بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

مقدمه ای بر آلودگی مواد مغذی

در 27 آگوست 2009 ، گروه کاری نوآوری های تغذیه ای State-EPA فراخوان فوری اقدام به مدیر EPA ، لیزا جکسون صادر کرد. گروه وظیفه میزان مستندات اضافی مواد مغذی را در آبراهه های کشور ما مطالعه کرد. تلاش های فعلی و گذشته برای کنترل این آلاینده ها در مقیاس ملی و ایالتی ناکافی بوده است. تلاش های تاکنون عمدتاً "تنظیم در لوله" بوده است و منابع غیر نقطه ای را که دلیل اصلی افزایش غلظت عناصر غذایی در آبهای زیرزمینی و سطحی هستند ، مورد توجه قرار نداده است. آلودگی مواد مغذی به طور قابل توجهی بر همه ما تأثیر می گذارد. این آب آشامیدنی ، آب تفریحی ما مانند سواحل و رودخانه ها و دریاچه ها را تحت تأثیر قرار می دهد و زندگی آبزیان را تحت تأثیر قرار داده و حتی می کشد. هیچ یک از ما یک رودخانه مرده نمی خواهیم ، اما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ مواد مغذی عناصری هستند که برای زندگی ضروری هستند. از آنجا که برای زندگی ضروری است ، آنها همچنین اجزای اساسی مولکول های تشکیل دهنده بافت زنده هستند. فاضلاب ماده آلی و زباله های انسانی و حیوانی منابع قابل توجهی از آلودگی مواد مغذی در زمین و سطح آب است. 

مواد شیمیایی ما تولید و استفاده در زندگی روزمره نیز ممکن است حاوی مواد مغذی، و همچنین کودهای که ما در منزل و مزارع ما گسترش یافته است. این کاربرد گسترده ای از کود، تعداد زیادی از حیوانات، استفاده گسترده از مخازن سپتیک و آب رواناب از باران به میزان بارش به کودک مدرسه ای است که مسئول مقادیر قابل اندازه گیری مواد مغذی هستند که راه خود را به حوزه آبخیز می رسانند. این منابع غیر نقطه ای هستند که نمی توانند به راحتی تنظیم شوند. برای 30 سال قانون آب پاک، فاکتورهای صنعتی و شهرداری را تنظیم کرده است. محدودیت ها پایین تر و پایین تر می شوند. آسان است که نمونه را در انتهای یک لوله بردارید. آسان است بدانید کجا نمونه از آن، و چه کسی مسئول است اگر آلاینده ها بیش از حد بالا باشد. متأسفانه، 30 سال تنظیم از صنعت به طور قابل توجهی مشکل را کاهش داده است. بدیهی است که منابع دیگری نیز وجود دارد. و منابع ما هستیم. فعالیت های روزمره ما در مورد شستشوی اتومبیل ها ، کوددهی و آبیاری چمن ها ، آبیاری مزارع و حتی تمایل به زمین های سبز گلف. 

مواد مغذی ضروری موجود در کودها و شوینده ها نه به وسیله پساب صنعتی بلکه به داخل ناودان و وارد فاضلاب طوفان به آب های زیرزمینی وارد می شوند. بارش باران باعث شستن مواد مغذی به نهرها و رودخانه ها و حمل آنها به حوضه هایی مانند خلیج مکزیک یا خلیج چساپیک است. مناطق هیپوکسیک ، که به آنها مناطق مرده نیز می گویند ، در آنجا رسوب می کنند که مواد مغذی اضافی رسوب می کند. مواد مغذی اضافی باعث رشد سریع جلبک ها می شود. جلبک ها آنقدر سریع رشد می کنند که نور خودشان را قطع می کنند و می میرند. این یک روند طبیعی و زمین شناسی است که با سرعت بیشتری نسبت به حالت طبیعی اتفاق می افتد. با از بین رفتن جلبک ها ، پوسیده می شود و فرآیند پوسیدگی اکسیژن مصرف می کند. بدون اکسیژن ، آبزیان نمی توانند نفس بکشند. آلودگی مواد مغذی چیست؟نیتروژن و فسفر عناصر اصلی هستند که هنگام بحث در مورد آلودگی مواد مغذی به آنها اشاره می شود. عناصر اساسی دیگر مانند کربن ، سیلیس و گوگرد در این بحث گنجانده نشده است. نیتروژن آلی و فسفر آلی با مواد آلی که اندازه گیری می کنیم و گزارش می شوند به عنوان TOC در ارتباط هستند.

نیتروژن و فسفر عناصر اساسی در DNA ، RNA هستند و نیتروژن جز a اصلی پروتئین و ادرار است. نیتروژن و فسفر هم به عنوان گونه های محلول در آب و هم محلول در آب وجود دارند. متأسفانه ، هم محلول و هم محلول از دسترس خارج می شوند. با نگاهی به این جدول ، می بینیم که نیتروژن و فسفر از نظر شیمیایی تا حدودی مشابه هستند ، به عنوان مثال ، 5 یون بعلاوه معروف به نیترات و فسفات بسیار پایدار و بسیار محلول در آب هستند. نیتروژن یک ماده مغذی ضروری برای رشد گیاه تنها در پشت کربن ، هیدروژن و اکسیژن در کل مقدار مورد نیاز است. گاز نیتروژن که تقریباً 80٪ جو را تشکیل می دهد عمدتا بی اثر است و مستقیماً برای زندگی در دسترس نیست. رعد و برق مقادیر کمی نیتروژن را به نیترات تبدیل خواهد کرد. نیتروژن موجود در کودها تا حد زیادی از واکنش شیمیایی بین نیتروژن و گاز هیدروژن برای تشکیل آمونیاک ناشی می شود. سپس آمونیاک می تواند اکسید شود و نیترات ایجاد کند. کودها اغلب حاوی آمونیاک ، نیترات و / یا اوره به عنوان منابع اصلی هستندنیتروژن. مواد آلی ، به عنوان ماده هیومیک ، کود ، مالچ و غیره حاوی حدود 5٪ ازت هستند. 

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی