بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

سولفات آمونیوم
سولفات آمونیوم [(NH₄)SO بنابراین]] یکی از اولین و به طور گسترده استفاده از نیتروژن (N) کود برای تولید محصول بود. این در حال حاضر کمتر رایج است اما به خصوص با ارزش که در آن هر دو N و گوگرد (بازدید کنندگان) مورد نیاز است. حلالیت بالا آن تطبیق پذیری برای تعدادی از برنامه های کاربردی کشاورزی فراهم می کند.

تولید

سولفات آمونیوم (گاهی اوقات به اختصار as یا AMS) بیش از 150 سال تولید شده است. در ابتدا ، آن را از آمونیاک منتشر شد در طول تولید گاز زغال سنگ (مورد استفاده برای روشن شهرستانها) و یا از زغال سنگ کک مورد استفاده برای تولید فولاد ساخته شده است. امروز ، تولید کنندگان آن را با واکنش اسید سولفوریک با آمونیاک گرم می کنند. برای به دست آوردن اندازه کریستال بهترین راه حل برای برنامه مناسب ، آنها کنترل شرایط واکنش های غربالگری و خشک کردن ذرات تا رسیدن به اندازه مورد نظر. برخی از مواد با تهویه برای کاهش گرد و غبار و caking پوشش داده شده است.

See the source image

محصولات جانبی از صنایع مختلف بیشتر تقاضای فعلی برای سولفات آمونیوم را تامین می کنند. به عنوان مثال ، فرایند تولید نایلون سولفات آمونیوم را به عنوان یک محصول مشترک تولید می کند. در یکی دیگر از محصولات جانبی خاصی که حاوی آمونیاک یا اسید سولفوریک صرف معمولا برای استفاده در کشاورزی به سولفات آمونیوم تبدیل می شوند.

اگر چه رنگ می تواند از سفید تا بژ متغیر باشد، سولفات آمونیوم به طور مداوم به عنوان یک کریستال بسیار محلول با خواص ذخیره سازی عالی فروخته می شود. همانطور که قبلا توضیح داده شد ، اندازه ذرات نیز می تواند بسته به هدف مورد نظر متفاوت باشد.

استفاده کشاورزی

آمونیوم سولفات-خواص شیمیایی
تولید کنندگان سولفات آمونیوم عمدتا جایی که آنها نیاز به مکمل N و S برای دیدار با نیاز تغذیه ای گیاهان در حال رشد اعمال می شود. از آنجا که سولفات آمونیوم حاوی تنها 21 درصد N ، دیگر منابع کود بیشتر متمرکز و مقرون به صرفه برای رسیدگی و حمل و نقل اغلب یک انتخاب بهتر برای زمینه های کمبود N را. با این حال ، آن را فراهم می کند یک منبع عالی از بازدید کنندگان, است که پشتیبانی و یا درایوهای توابع گیاهی ضروری متعدد, از جمله سنتز پروتئین.

از آنجایی که کسر N در فرم آمونیوم سولفات آمونیوم وجود دارد ، کشاورزان برنج اغلب آن را به خاک های آب گرفتگی اعمال می کنند ، زیرا کودهای مبتنی بر نیترات به دلیل تلفات نیتروژن ، انتخاب ضعیف هستند.

محلول حاوی سولفات آمونیوم محلول اغلب به اسپری های علف کش پس از ظهور برای بهبود اثربخشی آنها در کنترل علف های هرز اضافه می شود. این عمل افزایش اثر علف کش با سولفات آمونیوم کار می کند به خصوص زمانی که تامین آب حاوی غلظت قابل توجهی از کلسیم (Ca) ، منیزیم (میلی گرم) یا سدیم (Na). درجه خلوص بالا سولفات آمونیوم اغلب بهترین کار برای این منظور برای جلوگیری از متصل کردن نازل اسپری.

شیوه های مدیریت

پس از افزودن به خاک ، سولفات آمونیوم به سرعت در اجزای آمونیوم و سولفات آن حل می شود. اگر آن را بر روی سطح خاک باقی می ماند ، آمونیوم ممکن است مستعد ابتلا به از دست دادن گاز در شرایط قلیایی. در این شرایط ، کشاورزان توصیه می کنند که مواد را در اسرع وقت به خاک اضافه کنند. گزینه های دیگر شامل یک برنامه سولفات آمونیوم قبل از آبیاری و یا بارش پیش بینی شده است.

اکثر گیاهان می توانند از فرم های آمونیوم و نیترات N برای رشد استفاده کنند. در گرم خاک میکروب ها به سرعت شروع به تبدیل آمونیوم به نیترات در روند nitrification [2 NH₄⁺ + 3O₂ → 2NO₃⁻ + 2H₂O + 4H⁺]. در طی این واکنش میکروبی ، اسیدیته [h⁺] آزاد می شود که در نهایت pH خاک را پس از استفاده مکرر کاهش می دهد. سولفات آمونیوم اثر اسیدی بر خاک با توجه به روند نیتریفیکاسیون ، نه از حضور سولفات ، که دارای اثر ناچیز در pH. اسید تولید بالقوه آمونیوم سولفات بیشتر از همان نرم افزار N از نیترات آمونیوم به عنوان مثال از آنجا که همه از N در سولفات آمونیوم تبدیل به نیترات در مقایسه با تنها نیمی از N از نیترات آمونیوم است که تبدیل به نیترات است.

استفاده غیر کشاورزی

شرکت های مواد غذایی معمولا سولفات آمونیوم به محصولات نان به عنوان تهویه خمیر اضافه کنید. این نیز یک جزء در پودر آتش نشانی و عوامل ضد شعله است. و آن را در خدمت اهداف بسیاری در صنایع شیمیایی ، خمیر چوب ، نساجی و دارویی.

منبع: ویژگی های منبع مواد مغذی ، شماره 12 ، موسسه تغذیه گیاهی بین المللی. 


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی