بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

متخصص در زمینه فناوری سولفات آمونیوم

دومین کاربرد سولفات آمونیوم (15 ، 30 ، 35 ، 40 ، 50 ، 60 ، 70 و 80 درصد) برای بارش TSP انجام شد. سولفات آمونیوم ، سولفات دی آمونیوم یا نمک دی آمونیوم اسید سولفوریک نیز نامیده می شود ، یک ماده جامد بلوری سفید و بدون بو است. این ترکیب به راحتی در آب حل می شود اما محلول الکل استات حل نمی شود. به راحتی آب را جذب می کند ، بنابراین اگر در معرض هوای مرطوب قرار بگیرد ، روی سطوح مرطوب "پوسته" می شود. وقتی سولفات آمونیوم با مواد قلیایی واکنش می دهد ، گاز آمونیاک می دهد. سرانجام ، سولفات آمونیوم کودی است که گاهی اوقات در ساخت مواد منفجره خانگی استفاده می شود.

Ammonium sulfate

غلظت های بیشتر از 1800 میلی گرم در لیتر 1 منجر به اسهال مداوم می شود. هیچ عارضه رشد نامطلوبی به دنبال تجویز 2800mgkg-1day-1 سولفات به موش های باردار ICRISIM در روزهای حاملگی 8-12 مشاهده نشد. پس از مصرف آب آشامیدنی حاوی حداکثر 5000mgl-1 سولفات توسط موش های ICRISM و 3298mgl-1 سولفات توسط خوک های همپشایر ، یورکشایر ، دوروک هیچ اثر تولیدمثلی مشاهده نشد. بر اساس این مطالعات ، به نظر نمی رسد سولفات یک ماده سمی تولید مثل یا رشد باشد. بلورهای سولفات آمونیوم با گردش محلول از طریق اواپراتور در جایی که غلیظ می شود ، تشکیل می شوند. بلورها حاوی 1٪ -2.5٪ رطوبت هستند و در بستر سیال یا خشک کن درام دوار خشک می شوند.

سرانجام ، این نقش مهمی در تولید واکسن در طی فرآیند تصفیه بازی می کند. واکسن DTap که از کودکان در برابر دیفتری ، کزاز و سرفه بزرگ محافظت می کند ، از سولفات آمونیوم برای این منظور استفاده می کند. بیشترین کاربرد به عنوان کود خاک است زیرا این ماده شیمیایی حاوی 21٪ (وزنی / وزنی) نیتروژن و 24٪ (وزنی وزنی) گوگرد است.

علاوه بر این ، بیان پروتئین نوترکیب GA733-FcK در یک سیستم گیاهی موفقیت آمیز بوده است (لیم و همکاران ، 2015). برای خالص سازی پروتئین های نوترکیب برچسب خورده ، TSP ها باید از بقایای زیست توده گیاه استخراج ، جدا و در نهایت جدا شوند (Desai et al.، 2002). به طور کلی ، 35٪ سولفات آمونیوم اغلب برای رسوب TSP از عصاره های گیاهان استفاده می شود (Lim et al.، 2015). با این حال ، غلظت سولفات آمونیوم برای بارش TSP های پناهگاه GA733-FcK بهینه نشده است. در این مطالعه ، یک پروتئین همجوشی کاندیدای واکسن سرطان روده بزرگ نوترکیب GA733-FcK که در گیاهان تراریخته Nicotiana tabacum بیان شد ، توسط کروماتوگرافی میل ترکیبی پروتئین-G خالص شد.

برای به دست آوردن مناسب ترین اندازه کریستال برای کاربرد ، شرایط واکنش با غربالگری و خشک شدن کنترل می شوند (سانتریفیوژها) سولفات تجویز شده به خوک های جوان در 1800 میلی گرم در آب 1 در آب آشامیدنی به مدت 28 روز مدفوع شل و آبکی ایجاد می کند. مطالعه ای در مورد تأثیر سولفات معدنی بر عملکرد روده در گوسفندها گزارش کرد که غلظت های بیشتر از 1200mgl-1 بروز اسهال را افزایش می دهد.

درباره این موضوع در این مقالات اطلاعات کسب کنید:

گازهای خروجی خشک کن برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای و بازیابی محصول باقیمانده به سیستم جمع آوری ذرات (مثلاً اسکرابر مرطوب) ارسال می شوند. گرانولهای درشت و ریز قبل از ذخیره یا حمل ، با غربالگری جدا می شوند. ذرات موجود در هوا از سولفات آمونیوم تبخیر شده تقریباً 30٪ آلودگی ریزگردها را در سراسر جهان تشکیل می دهد.

این ماده شیمیایی در مواد شیمیایی بازدارنده شعله نیز استفاده شده است زیرا بعنوان یک بازدارنده شعله باعث افزایش دمای احتراق مواد ، کاهش حداکثر میزان کاهش وزن و افزایش تولید پسماند یا ذغال سنگ می شود. سولفات آمونیوم ، 2SO4 یک نمک غیر آلی است که دارای چندین استفاده تجاری است. همچنین از این ماده به عنوان کمکی اسپری کشاورزی برای حشره کش ها ، علف کش ها و قارچ کش های محلول در آب استفاده می شود. در آنجا عملکرد آن اتصال کاتیونهای آهن و کلسیم است که هم در آب چاه و هم در سلولهای گیاه وجود دارد.

هنگامی که هیپوبرومیت قلیایی در خلا به نمک آمونیوم اضافه شد ، آمونیاک شروع به تولید می کند ، مگر اینکه قبل از فرار از محلول ، هیپوبرومیت کافی برای اکسید کردن آمونیاک وجود داشته باشد. استفاده از تله های نیتروژن خنک شده ممکن است باعث اثرات حافظه شود ، مخصوصاً اگر ذرات کوچک یخ نیز به دام بیفتند. استفاده اولیه از سولفات آمونیوم به عنوان کود خاکهای قلیایی است. در خاک یون آمونیوم آزاد می شود و مقدار کمی اسید تشکیل می دهد و تعادل pH خاک را کاهش می دهد ، در حالی که ازت ضروری برای رشد گیاه کمک می کند. مهمترین عیب استفاده از سولفات آمونیوم مقدار نیتروژن کم آن نسبت به نیترات آمونیوم است که هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد. نمودار شماتیک پردازش پایین دستی پروتئین نوترکیب GA733-FcK از زیست توده برگ گیاه.

به ویژه به عنوان کمکی برای علف کش های 2،4-D ، گلیفوسیت و گلوفوزینات موثر است.

ژل پروتئین با تکان دادن در دمای اتاق به مدت 30 دقیقه با محلول رنگ آمیزی Coomassie blue (10٪ اسید استیک [v / v] ، 30٪ متانول [v / v] ، 0.01٪ Coomassie blue [w / v]) رنگ آمیزی شد. پس از حذف کلروپلاست ها ، pH محلول با افزودن 3 M Tris-HCl تا 7.0 افزایش یافت و سولفات آمونیوم به اشباع 15٪ در 4 درجه سانتی گراد اضافه شد. پس از سانتریفیوژ در دمای 9000 for گرم به مدت 30 دقیقه در دمای 4 درجه سانتیگراد ، ماده مایع رویی جمع آوری شد.

موارد استفاده از آمونیاک

در سال 2018 ، سولفات آمونیوم عمدتا (95٪ از مصرف جهانی) به عنوان ماده کود ازته مورد استفاده قرار گرفت و حدود 4.8٪ از بازار جهانی کودهای ازت را به خود اختصاص داد. استفاده صنعتی از سولفات آمونیوم تنها حدود 5٪ از مصرف جهانی را تشکیل می دهد. در ابتدا ، این ماده از آمونیاک آزاد شده در هنگام تولید گاز ذغال سنگ یا از کک زغال سنگ استفاده شده برای تولید فولاد ساخته می شد. امروزه ، تولیدکنندگان آن را با واکنش اسید سولفوریک با آمونیاک گرم شده تولید می کنند.

سپس مایع رویی نمونه استخراج شده از طریق فیلتر 0.45 میکرومتر فیلتر شد. رشد گیاهان تراریخته که GA733-FcK را در یک گلخانه و تجزیه و تحلیل ایمونوبلوت از GA733-FcK (GA733P-FcK) و GA733-Fc (GA733M-Fc) مشتق از گیاهان نشان می دهند. نمونه های برگ گیاه در 1 × PBS همگن شدند ، با 10 SDS SDS-PAGE جدا شدند و به غشای نیتروسلولز منتقل شدند.

  • برای خالص سازی پروتئین های نوترکیب برچسب خورده ، TSP ها باید از بقایای زیست توده گیاه استخراج ، جدا و در نهایت جدا شوند (Desai et al.، 2002).
  • اطلاعات از داده های حاصل از ثبت مواد REACH ارائه شده توسط صنعت جمع می شود.
  • در مطالعه قبلی ما ، از 25-30٪ سولفات آمونیوم برای رسوب پروتئین های محلول کل در فرآیند تصفیه پروتئین های نوترکیب از زیست توده برگ گیاه استفاده شده است که بهینه نشده است.
  • استفاده از تله های نیتروژن خنک شده ممکن است باعث اثرات حافظه شود ، مخصوصاً اگر ذرات کوچک یخ نیز به دام بیفتند.
  • باقیمانده در 1 میلی لیتر آب مقطر حل شده و به یک لوله شیشه ای منتقل شد.

در صورت امکان استفاده از محلول های گردگیری یا پاشش ، از عینک های ایمنی شیمیایی و / یا محافظ ایمنی کامل صورت استفاده کنید. همچنین پوشیدن چکمه ، دستکش و پیش بند یا روپوش روتختی ساخته شده از ماده غیر قابل نفوذ مانند PVC از تماس پوست جلوگیری می کند. در صورت قرار گرفتن در معرض تصادف ، هر منطقه کاری باید دارای ایستگاه شستشوی چشم و دوش اضطراری باشد. نسبت معادلات کاتیونی به آنیونی از 0.74 تا 1.21 در اندازه گیری ها در مکان های جهانی متغیر بود.

لایه جامد تر ، باعث آبگیری سریع می شود ، اما ممکن است منجر به تولید بیشتر شود شکستن ذرات و از بین رفتن مواد جامد بالاتر. اطلاعات مربوط به استفاده در هر مرحله چرخه حیات ماده (استفاده مصرف کننده ، در مقالات ، توسط کارگران حرفه ای ، در فرمولاسیون یا بسته بندی مجدد ، در سایت های صنعتی یا تولید) نمایش داده می شود. اطلاعات از داده های حاصل از ثبت مواد REACH ارائه شده توسط صنعت جمع می شود.

  • ۰۰/۰۳/۰۵
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی