بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

چرا آسپارتام بد است؟

با توجه به کمبودهای ارزیابی ریسک آسپارتام توسط EFSA و کاستی های ارزیابی ریسک سم شناسی رسمی قبلی آسپارتام ، نتیجه گیری اینکه ایمن آن قابل قبول است زودرس است. این مقاله شواهد کمی و کیفی قانع کننده ای از معیارهای نامتقارن تفسیر و ارزیابی از طرف پانل ANS ارائه می دهد ، اما توضیحی درباره چرایی اتخاذ چنین رویکرد نامتقارن ارائه نمی دهد. این فرضیه که ممکن است برخی از اعضای پانل ANS با منافع تجاری برخورد داشته باشند مطرح شده است ، اما از آنجا که جلسات هیئت در پشت درهای بسته برگزار می شود ، آزمایش چنین فرضیه هایی دشوار است. نکته کمی نیاز به آزمایش حیوانات دارد و همانطور که گفته می شود ، "قربانی کردن" حیوانات است مگر اینکه این مطالعات انجام شود و تفسیر شود تا از سلامت عمومی محافظت کند. منابع کلیه داده های مورد استفاده برای ارزیابی ، از جمله داده های منتشر نشده و ارتباطات شخصی ، برای تعیین کیفیت و ارتباط آنها به درستی ارزیابی نشده است.

Aspartame

آسپارتام برای اولین بار در سال 1965 ساخته شد و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 1981 برای استفاده در محصولات غذایی تأیید شد. آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید می شود. این شیرین کننده وقتی کالری را به غذا یا نوشیدنی خود اضافه می کنید ، مقداری کالری تأمین می کند ، اما احتمالاً مقدار بسیار کمی از آن را استفاده می کنید زیرا 200 برابر شیرین تر از قند است. در سال 2013 ، کارشناسان ملی اداره ایمنی غذایی اروپا گزارشی در مورد ایمنی آسپارتام نوشتند. وزن فعلی شواهد حاصل از این گزارش این است که آسپارتام در سطح فعلی مصرف به عنوان یک شیرین کننده غیر مغذی بی خطر است ، مگر اینکه از PKU رنج ببرید.

موقعیت هایی که آسپارتام ایمن است

نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک در مورد ارتباطات احتمالی بین آسپارتام و سرطان (از جمله سرطان های مرتبط با خون) ثابت نبوده است. آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است ، با نام های تجاری مانند NutraSweet® و Equal® به فروش می رسد ، که از اوایل دهه 1980 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیار شیرین تر از شکر است ، بنابراین مقدار بسیار کمتری از آن می تواند به همان میزان شیرینی بدهد. آسپارتام نسبت به شیرین کننده های دیگر کمتر برای پخت مناسب است ، زیرا با گرم شدن از بین می رود و مقدار زیادی شیرینی خود را از دست می دهد. بررسی ها مطالعاتی را بررسی کرده اند که مصرف آسپارتام را در کشورهای جهان ، از جمله ایالات متحده ، کشورهای اروپا و استرالیا ، و دیگران بررسی کرده اند.

هیئت ANS تصمیم گرفت بسیاری از 15 مطالعه قبلی را معتبر قلمداد کند ، علیرغم این واقعیت که نقص آنها بسیار بیشتر از مواردی است که کار رامازینی را مشخص می کند. هنگام بررسی آزمون (E78 / 79) در مورد DKP ، این گزارش کمتر از 52 اختلاف عمده را در مقاله Searle ذکر نکرد. یکی از مشکلات اصلی مربوط به مقادیر DKP بود که گویا توسط موش ها مصرف می شود. محققان FDA کمتر از 3 سند جداگانه با مشخصات مختلف برای محتوا و خلوص ماده آزمایش یافته یافتند و آنها نتوانستند دقیقاً مشخص کنند که در صورت وجود کدام مشخصات صحیح است. سازگاری مقدار ماده شیمیایی مورد نیاز فروشگاه ها با مقادیری که ظاهرا به حیوانات خورانده شده غیرممکن بود.

NutraSweet توانست آسپارتام را برای استفاده به صورت عمده در سال 1992 تأیید کند. هنوز هم ، توسط آژانس هایی که برای محافظت از ما طراحی شده اند ، به ما می گویند که آسپارتام برای افراد در هر سنی بی خطر است. تنها استثنا در این مورد کسانی است که از بیماری نادر فنیل کتونوریا رنج می برند ، نقص مادرزادی که توانایی بدن در پردازش فنیل آلانین را مختل می کند. آسپارتام اکنون به منظور گمراه کردن بیشتر مصرف کنندگان ، با نام های جدیدی به بازار عرضه می شود.

این ماده در انواع محصولات غذایی و سلامتی مانند جوش شیرین ، صمغ ، آب نبات و ویتامین ها استفاده می شود. این ممکن است واضح باشد ، اما وقتی صحبت از داروی طبیعی و فقط مصرف غذاهایی می شود که بدن را تغذیه و بهبود می بخشند ، آسپارتام باعث برش نمی شود. در واقع ، آسپارتام یکی از بدترین شیرین کننده های مصنوعی است که می توانید بخورید و با ده ها خطر بالقوه برای سلامتی همراه است. از آنجا که دکتر فلفل با شربت ذرت با فروکتوز بالا شیرین می شود ، دکتر پپر صفر قند از شیرین کننده مصنوعی آسپارتام استفاده می کند. سرانجام ، نویسندگان یک آزمایش جامع بدون تعصب را برای ارزیابی ایمنی آسپارتام در طول زمان بر روی مجموعه ای از جمعیت های مختلف با شرایط بالینی متفاوت پیشنهاد می کنند.

در این مقاله شواهد بسیاری ارائه شده است که نشان می دهد معیارهای ضمنی با استناد به آن که پانل ANS مطالعات سم شناسی در مورد آسپارتام را ارزیابی کرده حتی دستی نبوده است. برعکس ، آنها به طور مشخص نامتقارن بودند و بین مطالعات ظاهرا مثبت و منفی بودند. این عدم تقارن منافع تجاری و صنعتی را نسبت به حمایت از مصرف کنندگان ترجیح می داد. برای کامل بودن ، تجزیه و تحلیل ما شامل برآورد تعداد مطالعاتی است که در آن اثرات سو effects فقط در سطح قرار گرفتن در معرض بالاتر از 4000 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن در روز مشهود بود. داده های این تجزیه و تحلیل تنها با تمرکز بر مطالعات ذکر شده و بحث شده در بخش 3.2 گزارش دسامبر 2013 ، تحت عنوان "داده های سم شناسی آسپارتام" به دست آمد. بنابراین این تجزیه و تحلیل بخشهایی از سند را شامل نمی شود ، مانند بخش 2.8 ، که شواهد مربوط به "ارزیابی قرار گرفتن در معرض" یا بخش 3.1 را در مورد "جذب ، توزیع ، متابولیسم و ​​دفع آسپارتام" بررسی کرده است.

در سال 2002 ، مارک گلد ، فعال ضد آسپارتام ، نتایج سمیت آسپارتام را بررسی کرد و آنها را برای بررسی به FDA گزارش داد. شکایات فردی شامل 49 علامت بود ، از جمله سردرد ، افسردگی شدید ، تشنج بزرگ و از دست دادن حافظه یا گیجی. طلا همچنین به ده ها مطالعه که تأثیرات منفی آسپارتام را منعکس می کنند ، اشاره کرد ، از جمله هشدارهای زیادی که در آزمایش خلبانی وجود دارد تا خلبانان را از مصرف آن به دلیل تشنج و سرگیجه ای که می تواند ایجاد کند ، منصرف کند.

در دسترس بودن داده ها و مواد

این ماده به طور کلی برای کاهش کالری در غذاها برای کمک به کنترل وزن یا برای بیماران دیابتی برای جلوگیری از افزایش قند خون استفاده می شود. FSA ایمنی آسپارتام را تأیید می کند و اکثر شواهد گسترده تر غیرقابل نتیجه است. آنچه ما می دانیم این است که اگرچه استفاده متوسط ​​از شیرین کننده های غیر مغذی ممکن است به عنوان یک کمک کوتاه مدت در رژیم غذایی مفید باشد ، اما در دراز مدت فقط مقدار کمی قند یا شیرین کننده باید مصرف شود. دکتر سوئینی گفت: "این بدان معناست که ، برای یک فرد به طور متوسط ​​150 پوند ، مقدار قابل قبول آسپارتام تقریباً 3400 میلی گرم در روز است" ، که برابر با بیش از 17 قوطی نوشابه رژیمی یا 97 بسته شیرین کننده رومیزی است.

با توجه به کمبودهای ارزیابی ریسک آسپارتام توسط EFSA و کاستی تمام ارزیابی های قبلی ریسک سم شناسی رسمی آسپارتام ، نتیجه گیری اینکه از نظر قابل قبول ایمن است زودرس است. آنها همچنین حاکی از آن هستند که نحوه عملکرد پانل های EFSA باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد. قبل از بازاریابی آسپارتام ، مطالعات زیادی برای ارزیابی متابولیسم و ​​تحمل آن در افراد سالم و زیرمجموعه های مختلف از جمله هتروزیگوتهای فنیل کتونوریک ، کودکان ، زنان شیرده و باردار و افراد مبتلا به بیماری کلیوی و کبدی انجام شده است. پس از بازاریابی ، مطالعات اضافی متعددی انجام شد ، از جمله ارزیابی حساسیت ادعا شده به آسپارتام.

محصولات عمده تجزیه آسپارتام ، دیپپتید حلقوی آن است (به صورت 2،5-diketopiperazine یا DKP) ، دیپپتید غیراستری شده و اجزای تشکیل دهنده آن ، فنیل آلانین ، اسید اسپارتیک و متانول است. در دمای 180 درجه سانتیگراد ، آسپارتام تحت تجزیه قرار می گیرد و مشتق دیکتوپیپرازین را تشکیل می دهد. در انگلستان ، غذاهای حاوی آسپارتام توسط آژانس استاندارد مواد غذایی ملزم به ذکر این ماده به عنوان یک ماده تشکیل دهنده با هشدار "حاوی منبع فنیل آلانین" است. همچنین تولیدکنندگان ملزم به چاپ "" با شیرین کننده "بر روی برچسب نزدیک به نام اصلی محصول بر روی غذاهایی هستند که حاوی" مواد شیرین کننده مانند آسپارتام "یا" همراه با شکر و شیرین کننده "بر روی" مواد غذایی حاوی قند و شیرین کننده "باشند.

  • به نظر می رسد افرادی که از شیرین کننده در قهوه خود استفاده می کنند تمایل دارند با داشتن یک تکه کیک که در غیر این صورت از آن اجتناب می کردند ، به خود پاداش دهند.
  • و طبق EFSA ، برای رسیدن به ADI 40 میلی گرم در کیلوگرم در روز ، یک فرد بالغ با وزن 60 کیلوگرم باید هر روز 12 قوطی نوشابه غیر رژیمی بنوشد.
  • علاوه بر این ، آزمایش دوزهای سو abuse مصرف آسپارتام در موش و موش صحرایی هیچ دلیلی بر تومور مغزی یا هر نوع تومور نشان نداد.
  • FDA به عنوان یک آژانس دولتی متهم به حفاظت از تأمین غذای آمریکایی ، به این نتیجه رسیده است که آسپارتام برای عموم مردم ، از جمله بیماران دیابتی ، زنان باردار و پرستار و کودکان بی خطر است.

EFSA’s ADI برای آسپارتام 10 میلی گرم کمتر از مقداری است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را بی خطر می داند. قضاوت در مورد ارتباط برون فزاینده با قضاوت درباره وجود ، میزان و پیامدهای عدم قطعیت و نحوه تخصیص سود شکات ناشی از آن ارتباط نزدیک دارد. با وجود یک لیست منفی ، مواد شیمیایی تا زمانی که مضر به نظر نرسد بی خطر هستند ، در حالی که سیستم لیست مثبت فرض می کند که ممکن است خطرناک باشد ، مگر اینکه و مدارک کافی از ایمنی ارائه شود.

آیا آسپارتاماکس واکنشهای آلرژیک دارد

یک نمونه امیدوار کننده از این روشهای جدید با نام SYRCLE شناخته می شود که نسخه اقتباسی از ابزار Cochrane Risk of Bias است. یک رویکرد جایگزین به نام CAMARADES شناخته می شود ، که مخفف کلمه "رویکرد مشترک به فراتحلیل و بررسی داده های حیوانات از مطالعات تجربی" است. هر دو SYRCLE و CAMARADES بر روی تلاش برای شناسایی "خطر سوگیری" در مطالعات حیوانی متمرکز هستند ، اگرچه کاربرد آنها به مطالعات اپیدمیولوژیک یا بالینی گسترش نمی یابد ، اگرچه رهنمودهای همکاری کوکرین را می توان برای این مطالعات استفاده کرد.

این امر افزایش قابل توجهی از وقوع حوادث قلبی - حتی هنگام کنترل مطالعه برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف مرتبط - را در افرادی که هر روز از نوشابه های رژیمی استفاده می کنند ، مشاهده کرد. مانند خطرات سرطان زای آسپارتام ، به نظر می رسد خطر ابتلا به بیماری های قلبی هنگامی که حیوانات در رحم در معرض آن قرار می گیرند نیز افزایش می یابد. حیواناتی که در معرض بارداری با آسپارتام قرار دارند ، در بزرگسالی غذاهای شیرین بیشتری می خورند ، در معرض خطر چاقی قرار دارند و اغلب قند خون بالا ، کلسترول LDL بالا و تری گلیسیرید بالا دارند. آسپارتام در دستگاه گوارش به مقدار کمی از اجزای معمول رژیم غذایی از جمله اسیدهای آمینه ، اسید آسپارتیک و فنیل آلانین تجزیه می شود. ما همین مواد را در غذاهای رایج مانند شیر ، گوشت ، میوه ها و سبزیجات به میزان بسیار بیشتری مصرف می کنیم.

منابع مطالعاتی دیگر درباره آسپارتام: 

https://bismoot.com/blog/%d8%a2%d8%b3%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%85/

  • ۰۰/۰۳/۰۸
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی