بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

اسیدهای هومیک

اسیدهای هومیک

گیاهانی که دارای سه کاربرد HA و NPK بودند دارای بیشترین سنبله بودند ، در حالی که کوتاهترین سنبله ها در گیاهان بدون کاربرد HA یا NPK ثبت شدند که از نظر آماری دارای طول مشابه با گیاهان دارای یک برنامه HA یا NPK بودند. ساقه های 'Fado' دارای سنبله های طولانی تر و ساقه های 'Eminence' سنبله های کوتاه تری نسبت به سایر ارقام داشتند. تحریک رشد گیاه با تسریع تقسیم سلولی ، افزایش سرعت تشکیل در سیستم های ریشه ای ، که منجر به عملکرد بالاتر ماده خشک می شود. لئوناردیت به عنوان نرم کننده خاک و به عنوان بیوکاتالیزور و محرک بیولوژیکی گیاه عمل می کند (عکس 1.10).

بلکه یک مخلوط پیچیده از اسیدهای مختلف حاوی گروه های کربوکسیل و فنولات است به طوری که این مخلوط عملکردی به عنوان یک اسید دوبازیک یا گاهی اوقات به عنوان یک اسید تریابازیک دارد. اسید هیومیک مورد استفاده برای اصلاح خاک با استفاده از همین روش های کاملاً ثابت تولید می شود. اسیدهای هیومیک می توانند مجتمع هایی را با یون هایی تشکیل دهند که معمولاً در محیط ایجاد می شوند و کلوئیدهای هیومیک ایجاد می کنند.

حتی اگر اسیدهای هیومیک به شدت به خاک متصل شوند و در برابر متابولیسم میکروبی مقاوم باشند ، و بنابراین نیمه عمر زیادی در خاک دارند ، با فرسایش باد و آب و شسته شدن آب از خاک تخلیه می شوند. بنابراین ، پر کردن آنها برای حفظ یا بهبود حاصلخیزی خاک مهم است. با پیشرفت مطالعه اسیدهای هیومیک از سال 1786 (زمانی که برای اولین بار از بته های ذغال سنگ نارس در آلمان استخراج می شد) ، اهمیت آنها بیشتر مشخص شد. آنها نه تنها برای حاصلخیزی خاک مهم هستند ، بلکه همچنین پیش ماده کروژن ، ذغال سنگ نارس ، آسفالت ، قیر ، نفت و ذغال هستند. آنها با ایجاد ترکیبات با فلزات و مواد آلی ، که می توانند سمیت فلزات سنگین ، سموم دفع آفات و علف کش ها را اصلاح کنند ، بر محیط کشاورزی تأثیر می گذارند. دو خاصیت اسید هیومیک که ممکن است در کشت چمن مفید باشد ، ظرفیت تبادل کاتیونی آن در تشکیل کلات با ریز مغذی های فلزی ، آهن ، مس ، روی و منگنز است.

  • اولین آزمایشات برای کنترل تجزیه دنباله دار 14C-HA توسط قارچ های پوسیدگی سفید با P. chrysosporium انجام شد.
  • در میان ارقام گلادیولس ، "فادو" زودترین جوانه زنی را داشت و گیاهانی که در زمان کاشت دارای سه کاربرد HA و NPK بودند ، مراحل 3 و 6 برگ زودترین جوانه را داشتند.
  • نتایج نشان داده است که تعداد برگها در بوته به طور قابل توجهی تحت تأثیر HA قرار گرفتند.
  • به صورت محلول ، آنها را می توان در سیستم های آبی مانند رودخانه ها و دریاچه ها نیز یافت.
  • اسید هیومیک به طور سنتی در آزمایشگاه تولید می شود ، یک اسید نیست.

قارچ حدود 35٪ از 14C-HA استخراج شده از کمپوست کاه گندم U-14C را در کشت مایع ظرف 18 روز کانی کرد. بعداً از همین گونه قارچ برای تخریب 14C-melanoidine مصنوعی تهیه شده از 14C- گلوکز و گلیسین با روش واکنش میلارد استفاده شد. روند معدنی سازی در حضور الکل وراتریل (23/5٪ 14CO2) تحریک شد ، که برای افزایش فعالیت LiP و در نتیجه تخریب ملانوئیدین پیشنهاد شده بود. در همان مطالعه ، نویسنده همچنین از رنگ زدایی و دپلیمریزاسیون HA طبیعی جدا شده از خاک جنگل توسط P. chrysosporium خبر داد.

طی دوره های زمانی زمین شناسی ، لیگنیت ، ذغال قهوه ای و ذغال های قیری با بلوغ فزاینده تشکیل می شوند .1 ذغال سنگ به ویژه ذغال سنگ درجه پایین ، یکی از منابع غنی از اسیدهای هیومیک شناخته شده است. اسیدهای هیومیک را می توان در محیط های مختلف مانند خاک ، آبهای طبیعی ، رودخانه ها ، دریاچه ها ، گیاهان رسوب دریا ، ذغال سنگ نارس و کمپوست یافت ، اما هیچ یک از این منابع به اندازه ذغال سنگ درجه پایین فراوان نیست. ذغال سنگ کم عیار 40-85٪ از مواد هیومیک را در مقایسه با ذغال سنگ نارس سیاه ، 10-40٪ ثبت کرده است.

ماده هومیک

هسته های معطر متراکم ، متصل به زنجیره ها با یک ترکیب عادلانه کربن-کربن و سایر پیوندها ، حامل خواص خاص اسیدهای هیومیک هستند. در نتیجه ، ساختار ماکرومولکولهای HA ناپایدار بوده و تحت نوسانات آماری قرار می گیرد. به طور کلی ، ماکرومولکول های HA با طیف آماری پیوسته واحدهای ساختاری مختلف مشخص می شوند. بنابراین ، یک ویژگی مشخص از ماکرومولکول های HA ، پراکندگی چندگانه آنها است. ترکیبات هومیکی تعداد گلیکوپروتئین هایی را که بر تعادل لنفوسیت های Т- و В تأثیر می گذارند تنظیم می کنند.

این روش خشک کردن زمان بر است ، به انرژی قابل توجهی نیاز دارد و برای انجام آن به تجهیزات اضافی نیاز دارد. همچنین ، در طی فرآیند کارچر ، pH ممکن است به قدری پایین باشد که ترکیباتی که برای زندگی گیاهان مفید هستند از بین بروند. بنابراین این روش کاربر پسندتر و مناسب برای استفاده معمول آزمایشگاهی است. بعلاوه ، وجود مصنوعات ساختاری ناشی از آسیب شیمیایی به کوتیکول نسبت به موارد شیمیایی شدیدتر در اسید کلریدریک احتمال کمتری دارد. از طرف دیگر ، روش آنزیمی در مقایسه با جداسازی شیمیایی به طور قابل توجهی زمان بر است. در مطالعه ما ، با این حال ، هر دو روش منجر به جداسازی کوتیکول هایی شد که قوی و دستکاری آسان بودند.

توضیح ساده است؛ جداسازی کوتیکولهای معده منجر به غشایی با سوراخهایی می شود که به راحتی از چند میکرون عبور می کنند. نفوذ لیگنوهومات از طریق این غشاها با اندازه و تراکم سوراخ ها و با سرعت انتشار آزاد لیگنوهومات در محلول و نه با خاصیت سدی منطقه کوتیکول لیپوفیل همسایه کنترل می شود. هسته اصلی آزمایشی روش انتشار پیشنهادی براساس مطالعات قبلی ما است.

Water Sa Vol 35 N.1 پرتوریا ژانویه 2009

ویژگی های طیفی اشعه ماورا بنفش اسیدهای هیومیک تفاوت قابل توجهی را برای فعال کردن این پارامتر به عنوان شاخص درجه رطوبت نشان نمی دهد. اسید فولویک نوع دیگری از ماده هیومیک با ساختار مولکولی پیچیده کمتر است. آنها با تفاوت در محتوای کربن و اکسیژن و وزن مولکولی کمتر شبیه اسیدهای هیومیک هستند. اسید فولویک برخلاف اسید هیومیک که فقط در pH بالا محلول است ، در تمام سطوح pH محلول است. اسیدهای فولویک به دلیل محتوای اکسیژن که تقریباً دو برابر میزان اسید هیومیک است ، از اسیدهای هیومیک فعال ترند. اسید فولویک موثرترین ترکیب کیلیت آلی است و می تواند از طریق محلول پاشی به دلیل اندازه کوچک مولکولی و بار الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد که گیاه می تواند بلافاصله جذب کند.

Humic acid

به عنوان مثال ، اسید فولویک موثرترین ترکیبات آلی کیلیت است که می تواند مواد مغذی بیشتری را در فرم های موجود برای جذب گیاهان کلات کند. از طرف دیگر ، اسید هیومیک می تواند ساختار خاک را برای نگه داشتن آب و مواد مغذی بیشتر بهبود بخشد. Geosmin و 2-MIB با وجود اسیدهای هیومیک توسط پلیمرهای پلی اورتان سیکلودکسترین به طور مlyثر جذب شدند.

یک فرآیند جداگانه حیاتی که شایسته توصیف دقیق تر است ، جذب هومات در سطح کوتیکول است. ارزیابی پارامترهایی مانند ظرفیت جذب کل و ایزوترم جذب ، یا توضیحی در مورد مکانیسم جذب و سینتیک منجر به درک بهتر اثرات خاص و حالت های عملکرد محرک های زیستی مبتنی بر هومات پس از استفاده بر روی گیاهان می شود. کوتیکول اساساً نقش بیولوژیکی خود را به عنوان سدی برای کنترل حرکت گازها ، آب و املاح و ایجاد مقاومت در برابر عوامل بیماری زا ایفا می کند. بعلاوه ، این گیاه از گیاه در برابر عوامل غیر زنده مانند باران ، یخ زدگی و نور ماوراlet بنفش و همچنین در برابر اثرات بیوتیکی جانبی حشرات ، آفات ، میکوز و غیره محافظت می کند.

آنها همچنین برای استخراج مالچ نیشکر از عصاره های کلم دریایی موجود در بازار با همان روش استخراج شدند. اسیدهای هیومیک به آرامی در الکلهایی مانند اتانول و n-بوتانول حل می شوند و پس از اجازه دادن به اسیدهای هیومیک استخراج شده به مدت حداقل 12 ساعت در چنین حلالهایی بمانند ، محلول پیوند داده شده و برای مطالعات بیشتر استفاده می شود. برای اندازه گیری فلورسانس ، با طول موج تحریک 340 نانومتر و اسکن انتشار از 400 تا 600 نانومتر ، از فلورمتر Perkin Elmer LS 45 همراه با کووت کوارتز استفاده شد. اسیدهای هیومیک مالچ نیشکر تقریباً یکسان با اسیدهای هیومیک خاک محلول در اتانول هستند ، به این معنی که مالچ نیشکر حاوی بسیاری از اجزای اسید هیومیک خاک است.

لینک را به اشتراک بگذارید

همچنین ، از آنجا که ثابت شده گیاهان مولکولهای آلی پیچیده حشره کشهای سیستمیک را جذب و جابجا می کنند ، دیگر نمی توانند این ایده را که گیاهان قادر به جذب فرمهای محلول هوموس هستند ، بی اعتبار کنند. این ممکن است در واقع یک فرایند اساسی برای جذب اکسیدهای آهن غیر محلول در غیر این صورت باشد. ماده هومیک به طور جداگانه نتیجه استخراج شیمیایی از مواد آلی خاک یا مواد آلی محلول است و نشان دهنده مولکول های هومیک توزیع شده در خاک یا آب است.

به منظور محاسبه غلظت لیگنوهومات از طیف UV-VIS مربوطه ، ما همچنین طیف نمونه های مرجع ژل آگارز را اندازه گیری کردیم که در آن غلظت دقیق لیگنوهومات توزیع شده همگن با پراکندگی مقدار مشخصی از لیگنوهومات در محلول آگارز حاصل شد. قبل از ژل شدن آن همچنین از شکل 4 مشخص است که لیگنوهومات یک طیف جذب پیوسته را فراهم می کند که طیف گسترده ای از طول موج ها را به جای هر اوج جذب جداگانه در بر می گیرد. این یک ویژگی طیف سنجی معمولی برای مواد هیومیک است و نتیجه ماهیت ساختاری پیچیده آنهاست. بنابراین ، ما از یک روش کالیبراسیون چندگانه استفاده کردیم که در آن غلظت لیگنوهومات به عنوان میانگین مقادیر محاسبه شده برای سه طول موج مختلف تعیین شد.

بنابراین ، اثر متقابل گلبول های قرمز و HA باعث ایجاد حداکثر تغییرات طیفی در گلبول های قرمز غاز می شود و حداقل موارد در گلبول های قرمز مرغ مشاهده می شود. 0.3 ، 0.5 ، 1 و 1.5 میلی لیتر در یک لوله ریخته شد ، و محلول HA اضافه شد تا 10 میلی لیتر بدست آید. اسیدهای هیومیک عملکرد هورمون های استرس تولید شده توسط غده فوق کلیه را تنظیم می کنند. سطح بالای آدرنالین و نورآدرنالین نشان دهنده افزایش سطح اضطراب است. هورمون های اضافی توسط اسیدهای هیومیک مسدود شده و نمی توانند به گیرنده های خود در سلول برسند. علاوه بر این ، توانایی اسیدهای هیومیک در تأثیر اشباع گلبول های قرمز خون با اکسیژن سلامت کلی را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت می شود.

شرایط فیزیکی و شیمیایی در خاک اغلب در دسترس بودن مواد مغذی را برای جذب گیاه محدود می کند. محرک های زیستی گیاهی ، که توانایی تأثیر غیر مستقیم بر در دسترس بودن مواد مغذی و جذب و اصلاح فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاهان را دارند ، بنابراین محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. تحریک کننده های زیستی می توانند از تعدادی منابع آلی یا میکروبی تولید شوند و نشان داده شده است که باعث بهبود ساختار خاک ، رشد ریشه و جذب عناصر غذایی در تعدادی از محصولات مهم کشاورزی می شود. در حالی که از آنها در کشاورزی برای افزایش عملکرد ، بیماری و مقاومت به خشکی بسیار استفاده می شود ، استفاده از آنها در تولید گیاهان دارویی پیچیده تر است. این باور گسترده وجود دارد که گیاهان رشد یافته در محیط های ارگانیک از نظر متابولیت های ثانویه غنی تر از گیاهان رشد یافته سنتی هستند. اسید هیومیک به طور سنتی در آزمایشگاه تولید می شود ، یک اسید نیست.

این را می توان به تفاوت اندازه ترکیبات آلی اسیدهای هیومیک بزرگتر از ژئوسمین و 2-MIB نسبت داد. اسید هیومیک مدل خوبی از NOM در سیستم آب است و بر خلاف کربن فعال نیست. عملاً ، یافته های این مطالعه نشان می دهد که این پلیمرها برای آخرین مرحله از قطار تصفیه آب پس از ازن سازی ، فیلتراسیون UV و کربن فعال برای حذف NOM مناسب هستند. پلیمرهای CD ، در مراحل اخیر ، آلاینده های میکروارگانیک را که در مراحل اولیه تصفیه آب حذف نمی شدند ، جذب می کنند. هدف شور کردن خاک یکی از شدیدترین تنشهای غیرزیستی است که کشاورزی پایدار را در مناطق خشک و نیمه خشک از جمله مراکش تهدید می کند. استفاده از اصلاحات آلی مانند کمپوست در خاک های شور برای کاهش تنش شوری خاک تأیید شده است.

مواد شیمیایی درجه تحلیلی از Ajax Chemicals ، استرالیا و سیگما-آلدریچ ، ایالات متحده آمریکا (اسید سولفوریک ، اتانول و n-بوتانول) خریداری شده است. اسید هیومیک درجه فنی از سیگما-آلدریچ ، ایالات متحده خریداری شد و با روش قبلاً خالص سازی شد. مالچ نیشکر از یک تامین کننده کشاورزی محلی خریداری شد و عصاره جلبک دریایی از گروه WNK ، چین به دست آمد. زغال سنگ لئوناردیت از طریق تماس های شخصی از نیوزیلند به دست آمده است. از مالچ خشک شده این را باید حداقل در نظر گرفت ، زیرا به نظر می رسید که اسیدهای هیومیک بیشتر نمی توانند استخراج شوند زیرا آنها به شدت به مواد گیاهی متصل شده اند - احتمالاً پروتئین ها و غیره.

  • ۰۰/۰۳/۰۵
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی