بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

ویتامین C

بله ، ویتامین C یک ترکیب آلی است. ویتامین C که با نام اسید اسکوربیک یا آسکوربات نیز شناخته می شود ، فرمول شیمیایی C6H8O6 دارد. از آنجا که از اتمهای کربن ، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است ، ویتامین C به عنوان آلی دسته بندی می شود ، خواه از میوه حاصل شود یا نباشد ، در ارگانیسم ساخته شود یا در آزمایشگاه سنتز شود.

شما میتوانید آسکروبیک اسید را از اینجا خرید کنید


آنچه ویتامین C را ارگانیک می کند
در شیمی ، اصطلاح "آلی" به شیمی کربن گفته می شود. اساساً ، وقتی کربن را در ساختار مولکولی یک ترکیب مشاهده می کنید ، این نکته ای است که با یک مولکول آلی روبرو هستید. با این حال ، به سادگی حاوی کربن کافی نیست ، زیرا برخی از ترکیبات (به عنوان مثال ، دی اکسید کربن) غیر آلی هستند. ترکیبات اصلی آلی علاوه بر کربن حاوی هیدروژن نیز هستند. بسیاری از آنها همچنین حاوی اکسیژن ، نیتروژن و سایر عناصر هستند ، اگرچه این عناصر برای دسته بندی یک ترکیب به عنوان آلی ضروری نیستند.

خرید اسکروبیک اسید


شاید تعجب کنید که یاد بگیرید ویتامین C فقط یک ترکیب خاص نیست ، بلکه یک گروه از مولکول های مرتبط به نام ویتامین است. ویتامین ها شامل اسید اسکوربیک ، نمک های اسکوربات و فرم های اکسید شده اسید اسکوربیک ، مانند اسید دهیدروآسکوربیک است. در بدن انسان ، هنگامی که یکی از این ترکیبات معرفی می شود ، متابولیسم منجر به وجود اشکال مختلفی از مولکول می شود. ویتامین ها در درجه اول به عنوان کوفاکتور در واکنش های آنزیمی ، از جمله سنتز کلاژن ، فعالیت آنتی اکسیدانی و ترمیم زخم عمل می کنند. این مولکول یک استریوایزومر است ، جایی که شکل L آن است که دارای فعالیت بیولوژیکی است. آنتینومر D در طبیعت یافت نمی شود اما می تواند در آزمایشگاه سنتز شود. هنگامی که به حیواناتی که توانایی تولید ویتامین C خود را ندارند (مانند انسان) داده می شود ، D-ascorbate فعالیت کوفاکتور کمتری دارد ، حتی اگر یک آنتی اکسیدان به همان اندازه قوی باشد.

ویتامین C از قرص ها
ویتامین C ساخته شده توسط انسان یا مصنوعی یک جامد سفید بلوری است که از قند دکستروز (گلوکز) گرفته می شود. یک روش ، فرایند Reichstein ، یک روش ترکیبی میکروبی و شیمیایی چند مرحله ای برای تولید اسید اسکوربیک از گلوکز D است. روش معمول دیگر ، فرآیند تخمیر دو مرحله ای است. اسید اسکوربیک سنتز شده از نظر شیمیایی از نظر شیمیایی با ویتامین C از یک منبع گیاهی مانند پرتقال یکسان است. گیاهان به طور معمول ویتامین C را با تبدیل آنزیمی قندهای مانوز یا گالاکتوز به اسید اسکوربیک سنتز می کنند. گرچه پستانداران و انواع مختلفی از حیوانات ویتامین C خود را تولید نمی کنند ، بیشتر حیوانات ترکیب را ترکیب می کنند و می توانند به عنوان منبع ویتامین استفاده شوند.

بنابراین ، "آلی" در شیمی هیچ ارتباطی با این ندارد که آیا یک ترکیب از یک گیاه گرفته شده است یا از یک فرآیند صنعتی. اگر ماده منشأ آن گیاهی یا حیوانی باشد ، فرقی نمی کند که این ارگانیسم با استفاده از فرآیندهای آلی مانند چرای دام آزاد ، کودهای طبیعی یا عدم استفاده از سموم دفع آفات رشد کرده باشد. اگر این ترکیب حاوی کربن متصل به هیدروژن باشد ، آلی است.

Close-Up Of Fresh Sliced Oranges On Cutting Board

آیا ویتامین C آنتی اکسیدان است؟
یک سوال مرتبط به آنتی اکسیدان بودن یا نبودن ویتامین C مربوط است. صرف نظر از طبیعی یا مصنوعی بودن آن و اعم از D-enantiomer یا L-enantiomer ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. این بدان معنی است که اسید اسکوربیک و ویتامین های مربوطه قادر به مهار اکسیداسیون سایر مولکول ها هستند. ویتامین C مانند سایر آنتی اکسیدان ها با اکسید شدن خود عمل می کند. این بدان معناست که ویتامین C نمونه ای از عامل کاهش دهنده است.

https://asemantejarat.com/%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%da%a9-ascorbic-acid/

https://www.thoughtco.com/is-vitamin-c-an-organic-compound-608777

  • ۹۹/۰۸/۱۲
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی