بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

مطالبی مفید و کاربردی درباره بیوشیمی

بیوشیمی

  • ۰
  • ۰

دگزامتازون

برای من احساس می کند که ، از آنجا که اولین بار همه گیر Covid-19 برگزار شد ، روزنامه نگاران غیر متخصص کمی دور افتاده اند. گزارش اولیه نفسگیرانه (طعنه آمیز) از معالجه و معالجه بیماری ، رویکردی متفاوت تر و ظریف تر را به وجود آورده است.

بنابراین ، نتایج منتشر شده در اوایل این ماه از ارزیابی تصادفی از آزمایش Covid-19 درمانی ، همچنین با نام ریکاوری ، با خوش بینی محتاطانه روبرو شد. این یافته ها در ابتدا در یک بیانیه مطبوعاتی - و نه مسیر سنتی برای نشر دانشگاهی - تقریباً به طور حتم مورد احتیاط قرار گرفتند ، با وجود بسیاری از نظرات موافق تا انتشار اطلاعات.

گروه مشارکتی بهبودی ، که شامل محققان و پزشکانی از سراسر انگلستان است ، پس از آن یک مقاله از نسخه برداری چاپ شد که به نظر می رسد در هنگام مصرف داروی استروئیدی رایج ، میزان مرگ و میر را کاهش می دهد. آنها در خلاصه مقاله می گویند: "دگزامتازون در بیمارانی که از تهویه مکانیکی تهاجمی استفاده می کنند ، مرگ و میرهای یک سوم را کاهش می دهد." .

ساختار شیمیایی دگزامتازون

دگزامتازون یک داروی کورتیکواستروئیدی مصنوعی است - دارویی که می تواند عملکرد هورمونهای استروئیدی در بدن را تقلید کند. از آنجا که هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند - فعالیت های بیولوژیکی مانند رقص های کنترل ترافیک هوا را در یک فرودگاه شلوغ هماهنگ می کنند - داروهای استروئیدی می توانند اثرات گسترده ای داشته باشند. داروهای مبتنی بر کورتیکواستروئید برای معالجه بیماری از تب یونجه و درماتیت گرفته تا بیماری کرون و سرطان پروستات استفاده می شود. دگزامتازون ، مشترک با بسیاری از کورتیکواستروئیدهای دیگر ، هم اثرات ضد التهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی دارد. از آنجا که آسیب التهابی اندام - که ناشی از واکنش ایمنی بدن بدن است - در شدت بیماری نقش بسزایی دارد ، با سرکوب این با استروئیدها می تواند نتایج آزمایش ریکاوری را توضیح دهد.


استفاده از کورتیکواستروئیدها در بیماریهای تنفسی هم از نظر شرایط و هم در کشور متفاوت است - از دگزامتازون می توان برای کاهش میزان عود حمله آسم استفاده کرد (اگرچه در واقع حمله را متوقف نمی کند) و در کنار آنتی بیوتیک ها به عنوان درمانی برای سل نیز استفاده می شود. در فوریه سال جاری ، تحقیقات در بیمارستانهای اسپانیا نشان داد که دگزامتازون نتایج را برای افراد مبتلا به سندرم حاد تنفسی حاد یا Ards بهبود می بخشد. در بعضی از کشورها ، به ویژه چین ، داروهای ضد التهابی کورتیکواستروئید به عنوان بخشی از مجموعه درمان موارد شدید Covid-19 در همه موارد توصیه شده است.

فیلیپ شوالتر هنچ

منبع: نویسنده ناشناخته / حوزه عمومی

فیلیپ شوالتر هنچ

سابقه دگزامتازون با یک وضعیت بسیار متفاوت مرتبط است: آرتریت. در اوایل قرن بیستم ، پزشک آمریکایی فیلیپ شوالتر هنچ در بخش بیماریهای روماتیسمی در کلینیک مایو مشغول به کار بود. هنچ این سگ را داشت که استروئیدهای طبیعی می توانند درد ناشی از مفاصل آرتریت را کاهش دهند. دو محقق کلینیک مایو ، ادوارد کندال و هارولد میسون ، ترکیبات بالقوه مفیدی را در عصاره غده آدرنال شناسایی کرده بودند. این شامل کورتیزون ، که ، در اواخر دهه 1940 ، نشان داده شد که یک درمان قدرتمند برای شرایط دردناک است. هنچ و کندال برای دریافت اکتشافات مربوط به هورمونهای قشر آدرنال ، ساختار آنها و تأثیرات بیولوژیکی ، جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را به همراه شیمی دان سوئیسی Tadeus Reichstein به دست می آورند. دگزامتازون ، مشتق کورتیزون ، اولین بار توسط هنچ در سال 1957 ساخته شد.

در نیم قرن متعاقب آن ، دگزامتازون بسیار رایج و مقرون به صرفه شده است ، اما متاسفانه با این وجود امکان سوء استفاده وجود دارد. در سال 2010 ، گزارش هایی درباره بنگلادش در مورد استفاده گسترده از دگزامتازون در فاحشه خانه های قانونی کشور وجود داشت. این یک عمل جنجالی است - صاحبان فاحشه خانه مدعی شده اند که به زنان کمک می کند تا وزن خود را افزایش دهند ، سالم به نظر بیایند و برای مشتریان بالقوه جذاب تر باشند ، در حالی که خطرات مهم مشکلات بهداشتی ناشی از استفاده طولانی مدت را کاهش می دهند یا پنهان می کنند. سازمان هایی مانند ActionAid بنگلادش در حال افزایش آگاهی از خطرات و تلاش برای قانونگذاری قوی تر هستند ، اما با وجودی که این دارو بدون نسخه ارزان است و در دسترس نیست ، با یک نبرد سربالایی روبرو می شود.

دگزامتازون به تنهایی نمی تواند موجبات اعتراض Covid-19 را بدست آورد. اما اگر نتایج آزمایش ریکاوری در استفاده گسترده تر تأیید شود ، موجب نجات جان برخی از افراد و کاهش فشارهای خدمات درمانی در سراسر جهان می شود. با احتیاط ، من می گویم این چیزی است که باید به آن خوش بین باشید.

هفته بعد ، فرانسیس آدیسون bearcat ، یا binturong ، مخروطی را با یک عجیب و غریب شیمیایی غیرمعمول معرفی می کند.

فرانسیس آدیسون

اگر با این حال موفق به نزدیک شدن به یکی از اینها شوید ، شاید شما جالب ترین و برجسته ترین ویژگی bearcat را متوجه شوید: بوی عجیب اما غیرقابل توصیف پاپ کورن نرم شده.

بن والسالر

دفعه بعد به Frances بپیوندید. تا آن زمان ، کل بایگانی پادکست را در chemistryworld.com/podcasts پیدا کنید

- در جایی که می توانید تمام پیوندهایی را که باید برای اشتراک در سیستم عامل مورد علاقه خود داشته باشید پیدا کنید. اگر چیزی وجود دارد که فکر می کنید باید آن را پوشش دهیم ، تماس برقرار کنید - به e-mail chemistryworld@rsc.org یا توییتchemistryworld. من بن والسالر هستم ، متشکرم که به من پیوستید.

اطلاعات اضافی
موضوع: Opifex توسط اسحاق جوئل ، از طریق Soundstripe

موسیقی اضافی: تأمل توسط لحظه ها ، نگاه Lover توسط ماری ، طلوع تابستان توسط چلسی مک گاو و استفان کچ ، از طریق Soundstripe

  • ۹۹/۰۵/۱۸
  • biochemistry biochemistry

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی