بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

پوکی استخوان در چین

پوکی استخوان در چین به ندرت اتفاق می افتد

ممکن است بسیاری از افرادی که در رژیم غذایی خود به کلسیم اضافی نیاز دارند ، مقداری را که فکر می کنند دریافت می کنند دریافت نکنند. در واقع چند دلیل برای این وجود دارد. اولین چیز اسیدی به نام اسید اگزالیک است. ممکن است بسیاری از افرادی که در رژیم غذایی خود به کلسیم اضافی نیاز دارند ، مقداری را که فکر می کنند دریافت می کنند دریافت نکنند. در واقع این چند دلیل دارد. اولین چیز اسیدی به نام اسید اگزالیک است. این ماده ای است که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود و با مواد مغذی مهم پیوند می خورد و باعث می شود بدن آنها از دسترس خارج شود. اسید اگزالیک ممکن است با کلسیم ، آهن ، سدیم ، منیزیم یا پتاسیم ترکیب شود و نمک های محلول کمتری به نام اگزالات تشکیل شود. اگزالات نیز به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد. غذاهایی که به طور کلی یافت می شوند عبارتند از: سیب مارچوبه ، شکلات ، کاکائو ، قهوه ، بیشتر توت ها (به ویژه توت فرنگی و قره قاط) ، بیشتر آجیل ها (به ویژه بادام زمینی) ، لوبیا ، چغندر ، سبزی چغندر ، فلفل دلمه ای ، فلفل سیاه ، جعفری ، ریواس ، اسفناج ، سوئیس خرد ، کدو تابستانی ، سیب زمینی شیرین و چای.

غذاهای گیاهی با غلظت زیاد اسید اگزالیک (بیش از 200 ppm) شامل (اما محدود نمی شود): ربع گوسفند ، گندم سیاه ، میوه ستاره ، فلفل سیاه ، خرفه ، دانه خشخاش ، ریواس ، چای ، اسفناج ، گیاهان ، کاکائو و شکلات ، زنجبیل ، بادام ، بادام هندی ، خاکشیر باغی ، سبزی خردل ، فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، لوبیای سویا ، توماتیلو ، چغندر و سبزی چغندر ، جو دوسر ، کدو تنبل ، کلم ، لوبیای سبز ، انبه ، بادمجان ، گوجه فرنگی ، عدس و جعفری. خبر خوب این است که پخت و پز اسید اگزالیک را از بین می برد ، بنابراین مارچوبه ، چغندر ، سبزی چغندر ، خردک ، قره قاط ، فلفل سبز ، ریواس و اسفناج بهتر است به صورت پخته مصرف شوند. اسفناج اگرچه کلسیم زیادی دارد ، اما حاوی ماده ای - اسید اگزالیک - است که کلسیم آن را متصل می کند و مانع از جذب تقریباً 5 درصد کل آن می شود. با این حال ، اسید اگزالیک موجود در اسفناج و سایر مواد غذایی در جذب کلسیم از سایر غذاهای خورده شده همزمان تداخلی ایجاد نمی کند. مورد دوم ماده ای به نام Phytate است.

اسید فیتیک که در سبوس غلات کامل ، مغزها و پوست حبوبات یافت می شود ، می تواند به کلسیم متصل شود و به صورت مجتمع نامحلول در بیاید و باعث کاهش جذب کلسیم شود. اسید فیتیک با اتصال به کلسیم (و آهن ، منیزیم ، فسفر و روی) در دستگاه روده از جذب جلوگیری می کند. فیتات ها / اسید فیتیک فرم ذخیره فسفر متصل به اینوزیتول در فیبر غلات کامل حبوبات ، دانه ها و مغزها است. اگرچه این غذاها دارای محتوای فسفر زیادی هستند ، فسفات موجود در فیتات ها از طریق فرآیند هضم آزاد نمی شوند. فیتات ها ، به ویژه در غذاهای خام مانند سبوس ، نگران کننده هستند زیرا می توانند بخشی از آهن ، روی و کلسیم موجود در غذاها را به هم متصل کنند و باعث می شوند مواد معدنی برای جذب در دسترس نباشد. اگر به فرهنگ های سنتی نگاهی بیندازید خواهید دید که برای هزاران سال غلات کامل با خیساندن یا تخمیر آنها قبل از پخت تهیه می شده است. اسید فیتیک که در دانه ها ، دانه ها و حبوبات بدون فسخ وجود دارد ، به ویژه از نظر غنی از سبوس است.

 

هنگامی که نان توسط مخمر خمیر می شود ، آنزیم ها اسید فیتیک را تخریب می کنند و فیتات ها مشکلی ندارند. اسید فیتیک همچنین در حین پخت و پردازش مواد غذایی از بین می رود. دانه های سویا حاوی مقادیر بالایی از فیتات ها هستند. برخی از محققان بیش از سایر لوبیا می گویند. بعلاوه ، فیتاتهای سویا آنقدر پایدار هستند که بسیاری از آنها از تکنیکهای کاهش فیتات مانند پخت و پز زنده می مانند. فیتات موجود در غلات کامل می تواند به سادگی با خیساندن یا تخمیر غیرفعال شود. ممکن است فقط مدت طولانی خیساندن و تخمیر - همانطور که در ساخت miso ، natto ، shoyu ، tamari و tempeh استفاده می شود (اما نه توفو ، سویا ، پروتئین سویا دارای بافت یا ایزوله پروتئین سویا) - به طور قابل توجهی محتوای فیتات را کاهش دهد دانه های سویا دلیل سوم تأثیرات یک رژیم غذایی با پروتئین بالا است. مردم به طور فزاینده ای نگران استفاده از رژیم های غذایی سالم هستند. با این حال ، به دلیل افسانه های مربوط به برخی مواد مغذی ، از تغییرات زیادی جلوگیری می شود. به عنوان مثال ، مردم احساس می کنند که باید مقدار بیشتری گوشت بخورند تا پروتئین کافی و مقدار زیادی فرآورده های لبنی بدست آورند تا کلسیم کافی برای جلوگیری از پوکی استخوان دریافت کنند.

اما، لطفا موارد زیر را در نظر بگیرید: کشورهایی که بیشترین مصرف محصولات لبنی مانند ایالات متحده، سوئد و فنلاند را دارند، بیشترین میزان بروز پوکی استخوان زن را دارند. اسکیموس، که بیشترین مقدار کلسیم هر یک از مردم جهان را مصرف می کند، بیشترین تعداد موارد پوکی استخوان را دارد. پوکی استخوان نسبتا نادر در چین رخ می دهد، هرچند که آنها شیر بسیار کمی یا سایر محصولات لبنی مصرف می کنند. دلیل این امر این است که افراد مبتلا به گوشت و رژیم های غذایی مبتنی بر لبنیات بیش از حد پروتئین هستند، به طور کلی 2 تا 3 برابر مقدار مورد نیاز، و زمانی که پروتئین اضافی دفع می شود، کلسیم و سایر مواد معدنی از بدن نیز تخلیه می شوند. مشکل اصلی مصرف پروتئین حیوانی است؛ مطالعات نشان داده اند که پروتئین از منابع غیر حیوانی دارای مزایای بهداشتی است. بنابراین پاسخ به جلوگیری از پوکی استخوان، مصرف بسیاری از محصولات لبنی نیست، بلکه برای کاهش مصرف پروتئین حیوانی از طریق یک رژیم غذایی متعادل و مغذی که بر روی آن قرار دارد کاهش می دهد"چهار گروه غذایی جدید": میوه ها ، سبزیجات (به خصوص کلم بروکلی ، غذایی بسیار غنی از کلسیم ، بدون منفی محصولات حیوانی) ، غلات و حبوبات.

 
  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی