامین

سایر بیماری ها
مطالعات بررسی اثرات مصرف ویتامین C در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر به نتیجه گیری های متضاد رسیده است. حفظ یک رژیم غذایی سالم احتمالا مهمتر از مکمل برای دستیابی به هر گونه سود بالقوه است.بررسی 2010 هیچ نقشی برای مکمل ویتامین C در درمان آرتریت روماتوئید یافت.مکمل ویتامین C جلوگیری نمی کند و یا کاهش سرعت پیشرفت آب مروارید مربوط به سن.

در ماه مارس تا ژوئیه 2020 ، ویتامین C موضوع بیشتر نامه های هشدار دهنده FDA ایالات متحده نسبت به هر عنصر دیگر برای پیشگیری و/یا درمان COVID-19 بود.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی