بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

مواد شیمیایی انعقادی چیست؟

وقتی صحبت از مسئله تصفیه آب آشامیدنی معمول می شود ، از مواد شیمیایی انعقادی به طور گسترده ای برای تقطیر آنها استفاده می شود. از منعقد کننده های شیمیایی به طور معمول در سیستم های مدیریت آب آشامیدنی مدنی استفاده می شود. با وجود این ، آنها از نظر کیفی به عنوان متقاضی تصفیه آب خانگی اتفاق می افتد. بعنوان بخشی از فرآیند انعقاد ، برخی از مواد شیمیایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: کلرید پلی آلومینیوم (PAC یا زاج مایع) ، سولفات آلومینیوم (آلوم) ، پتاس آلوم و نمک های آهن (سولفات فریک یا کلرید فریک). اساساً بیان می کند ، مواد شیمیایی انعقادی در دو دسته اصلی وجود دارد: منعقد کننده های اولیه و کمک های انعقادی.

منعقد کننده های اولیه برای خنثی کردن کنترل های الکتریکی ذرات در آب تولید می شوند ، که به این معنی است که ذرات به هم می پیوندند.
کمک های انعقادی ضخامت را به لکه های کند نشستن اضافه کرده و دوام را به مایع اضافه می کنند. این کار به این منظور انجام می شود که ممکن است در زمان همکاری و حل و فصل خراب نشوند.
مواد شیمیایی عمده ای که به عنوان مواد شیمیایی انعقادی استفاده می شود:

سولفات آلومینیوم:
سولفات آلومینیوم به عنوان یک ترکیب شیمیایی خاص به راحتی در آب قابل حل است و بیشتر به عنوان عامل لخته سازی در تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. جدا از این ، در تصفیه خانه های فاضلاب و همچنین تولید کاغذ نیز مفید است. همراه با استفاده در فرآیند تقطیر آب ، به عنوان مواد سوزاننده در رنگ آمیزی و چاپ منسوجات نیز مثر است. و همچنین ، از آن برای کاهش سطح pH خاک باغ استفاده می شود زیرا هیدرولیز می شود تا سریع هیدروکسید آلومینیوم و یک محلول غلیظ اسید سولفوریک فرموله شود.

پلی آلومینیوم کلراید:
از کلرید پلی آلومینیوم به عنوان یک نمک آلومینیوم خاص در نظر گرفته می شود و به طور گسترده ای در ضد عرق ، دئودورانت ها و همچنین بخشی از فرایند تصفیه آب استفاده می شود. در فرآیند تقطیر آب برای از بین بردن مواد آلی محلول شایع بوده است.

آلوم پتاس:
آلوم پتاس همچنین به عنوان سولفات آلومینیوم پتاس معروف است ، به عنوان قابض و ضد سپسیس در انواع مختلف روش های تهیه غذا استفاده می شود. یک روش جمعی برای تولید آلوم پتاس ، فیلتر کردن آلومینا از بوکسیت است که بیشتر با سولفات پتاسیم تلافی می شود. آلوم پتاس به عنوان یک ماده معدنی کارآمد ، آلوم (K) نامیده می شود.

صنایعی که از مواد شیمیایی انعقادی استفاده می شود:

تصفیه آب
تولید کاغذ
ساخت دئودورانت
روند کراوات و رنگ
چاپ پارچه
باغبانی
لیست تولید کنندگان برتر مواد شیمیایی منعقد کننده:

صنایع کشیاپ
Chemtex Speciality Limited
RX بین المللی دریایی
منابع Paarichem LLP
آزمایشگاه های پرایم
VNS Enviro Biotech Pvt Ltd
Sharp Tech Chemicals
شرکت سروامانگال
راه حل فرآیند کمستار
فن آوری مراقبت از آب کوهستان
نتیجه:

از مواد شیمیایی انعقادی به طور گسترده ای در تصفیه آب ، چاپ پارچه ، باغبانی و جنبه های مختلف دیگر استفاده می شود. با احتیاط ایجاد می شود تا از تحریک پوستی جلوگیری کند. این نوع مواد شیمیایی برای کمک به متخصصان در زمینه مقابله با رویه های بهتر برای ایجاد محصولات با کیفیت بالا ایجاد می شود. آنها به طور گسترده ای در کنترل پیچیدگی فرآیندها مفید هستند و اطمینان حاصل می کنند که استفاده از مواد شیمیایی با مراقبت مناسب انجام می شود زیرا ممکن است منجر به تحریک پذیری پوست شود. با داشتن بسیاری از خواص عالی ، مواد شیمیایی انعقادی به عنوان بخشی مهم از روشهای مشخص شده بدون مشکل در نظر گرفته می شوند.

منبع : http://blog.chemocart.com/knowing-everything-coagulant-chemicals/

  • ۹۹/۰۷/۲۴
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی